Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Bailah 2012-09-23 01:29

Le chin!

Kinbote 2012-09-23 05:56

Oj oj, jag trodde verkligen att Vitor hade det där.
Han stretade emot bättre än vad jag trodde även om han blev rejält utklassad.

Bailah 2012-09-23 06:22

Ja, blev riktigt överraskad. Vart skittrött hela galan, somnade lite då och då. Men när vitor nästan satte armbaren då flög jag upp och skrek för fulla muggar!
Men icke :(
Jävla elbows och reach of doom!

cero 2012-09-23 12:10

Vilket fiasko till huvudmatch. Riktig tabbe att ge Vitor den matchen. Han såg ju t om sämst ut ståendes. Inget fotarbete öht, och fick knappt till något vettigt offensiv på hela matchen. Men Joe Silva hade väl inte mycket till alternativ. Behövs verkligen lite nytt blod i de högre viktklasserna..

Hamillmatchen tyckte jag inte alls hörde hemma på ett huvudkort. Såg halva innan jag spolade fram tills nästa match.

Oliveira/Cub hade oändligt med potential, synd att det slutade så snabbt bara.

Bisping/Stann och Johnson/Benavidez levererade. Fast jag tyckte det var väldigt underligt att en domare gav vinsten till Benavidez. Johnson vann 3 om inte 4 ronder enligt mig.

Är jag för pessimistisk? Ska titta på prelims och se om det finns något bättre där. Galan bjöd dock på två "OMFG"-moments: Vitors armbar och Benavidez Alphamaleguillotine.

Petoria 2012-09-23 12:11

Hoppas Jones flyttar upp till HW snart, finns inga utmaningar kvar för honom i LHW.

cero 2012-09-23 12:15

Tungvikt bjuder ju inte på jättemånga utmaningar heller, men matcher mot Cain och JDS vore väldigt intressant. Och då hoppas jag att han får de matcherna direkt, och inga uppvärmningsmatcher mot Roy Nelson och Lavar Johnson.

Petoria 2012-09-23 12:20

Cain, JDS, Overeem, Cormier, Werdum, Carwin, Barnett.

Finns en hel del grymma tungviktare som skulle vara intressant att se Jones mot. Definitivt svårare motstånd för honom än i LHW.

Silencer 2012-09-23 12:30

Jag skrek "BRYT AV DEN! BRYT AV DEN FÖR HELVETE!!!!!!!!!"

Känns ändå som en delseger. Jones har fått lite ödmjukspaj iaf, hans arm är inte helt OK just nu verkar det som. Men fan, jag trodde Vitor skulle ta det. Han var utan tvekan Jones tuffast motståndare hittils.

cero 2012-09-23 12:34

Bara Machida och Evans är mycket bättre än alla dem där förutom möjligtvis Cain och JDS, så jag håller inte med dig. Låt dig inte luras av stora muskler och knockouts.

Eller du kanske menar svårare än dem som finns kvar i LHW.

Daniel är dock påväg uppåt och har sett väldigt imponerande ut.

Citat:

Han var utan tvekan Jones tuffast motståndare hittils.
Haha, va? Bortser man från armlåset gjorde Vitor inget annat, bokstavligt talat.

Petoria 2012-09-23 12:49

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5998568)
Bara Machida och Evans är mycket bättre än alla dem där förutom möjligtvis Cain och JDS, så jag håller inte med dig. Låt dig inte luras av stora muskler och knockouts.

Eller du kanske menar svårare än dem som finns kvar i LHW.

Daniel är dock påväg uppåt och har sett väldigt imponerande ut.

Vad ska det ens betyda? Klart att viktskillnaden mellan LHW och HW spelar stor roll.

Jones har alltid ett storleksövertag över sina motståndare, hade varit intressant att se honom möta någon som är mycket större än honom själv.

cero 2012-09-23 12:59

Viktskillnaden spelar roll. Skillnaden i teknik, snabbhet osv spelar nog en större roll.

Och Jones storlek är perfekt för LHW. Väldigt lång, ganska stor överkropp och ben som en 11-årig flicka. Det är isf Lyoto, Shogun osv som borde flytta ned till MW. Hur har han alltid ett storleksövertag? Rashad vägde gissningsvis lika mycket om inte mer under deras match.

Petoria 2012-09-23 13:19

Orkar inte med den här diskussionen igen, men ja, Jones är större än dem flesta av hans motståndare. Även om viktskillnaden inte är så stor. Hans frame är extremt stor för LHW och hans reach är längst i UFC.

Och om alla andra tydligen ska flytta ner från LHW, vem ska han då möta? Rematch mot Bonnar? Min poäng är att det inte finns något motstånd kvar i LHW för honom och därför tycker jag att han borde flytta upp till HW.

Hank 2012-09-23 13:26

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5998652)
Orkar inte med den här diskussionen igen, men ja, Jones är större än dem flesta av hans motståndare. Även om viktskillnaden inte är så stor. Hans frame är extremt stor för LHW och hans reach är längst i UFC.

Och om alla andra tydligen ska flytta ner från LHW, vem ska han då möta? Rematch mot Bonnar? Min poäng är att det inte finns något motstånd kvar i LHW för honom och därför tycker jag att han borde flytta upp till HW.

There is but one!

http://www.oddsbonus.com/bilder/nyhe...gustafsson.jpg

Silencer 2012-09-23 13:29

Skönaste var ändå sparken mot huvudet tidigt i matchen. Hatar folk som ska försöka utnyttja reglerna för att fula sig (krypa fram som JJ).

Nu hoppas vi Alex nitar Jones. Jones är dock mycket mer atletisk än Alex, men Alex blir Jones första långa motståndare.

olwe 2012-09-23 13:33

Citat:

Ursprungligen postat av Hank (Inlägg 5998661)

+1

Målarn är absolut en farlig motståndare.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:24.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)