Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (http://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (http://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Grazzafukkinrazzi 2011-08-29 20:59

Citat:

Ursprungligen postat av Pansartax (Inlägg 5255000)
Jag ser saker på ett helt annat sätt än vad många här inne gör, och det köper jag. Blir väl kanske ingen rolig diskussion av det men, så är det.

Okami må ha haft en bra haka, men allt jag såg var en snubbe som fick skraltiga ben av en jabb, enligt mig har man inte bra haka då. Om Okami anses ha en bra haka, vad fan har Leben då? Eller Lidell?

Sen tycker jag det är åt helvete fel att säga att någon är "överlägset bäst" det finns inget sådant inom fighting, inom alla andra idrotter med siffror; ja.. men när det gäller fighting är alla bara en träff ifrån att vara borta. Eller som Goldie säger; "Just like that..."

Jag gillar en bra slugfest, en riktigt fight med andra ord, ett sjuhelvetes krig; Jag tror att om ni frågar Sonnen vad en riktig fight är så skulle vi förmodligen tycka lika.

Skulle du som champ ha en slugfest i varje match hade du varken haft en bra haka eller ett bälte kvar.

Pansartax 2011-08-29 21:08

Så Silva har ett slag som ingen kan se komma? Låter ganska dödligt.

Säger inte att du har fel men det låter ganska crazy att man har ett slag som ingen kan läsa.

Doctor Snuggles 2011-08-29 21:14

Citat:

Ursprungligen postat av Pansartax (Inlägg 5255039)
Så Silva har ett slag som ingen kan se komma? Låter ganska dödligt.

Säger inte att du har fel men det låter ganska crazy att man har ett slag som ingen kan läsa.

Det verkar som han får in dem när han har händerna nere iaf. Forrest och nu Okami. Kanske är folk ovana att läsa slag som inte kommer från en boxningsguard. Finns ju andra fighters som hade liknande stil som var väldigt effektiv, som t.ex. Roy Jones Jr i boxning. Konstiga vinklar, pricksäkert, och störigt,

Mackan58 2011-08-29 21:20

Någon som tror att GSP har en chans i ett eventuellt möte med Anderson?

Doctor Snuggles 2011-08-29 21:28

Citat:

Ursprungligen postat av Mackan58 (Inlägg 5255083)
Någon som tror att GSP har en chans i ett eventuellt möte med Anderson?

Den bästa chansen av alla av hans motståndare hittills, ja.
GSP är snabb med sin jabb, och är en mästare på att switcha levels och blanda td med stående.
Får han ner honom på rygg upprepade gånger så kan han lnp:a sig till en vinst.
Frågan är om Silva inte kommer ha hunnit täppa till sitt eventuella defensiva brottningshål fram tills dess, med tanke på hans nya brottningscoach.

Var någon som frågade om honom förut, så vassego:
http://www.sherdog.net/forums/f2/and...coach-1767263/

nmanradnävna 2011-08-29 21:46

Ja det blir betydligt svårare att se slag komma när någon håller händerna lågt.

Bailah 2011-08-30 07:15

Tror inte gsp har mycket till chans. Börjar han jabba mot silva kommer nog silva bara skratta och knocka honom kvickt. Gsps fantastiska takedowns är ju oftast så pass bra för att han settar upp dom bra med punches. Igen han vill inte boxas mot silva.
Sen tänk att gsp är en gigantisk wrestler i hans viktklass. Sonnen är större mycket starkare och större. Inget är omöjligt men tror silva hade tagit det också.

Vet att jag låter som en nuthugger, det är jag inte men motbevisa mig att silva inte är det närmsta invincible en man kan vara i mma utan att vara invincible. Om ni förstår, det är tidigt ;)

Kwon 2011-08-30 07:48

Marius Pudzianovi tränar med Alexander Emelianenko

Ser ut som han gått ner ännu mer i vikt och kör fruktdiet nu!

Planen är att han skall bli ett cardiomonster och sluta bli lila samt strandad

Doctor Snuggles 2011-08-30 12:45

Media workout? Vem ska slåss, Pudde eller Alex?
Det verkar gå långsamt framåt för Pudde, f.ö. Ser fortfarnde stel ut på benen, klumpigt fotarbete. Men bra för honom att han tränar med lite mer seriösa grabbar.

Doctor Snuggles 2011-08-30 13:13

Ah, verkar som Alex skulle ha en fight på en polsk gala (mot någon som inte dök upp). Vidare ska tydligen Pudde träna med honom, och brorsan, i några veckor. Vilket gör att han aldrig kommer att slåss med någon från det campet -det är dealen man gör om man tränar med dem.

LeBron 2011-08-30 13:50

Någon som vet när Roy Jones Jr ska gå UFC match? :S

Petoria 2011-08-30 13:51

Citat:

Ursprungligen postat av LeBron (Inlägg 5256101)
Någon som vet när Roy Jones Jr ska gå UFC match? :S

Aldrig?

LeBron 2011-08-30 14:28

Citat:

Ursprungligen postat av petoria (Inlägg 5256105)
aldrig?

not what i heard! någonting var det iallafall, MMA/UFC/STRIKEFORCE (<-- samma skit för mig)

Doctor Snuggles 2011-08-30 14:46

Citat:

Ursprungligen postat av LeBron (Inlägg 5256172)
not what i heard! någonting var det iallafall, MMA/UFC/STRIKEFORCE (<-- samma skit för mig)

Han tränar UFC?

cero 2011-08-30 14:54

Snuggles: Mmatracker.

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:06.