Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

babidi 2011-06-08 15:21

mma-torrents.com

Krampus 2011-06-08 15:21

JDS för min del.

babidi 2011-06-08 16:07

JDS borde ta det.

Cain, JDS och Overeem är för mig överlägsna top 3 i världen. Men allt kan hända.

krellik 2011-06-08 16:08

Påmindes om hur mycket jag älskar Hellboys stil efter att jag såg senaste Dream galan, enda höjdpunkten på det kortet för mig visade det sig.

TUF finalen var nästan underhållning rakt igenom. En litet minus var att det kändes som att Jackson mma har lyckat korumpera ännu en spännande fighter till att bli en "ligga och kramma från topp vinnare", att se den dynamiske Pettis bli tjuvhållen av grottmannen var riktigt tråkigt faktiskt.

Hoppas bara att inte Bones tar intryck av denna tråkiga gameplan.

panzerpig 2011-06-08 19:51

Håller på Carwin men vetefan.
Bägge borde vara rätt rostiga nu.
Ingen var direkt övertygande i sina senaste matcher (Carwin mot Lesnar och JDS mot Nelson).

Kwon 2011-06-08 19:59

Hoppas dock JDS vinner OCH en comeback från Brock så vi får se Brock VS JDS.

Mer intressant än Lesnar VS Carwin 2

Doctor Snuggles 2011-06-08 20:09

Om JDS vinner så kommer han slåss om titeln. Om han förlorar så vet jag inte. Om Carwin vinner så blir det nog han mot Brock, om Brock återhämtar sig. I annat fall så blir det nog mot Mir. Mir skulle nog få en titelshot om han vann mot Carwin.

Hur ligger det till med andra, tror ni? Vem är i närheten av en titelshot?

Doctor Snuggles 2011-06-08 20:12

Citat:

Ursprungligen postat av panzerpig (Inlägg 5105907)
Håller på Carwin men vetefan.
Bägge borde vara rätt rostiga nu.
Ingen var direkt övertygande i sina senaste matcher (Carwin mot Lesnar och JDS mot Nelson).

Va? JDS såg väl rätt stabil ut mot Nelson. Nelson är hård, helt enkelt. Har ju bara blivit knockad en gång, mot Arlovski, och den fighten tog han på 2 veckors notice och såg ut som Lesnar på slutet.

eternallord 2011-06-08 22:02

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 5105298)
TUF finalen var nästan underhållning rakt igenom. En litet minus var att det kändes som att Jackson mma har lyckat korumpera ännu en spännande fighter till att bli en "ligga och kramma från topp vinnare", att se den dynamiske Pettis bli tjuvhållen av grottmannen var riktigt tråkigt faktiskt.

Hoppas bara att inte Bones tar intryck av denna tråkiga gameplan.

Well, för det första så tycker jag inte Guida "LnP'ade, han vevade rätt friskt och var helt enkelt förbannat upptagen med att inte bli submittad. För det andra är det knappast första gången Guida fightas såhär, många av hans bästa vinster är wrestlefucks.

Doctor Snuggles 2011-06-08 22:11

Såg vi inte ett svar på wrestlefracking i den sista fighten: bra tdd med konstanta armbågar mot örat? Tog luften ur teh wrestlefracker. Visst, lättare sagt än gjort, men jag tror folk kommer bli bättre o bättre på att motarbeta.
De som blir nedtagna har en tendens att comitta för mycket i sina slag, blir upplåsta i clinchen, samt är dåliga på att röra sig sidledes ur vägen och undvika att ha ryggen mot buren.

krellik 2011-06-08 22:12

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 5106372)
Well, för det första så tycker jag inte Guida "LnP'ade, han vevade rätt friskt och var helt enkelt förbannat upptagen med att inte bli submittad. För det andra är det knappast första gången Guida fightas såhär, många av hans bästa vinster är wrestlefucks.

Möjligen så har jag ett för positivt minne av Guido, men jag fick dåliga vibbar av GSPs hemska rada av nämnda "wrestlefucks"...

Nä var kanske inte riktigt Lay n pray, men satana så tråkigt att binda upp någon som är så dynamisk som hans motståndare.

panzerpig 2011-06-08 22:45

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5106007)
Va? JDS såg väl rätt stabil ut mot Nelson. Nelson är hård, helt enkelt. Har ju bara blivit knockad en gång, mot Arlovski, och den fighten tog han på 2 veckors notice och såg ut som Lesnar på slutet.

Rätt stabil såg han ut.
Vissa framhåller JDS som kanske den bästa i världen. Nelsonmatchen bevisade inte det för mig.

JDS-Carwin är en väldigt intressant match enligt mig.

eternallord 2011-06-08 23:04

Både tror och hoppas på Carwin. Han känns som en mycket mer intressant HW än Dos Santos, som jag personligen tror är rätt överskattad pga lämplig matchmaking. Tror han kan få problem när han stöter på en tung wrestler som Carwin eller Velasquez.

cero 2011-06-08 23:08

Frågan är hur det är med Carwins cardio. En enda match som gått förbi första ronden, och då dog han nästan av syrebrist.

Visst, han har gått ned lite vikt och så, men inte får han en superkondis för det.

Finns INGET värre än heavyweights vars gastankar tar slut.

Doctor Snuggles 2011-06-09 00:04

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5106559)
Frågan är hur det är med Carwins cardio. En enda match som gått förbi första ronden, och då dog han nästan av syrebrist.

Visst, han har gått ned lite vikt och så, men inte får han en superkondis för det.

Finns INGET värre än heavyweights vars gastankar tar slut.

Jo, men sedan så var han lite onödig och slog sönder spargrisen direkt, istället för att lirka in träffarna. Plus att jag alltid upplevt honom som en rätt stel slagare; mycket arm, vilket inte hjälper direkt.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:35.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)