Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Färssen 2011-02-25 08:31

Jag hoppas Alex målar sönder James Tonfisk! Allt annat skiter jag egentligen i. Fitch kommer att grinda sönder BJ och Bisping kommer tråkjabba i femton minuter.

tjorven70 2011-02-25 11:10

Gustafsson vinner relativt lätt genom sprawl & brawl.

Lite offtopic som har med MMA att göra:

Kör regelbundet kampsport och för kanske snart 2 månader sedan sparkade jag stortån mot en annan killes armbåge vid sparring och fick således ont. Smärtan i tån kommer tillbaka så fort jag försöker vinkla tån uppåt, väldigt jobbigt vid BJJ och submission wrestling om man försöker stödja på tån.

Provade att lindra smärtan med voltaren gel på området men det verkade inte ha någon effekt. Har ni tips på något annat som kan hjälpa? Det kanske är en spricka som jag måste kolla upp?

Dumbell 2011-02-25 12:14

Mycket möjligt en spricka, dessvärre finns inte mycket annat att göra i det fall det är, än att vila. Tejpa ordentligt så tån ligger någorlunda stabilt (dvs inte så enkelt att vinkla den åt det håll det gör ont), voltaren gel när det behövs och kör på.... Om nu inte vila är ett alternativ

Azklund 2011-02-25 12:26

Citat:

Ursprungligen postat av tjorven70 (Inlägg 4889029)
Gustafsson vinner relativt lätt genom sprawl & brawl.

Lite offtopic som har med MMA att göra:

Kör regelbundet kampsport och för kanske snart 2 månader sedan sparkade jag stortån mot en annan killes armbåge vid sparring och fick således ont. Smärtan i tån kommer tillbaka så fort jag försöker vinkla tån uppåt, väldigt jobbigt vid BJJ och submission wrestling om man försöker stödja på tån.

Provade att lindra smärtan med voltaren gel på området men det verkade inte ha någon effekt. Har ni tips på något annat som kan hjälpa? Det kanske är en spricka som jag måste kolla upp?

Hänt mig också fast då inte MMA-relaterat. Men som Dumbell skriver så gör man inte så mycket åt sprickor av den typen utan det är bara att försöka tejpa den och bomba voltaren. Av egen erfarenhet funkar Voltaren-salva ganska dåligt vid liknande skador, käka hellre tablett-versionen. Vila är förövrigt överskattat ;)

nmanradnävna 2011-02-25 12:47

Den jäveln sätter griller i huvudet på Maularen!
http://onehd.com.au/onehd/newsarticl...ake-Appeal.htm

Nitrometan 2011-02-25 12:49

La förresten märke till en sak när jag tittade lite på info inför UFC 127.

BJ Penn och Mark Hunt är ju från Stilla Havsområdet båda två (Penn Hawaii och Hunt Samoa), vissa likheter i utseende och de är lika långa. Trodde att det skilde en del på dem. Sen väger Hunt 50 kg mer också.

davve 2011-02-25 13:11

"He was steamrolled by the talented Phil Davis in his UFC debut..." Från Sherdog prelim preview, dålig koll av författaren? Eller räknas inte matchen mot Jared.

Blev för övrigt ett bet på att fitch vinner, kändes som lite win - win då det vore mkt roligare om penn kunde avsluta honom.:)

Grazzafukkinrazzi 2011-02-25 13:22

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 4889267)
La förresten märke till en sak när jag tittade lite på info inför UFC 127.

BJ Penn och Mark Hunt är ju från Stilla Havsområdet båda två (Penn Hawaii och Hunt Samoa), vissa likheter i utseende och de är lika långa. Trodde att det skilde en del på dem. Sen väger Hunt 50 kg mer också.

Mark hunt är förmodligen 3-5cm längre.

Nitrometan 2011-02-25 13:25

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 4889339)
Mark hunt är förmodligen 3-5cm längre.

Ska man vara petig så säger Sherdog att BJ Penn är 176 cm och Mark Hunt är 178 cm.

Så det skiljer 2 små cm.

Doctor Snuggles 2011-02-25 13:29

Citat:

Ursprungligen postat av Dumbell (Inlägg 4889200)
Mycket möjligt en spricka, dessvärre finns inte mycket annat att göra i det fall det är, än att vila. Tejpa ordentligt så tån ligger någorlunda stabilt (dvs inte så enkelt att vinkla den åt det håll det gör ont), voltaren gel när det behövs och kör på.... Om nu inte vila är ett alternativ

Värme tycker jag fungerar bra vid led- o dylika skador (så länge det inte är inflammerat då). Ökar blodgenomströmningen och läker snabbare. Är det en spricka så kan du inte göra så mycket mer än att tejpa, käka smärtisar och vänta ut det.

Grazzafukkinrazzi 2011-02-25 13:30

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 4889346)
Ska man vara petig så säger Sherdog att BJ Penn är 176 cm och Mark Hunt är 178 cm.

Så det skiljer 2 små cm.

Okej, må så vara. Men vad var det som var så speciellt med det? Lite kuriosa bara sådär eller? ;)

Doctor Snuggles 2011-02-25 13:31

Citat:

Ursprungligen postat av davve (Inlägg 4889317)
"He was steamrolled by the talented Phil Davis in his UFC debut..." Från Sherdog prelim preview, dålig koll av författaren? Eller räknas inte matchen mot Jared.

Blev för övrigt ett bet på att fitch vinner, kändes som lite win - win då det vore mkt roligare om penn kunde avsluta honom.:)

Dessutom så blev han inte "steamrolled", utan visade upp prov på bra tdd och brottning, trots sin blygsamma träning i området. Davis var uttalat irriterad i postfight intervjun att han inte fick ner honom lättare. Sedan dess har dessutom måularen börjat träna med Davis och sannolikt förbättrat sin brottning flera nivåer till.

Doctor Snuggles 2011-02-25 13:33

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4886244)
Phil Baroni, Mästaren på impressions.

Här imiterar han "Brandon Vera när han fått höra att han inte blivit kickad, då Thiago Silva tydligen testat positivt för Hemo Röjds".

Uncanny Resemblance!


Ah. Jag som trodde att Baroni där tittade efter vart hans karriär tog vägen. :D

DarcyGrahn 2011-02-25 13:35

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 4889354)
Okej, må så vara. Men vad var det som var så speciellt med det? Lite kuriosa bara sådär eller? ;)

Jag undrar samma sak. Vad fan har det med någonting och göra?

Nitrometan 2011-02-25 13:36

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 4889354)
Okej, må så vara. Men vad var det som var så speciellt med det? Lite kuriosa bara sådär eller? ;)

Bara skojsig fakta. Inget speciellt alls.

Jag är också lika lång.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:42.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)