Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

samerino 2011-01-30 17:30

UFC 126 på lördag, kommer silva behålla bältet eller ej?

Doctor Snuggles 2011-01-30 21:13

Citat:

Ursprungligen postat av samerino (Inlägg 4835426)
UFC 126 på lördag, kommer silva behålla bältet eller ej?

Skiter påven i skogen?

Doctor Snuggles 2011-01-30 22:02

Vad tror ni om Hoger Gracie, är han en contender nu? Jag tror han inte har långt ifrån en titelshot, som jag tror han skulle ha en bra chans att vinna. Skulle vilja se honom i UFC mot lite mer varierat, och mer, motstånd. Som Helwani sa i intervjun, det är inte så många gubbar kvar till toppen i Strikeforce, om någon.

Petoria 2011-01-30 22:42

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4835991)
Vad tror ni om Hoger Gracie, är han en contender nu? Jag tror han inte har långt ifrån en titelshot, som jag tror han skulle ha en bra chans att vinna. Skulle vilja se honom i UFC mot lite mer varierat, och mer, motstånd. Som Helwani sa i intervjun, det är inte så många gubbar kvar till toppen i Strikeforce, om någon.

Om han lär sig bra wrääslin' så han kan ta ner folk lätt blir han ganska svår att stoppa, men just nu tror jag han förlorar mot de flesta top-10 LHWs med bra TDD

Doctor Snuggles 2011-01-30 23:06

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 4836131)
Om han lär sig bra wrääslin' så han kan ta ner folk lätt blir han ganska svår att stoppa, men just nu tror jag han förlorar mot de flesta top-10 LHWs med bra TDD

Kanske. Hans längd och jabb är ju en bevisat bra sätt att störa folk i standupen. Och hans standup blir bara bättre och bättre. Hade snyggt flow mellan stilarna också. Om själva GSP säger att Roger sparkar hans ärsle i träning, så trots viktskillnaden, är det ju ett ganska bra betyg på hans förmåga att brotta matchen dit han vill. Prangley är ju f.ö. en all-american division-1 wrestler som var på god väg att vara med i olympiska spelen (en skada stoppade honom).

cero 2011-01-31 22:05

Bra gala! Souzas match var grymt spännande, även fast den inte var särskilt lång. Var riktigt illa ute en stund där. Nick Diaz levererar som alltid, riktigt bra submission, men han verkade väldigt sårbar mot bensparkar. Undrar hur det skulle ha gått med hans ben om det inte hade hamnat på marken. Sedan var det väl ingen som missade Nick Diaz uppenbara, "Fuck you, bitch!" till någon utanför buren efter att han hade vunnit? Ganska lulzworthy. Roger Gracie såg bra ut. Hans standup blir bättre, och grappling ska vi inte ens snacka om.

JusupWillkosz 2011-01-31 22:32

Jusup börjar bli taggad. UFC 126 är det största sen Lesnar med sin Corona och buritos förra hösten.

Grazzafukkinrazzi 2011-01-31 22:43

Citat:

Ursprungligen postat av JusupWillkosz (Inlägg 4838332)
Jusup börjar bli taggad. UFC 126 är det största sen Lesnar med sin Corona och buritos förra hösten.

Vilka ser Jusup helst som segrare efter helgen då?

Kabuto 2011-01-31 22:52

Jag ser helst Vitor Belfort som segrare, bara för att Anderson Silva ska bli mer taggad och vilja avsluta motståndare oftare. Forrest Griffin för att han är en riktigt skön snubbe, Rich Franklin är så grymt tråkig alltså.
Jon Jones ska vinna, favoritfighter..

JusupWillkosz 2011-01-31 22:52

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 4838374)
Vilka ser Jusup helst som segrare efter helgen då?

Vad JUSUP tror eller vill?

Doctor Snuggles 2011-01-31 22:55

Jag tippar Silva, Franklin, Jones som vinnare. Resten har jag för dålig koll på. Någon annan som har kollen?

Grazzafukkinrazzi 2011-01-31 23:12

Citat:

Ursprungligen postat av JusupWillkosz (Inlägg 4838407)
Vad JUSUP tror eller vill?

presentera både hjärta och hjärna Jusup, as always!

krellik 2011-01-31 23:49

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4838416)
Jag tippar Silva, Franklin, Jones som vinnare. Resten har jag för dålig koll på. Någon annan som har kollen?

Snabb titt på Main card och det som står ut ytterligare är Miguel Torres mot Antonio Banuelos. Ingen koll på Antonio men innan Miguel hade 2 tuffa förluster nyligen så var han uppe i p4p snacket ett tag, grymt duktig fighter och tror att han kommer att vinna hyffsat imponerande. Första stora fightern från WEC som kör i UFC, ska bli nice.

Kwon 2011-01-31 23:53

Ser gärna att Vittorio tar detta

Värm upp med Vitor Belfort-Theme inför matchen


krellik 2011-01-31 23:56

När the pheom är "på" så kan ingen i världen stoppa honom. Fysiska gåvor i världsklass, tekniskt inte så långt efter. Psyket släpar lite i jämförelse, Anderson har en helt annan fight-inteligens och bör nog vinna fighten på den, samtidigt har han inte den typen av stil som nöter ner Vitor som Vitor har haft lite svårt för tidigare. Tror faktiskt Vitor har hyffsat bra chanser i den här fighten. Inte 50% men kanske 25-30% vilket mot Andreson Silva är ganska hyffsade odds.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:01.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)