Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

cero 2010-08-24 15:00

Jag tycker det ska vara en rematch med tanke på hur förra matchen såg ut. Men tror absolut inte Sonnen kommer kunna göra det han gjorde förra gången. Denna gången kommer förhoppningsvis Silva vara på topp och då kan det bli farligt för Sonnen! Han har inte särskilt bra standup. Skulle Silva få till några riktiga smällar så kan det bli så att Sonnen blir väldigt nervös och gör halvdana försök till nedtagningar som Silva sedan kan stoppa. Någon gång får han säkert ner honom på marken men jag tror absolut inte han kommer ligga där som en strandad val i fem ronder denna gången.

Krampus 2010-08-24 15:01

Jag verkligen VILL se en rematch. Om någon förtjänar det eller inte kan jag inte säga, men det vi fick se i den förra var något av det mer underhållande jag sett i MMA i nutid.

babidi 2010-08-24 15:05

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 4550068)
om detta nu blir så tycker jag det är helt fel, varför ska sonnen få en chans till? Menar, ingen som har tappat i en championship match har fått insta rematch.

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4550073)
BJ Penn Edgar?

Dåligt exempel kwon.

I BJ Penn Egdar matchen så vann ju utmanaren. Och om utmanaren vinner med liten marginal brukar FD champ får rematch.

Första Machida Shogun matchen dock. Där vann Machida (tveksam domarinsats) och Shogun fick en insta rematch. Vilken även visade sig vara ett bra beslut.


Tror dock Spider vinner lätt i en rematch.

cero 2010-08-24 15:16

Sedan är en rematch mycket bra ur en ekonomisk synvinkel också. Enligt Dana själv var det rekordmånga (typ) tittare som såg förra matchen, och kan tänka mig att det är ännu mer folk som vill se ett returmöte! Men förut var det ju snack om hösten 2011 för Silvas del pga revbenen, verkar som läkningen går bra?

Doctor Snuggles 2010-08-24 15:45

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4550178)
Jag tycker det ska vara en rematch med tanke på hur förra matchen såg ut. Men tror absolut inte Sonnen kommer kunna göra det han gjorde förra gången. Denna gången kommer förhoppningsvis Silva vara på topp och då kan det bli farligt för Sonnen! Han har inte särskilt bra standup. Skulle Silva få till några riktiga smällar så kan det bli så att Sonnen blir väldigt nervös och gör halvdana försök till nedtagningar som Silva sedan kan stoppa. Någon gång får han säkert ner honom på marken men jag tror absolut inte han kommer ligga där som en strandad val i fem ronder denna gången.

Hur ser du att Silva ska möta brottaröverhandsvänstern då?
Antingen blir han nedtagen, eller så åker han på en smäll.
Jag tror att han måste jobba på mer sidestepping a la Machida. Att bara backa är farligt.
Jag har många ggr funderat på hur Silva skulle matcha en lätt tungvikts Fedor, och vad jag såg från Sonnen matchen så såg det ut som Fedor skulle ha ett distinkt övertag (om han skulle blanda in mer nedtagningar än vad han brukar) iom att överhandshögern är hans favvoslag.
Det känns som Silva borde träna mer med typ Lindland eller ngn dylik brottare av rang. Barnett kanske? :D

cero 2010-08-24 16:02

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4550260)
Hur ser du att Silva ska möta brottaröverhandsvänstern då?
Antingen blir han nedtagen, eller så åker han på en smäll.
Jag tror att han måste jobba på mer sidestepping a la Machida. Att bara backa är farligt.
Jag har många ggr funderat på hur Silva skulle matcha en lätt tungvikts Fedor, och vad jag såg från Sonnen matchen så såg det ut som Fedor skulle ha ett distinkt övertag (om han skulle blanda in mer nedtagningar än vad han brukar) iom att överhandshögern är hans favvoslag.
Det känns som Silva borde träna mer med typ Lindland eller ngn dylik brottare av rang. Barnett kanske? :D

Nu har jag inte kollat så jätte noga efter sånna detaljer men hur många gånger har han blivit träffad av den brottaröverhandsvänstern då? Att han råka bli träffad av en som skakade honom, byter ju inte att han alltid har problem med dom. En striker som Silva kan säkert anpassa sig till detta. Några fler tillfällen du syftade på kanske?

Doctor Snuggles 2010-08-24 16:06

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4550278)
Nu har jag inte kollat så jätte noga efter sånna detaljer men hur många gånger har han blivit träffad av den brottaröverhandsvänstern då? Att han råka bli träffad av en som skakade honom, byter ju inte att han alltid har problem med dom. En striker som Silva kan säkert anpassa sig till detta. Några fler tillfällen du syftade på kanske?

Jag såg en bra analys på sherdog om detta. Han åkte på samma slag mot Henderson t.ex.
I vilket fall så är det svårt att hålla det stående, mer än med typ jabbar mot en enveten brottare. Hur löser man brottarpusslet egentligen? Vara en bättre brottare själv? Göra grecoroman kastreversals a la Fedor? Judo?
Skulle Sonnen bara coastat lite grann i slutet och ha lite bättre BJJ, så skulle han ju vunnit.

Kwon 2010-08-24 16:22

Om Sonnen hade dansat lite a la Silva VS Maia (gömt sig bakom domarn etc) i slutet av sista ronden hade det varit roligt! :D

cero 2010-08-24 16:46

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4550286)
Jag såg en bra analys på sherdog om detta. Han åkte på samma slag mot Henderson t.ex.
I vilket fall så är det svårt att hålla det stående, mer än med typ jabbar mot en enveten brottare. Hur löser man brottarpusslet egentligen? Vara en bättre brottare själv? Göra grecoroman kastreversals a la Fedor? Judo?
Skulle Sonnen bara coastat lite grann i slutet och ha lite bättre BJJ, så skulle han ju vunnit.

Inte tyckte jag han var hotad någon gång mot Dan Henderson för den delen heller. Men hur som helst är det klurigt med brottningen. En väg att gå är att dominera såpass mycket ståendes att brottaren inte vågar dyka och springa in i clinch, , alt börjar göra förhastade och desperata saker för att få ned matchen på marken vilket är lätt att läsa. Åker man på några riktiga knän och kontringar när man hoppar in i slagavståndet är man definitivt inte lika bekväm med att dyka efter några ben. Plussa på riktigt bra fotarbete och allmän snabbhet så kan man ju snickra ihop något. Silva lyckades skaka av några av Sonnens första nedtagningar och tillochmed kontra med en egen. Två eller tre nedtagningar tycker jag han gav iväg, en när han satte sig ned i halfguard och Sonnen greppade om hans kropp och kasta ned han. En efter han var "skakad" - kanske svårt att försvara sig när man är snurrig, och en när han halkade. Det verkliga problemet kom just när han väl var nere på marken, då blev han totalt dominerad och kunde inte göra något än att hålla i sig och hoppas på det bästa - lite samma tendenser vi såg mot Dan Henderson under vissa perioder.

En riktigt bra brottare skulle han absolut behöva träna med, vilka brottare har dom på black house? Ingen koll på det riktigt.

eternallord 2010-08-24 17:11

Där är väl någon enstaka men generellt så tror jag att det är thai-jitsu för hela slanten där. De borde ta in några amerikanska fristilsmonster

Hank 2010-08-24 18:05

Dana hänger med Mike Tyson och har lika välvårdat språkbruk som vanligt...



Plus Toneyfeber


Doctor Snuggles 2010-08-24 18:44

Trevlig, artikulerad kille.

cero 2010-08-24 19:38

Hur kan man inte gilla Jon Jones, alltså? :D

Kwon 2010-08-24 20:13

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4550732)
Hur kan man inte gilla Jon Jones, alltså? :D

Om man heter Brandon Vera :D

Doctor Snuggles 2010-08-24 20:36

Apropå det, så här går det om man skiljer sig från Randy Couture och slåss mot Brandon Veras fru. :D



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:37.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)