Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

cero 2010-07-10 19:53

Dom nämner att Cain skulle vara den bästa boxaren i tungvikts divisionen, hur ställer dom sig till at kongo nästan knockade honom tre gånger, och Shane som också ser väldigt bra ut? Dessutom har han ju inte mött alla än.

Rahf 2010-07-11 04:06

Såg just Nog vs. Velasquez.

Herrejävlar vad teknisk Cain var. Grymma kombinationer och riktig kraft i slag och sparkar. Frågan är hur han kommer stå sig om Brock kör på Bob Sapp-stilen och brottar ner honom.

Kwon 2010-07-11 09:00

The Most Marketable Fighter in the UFC right now
http://www.mmafight.com/wp-content/u...-Belly-Rub.gif

olwe 2010-07-11 09:56

Citat:

Ursprungligen postat av Rahf (Inlägg 4470951)
Såg just Nog vs. Velasquez.

Herrejävlar vad teknisk Cain var. Grymma kombinationer och riktig kraft i slag och sparkar. Frågan är hur han kommer stå sig om Brock kör på Bob Sapp-stilen och brottar ner honom.

Cain är ju inte direkt oäven på brottarfronten han heller.

krellik 2010-07-11 10:11

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4470142)
Heh, det var exakt samma grej som jag tänkte. :D
Men har kollat igenom lite Cecchine videos och det ser väldigt legitimt ut, väldigt pedagogiskt och väl genomtänkt. Svårt för mig att bedöma vad som faktiskt skulle fungera i en fight, men han verkar vara en bra tränare i vilket fall.
Personligen så skiter jag i lineage, det är lite i samma läger som mytbildning kring olika kampsporters senseis, trots att ingen av dem varit i en riktig fight någonsin (och fightas dem så ser det ändå ut som en amatörmässig mma-match) - vad som är intressant är det som funkar. Det är dock kul med lite esoteriska tekniker och jag gillar approachen med att tänka "high percentage holds" och position framför submission.

Ja, en tidig Shamrock och pancrase kunde vara rätt brutalt. Men hur många hooks använde de sig av i matcher? Har du något exempel på en hook som avslutar en match. Undrar om "snap not tap" varianten verkligen fungerar i en fight.
EDIT:
Lite intressant fight där Rutten kommenterar sig själv, och "avslutar" med ett grepp som han lärt sig natten innan?

Först och främst position framför submission är typisk BJJ, Catch skiljer sig lite att i vissa lägen ha "submission framför position" som ledord, vilket leder till en aggressiv stil.

En "hook" är helt enkelt ett lås, ledlås eller strypning, det finns många exempel på såna som avslutats brutalt i just den här stilen av grappling i pancrase eftersom de gick på så mycket benlås. Mycket knän som trasades sönder av heelhooks och dylikt. Naturligtvis många som svimmar av av strypningar med.
Både BJJ, sambo, judo och catch killar (mm) drar i regel in lås försiktigt och ger motståndaren chans att klappa. Men finns många Gracies som brytit armen på motståndare med lås, jag vet att Cecchine hypar det där lite, eller kolla på Aoki som BJJ/judo kille också alltid dragit lås aggresivt och brytit många leder. Det där har egentligen inte med stilen att göra, ett lås är ett lås oavset om man kallar det "hook" eller lås eller sub. Men vissa atleter har bad intentions, vissa strikers har det och vissa grapplers har det, jag tror personligen att det där kommer bli normen att gå mer aggresivt på låsförsök i framtiden.

Kwon 2010-07-11 10:17

Glöm ej Paul Harris (Palhares) heelhooks! :)

Där snackar vi Bad Intentions!

krellik 2010-07-11 10:32

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4470142)
Lite intressant fight där Rutten kommenterar sig själv, och "avslutar" med ett grepp som han lärt sig natten innan?

För mig låter det också galet att man lär sig ett lås kvällen innan och så kan man applicera det på tävling dagen efter, men talanger är såna...

Vi hade en kille som kom in på mma klubben, liten lättviktare men man märkte direkt att han var en ruggig talang, en sån där man börjar visa grunderna för och sen en vecka senare så får man fan se upp...;)

Hursomhelst inte länge efter att han hade börjat träna så skulle han snabbt gå SW match och kvällen innan tävlingen såg han när Aoki drog ut Hansen med en gogoplata, uppenbarligen hade han inte chans att testa den tekniken på träning innan tävlingen men han tyckte den såg ball ut. När han skulle tävla dagen efter såg det ut såhär:


Kwon 2010-07-11 10:41

Krelle som filmar?

krellik 2010-07-11 10:41

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4471157)
Krelle som filmar?

Nä jag hade precis tagit mig till Götet när det där gick för att "satsa", blåste ut knät snabbt därefter och varit i limbo sen dess.;)
Laddade bara upp det.

cero 2010-07-11 10:55

Jävlar va snyggt!

HulkH 2010-07-11 11:03

Bas rutten tillbaka till ufc! :)

olwe 2010-07-11 12:37

krellik: Kul att se lokala fighters! Jag tycker andra kan slänga upp filmer på sig själva och på personer från lokala klubbar etc. kul att se fighters som inte är i den absoluta toppen med!

Kwon 2010-07-11 12:42

Roliga kommentarer om frugan


Läs även den andra kommentaren på youtube-sidan. (odd!)

Pudzianovski 2010-07-11 12:52

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4471356)
Roliga kommentarer om frugan

Läs även den andra kommentaren på youtube-sidan. (odd!)

:D*cupid*

Kwon 2010-07-11 13:05



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:22.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)