Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

CpÅke 2010-07-05 11:46

Citat:

Ursprungligen postat av kaer (Inlägg 4461751)
Ska det räknas som en bra taktik ifrån Brock menar du?

Brock vann, en av hans bättre segrar tycker jag eftersom han faktiskt fick ta emot rejält med stryk och kom tillbaka. Tror nog det var ganska nära att domaren bröt.

Om/när de möts igen tror jag nog Carwin tar det.


haha nej? det jag sa är att det är jobbigare o slå än o ligga o inte göra nånting

Sparven från Minsk 2010-07-05 11:56

Citat:

Ursprungligen postat av CpÅke (Inlägg 4461689)
men lol konstigt att brock orkade andra ronden han låg ju på rygg me händerna på huvet hela första?

Grymt jobbigt om inte jobbigare att ligga underst och ta emot smällar som haglar ned.

krellik 2010-07-05 12:09

För att inte säga att ha en 130kgs best över sig i dominant position...

Sen är det förstås inget snack om saken att Shane slog ut sig.

HulkH 2010-07-05 12:23

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4461158)
Slick

Jävla coolt det såg ut :D



ONT: Det vore riktigt najs att se brock mot fedor.
Finns mycke videos emot fedor nu på utube, där man drar fram fakta vrf han tackade nej till UFC.

Där verkar också folk tyckte att fedor inte har en chans, vilket jag inte rikigt tror på.

Brock är grymt bra, men fedor lika så. tror det skulle bli en jämn match.

SN87 2010-07-05 12:29

Man kan ju bara hoppas att fedor kommer till ufc och visar vart skåpet ska stå. Har svårt att se Brock eller Carwin stå emot 5 ronder med fedor.

kaer 2010-07-05 12:37

Citat:

Ursprungligen postat av SN87 (Inlägg 4461830)
Man kan ju bara hoppas att fedor kommer till ufc och visar vart skåpet ska stå. Har svårt att se Brock eller Carwin stå emot 5 ronder med fedor.

Hur många matcher med Brock eller Carwin har gått fem ronder? Inte troligt att en match med Fedor skulle göra det heller.
Men Fedor väger 104 kg på 183 cm enligt wiki, är han inte i lite väl minsta laget?
Fast den här debatten har väl redan varit 1000 ggr...

SN87 2010-07-05 12:49

Överlever bara första ronden så vinner han. Tror varken Brock eller Carwin kan spara på sin energi så mycket att dom klarar 5 ronder. Sen var ju inte Brocks standup så imponerande och att bli sådär slut som Carwin var efter 1 rond ja det var ju inte heller så imponerande.

Kabuto 2010-07-05 13:01

Det har börjat bli väldigt mycket svammel i den här tråden, man orkar inte ens argumentera mot det..

hahavaffan 2010-07-05 13:04

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 4461899)
Det har börjat bli väldigt mycket svammel i den här tråden, man orkar inte ens argumentera mot det..

Alla är veteraner inom MMA, och kan allt. Då blir det lätt så :)

tjorven70 2010-07-05 13:06

CpÅke förstör definitivt denna tråden med sitt "allvetande"...

Doctor Snuggles 2010-07-05 13:24

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4461813)
För att inte säga att ha en 130kgs best över sig i dominant position...

Sen är det förstås inget snack om saken att Shane slog ut sig.

Jag har faktiskt alltid undrat över varför det är att Shane slår så hårt, då det verkar väldigt muskelbundet ofta, d.v.s. ganska spänt och mycket armar. Skulle han få mer spänst i slagen och bli mer avslappnad så skulle han isf slå sjukt hårt, och dessutom kanske använda lite mindre energi.

krellik 2010-07-05 13:54

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4461944)
Jag har faktiskt alltid undrat över varför det är att Shane slår så hårt, då det verkar väldigt muskelbundet ofta, d.v.s. ganska spänt och mycket armar. Skulle han få mer spänst i slagen och bli mer avslappnad så skulle han isf slå sjukt hårt, och dessutom kanske använda lite mindre energi.

Jo, det ser inte så "skolat" ut i alla lägen, men det är bara så att vissa har den där medfödda förmågan att slå hårt, om Carwin har detta eller om det har att göra med hans fysik (mest) att han knockar folk det är svårt att säga.

Nu mer än något annat ska vi alla komma ihåg att det var en ganska naturlig sak att han brände ut sig, först och främst så mycket muskelmassa att syresätta men kanske viktigare att han har en så stark brottningsbas.
Brottare är kanske de bäst fysade atleterna i mma men de fostras från barnsben att ge -allt- i de minuter som en brottningsmatch pågår, väldigt typiskt att brottare får lära sig den hårda vägen i mma att de måste hålla tillbaka lite i början av sina matcher.
Randy Coutore har bland annat berättat om hur han lärde sig den läxan i en av matcherna mot Pedro Rizzo och hur det var det värsta han varit med om att vara helt slut i buren. I det fallet kunde han hålla ned en kickboxare, men har man en jävligt stark brottare att handskas med är det i princip kört i det läget.
Nu Randy kom igen och blev en av de bäst tränade atleterna efter detta som är känd för att kunna mala ner sina motståndare genom alla 3-5 ronderna, så i min mening är det viktigaste nu vad Shane gör för förändringar efter denna förlust, uppenbarligen har han hur mycket talang som helst.

palme 2010-07-05 13:57

Citat:

Ursprungligen postat av kaer (Inlägg 4461751)
Ska det räknas som en bra taktik ifrån Brock menar du?

Brock vann, en av hans bättre segrar tycker jag eftersom han faktiskt fick ta emot rejält med stryk och kom tillbaka. Tror nog det var ganska nära att domaren bröt.

Om/när de möts igen tror jag nog Carwin tar det.

Tycker faktiskt det är hans ända riktiga seger, killen gjorde en enkel sub men han gjorde iaf nåt förutom att ligga å jucka på motståndarn. Å han visa att han tål lite stryk.
Dock fortfarande slagrädd...

Carwin var väl lite för självsäker över sin grymma slagstyrka och borde börja köra lite cardio om han vill vinna titlar. Lite pinsamt att va så trött efter bara en rond (med tanke på nivån).

Har JDS eller Cain nån chans mot brock? Alla tar ju brock i skicklighet men han är äckligt stor, jag är tveksam.



Vad sysslade fedor med? Bjuda armen sådär till verdum...

krellik 2010-07-05 14:03

Citat:

Ursprungligen postat av palme (Inlägg 4462005)
Vad sysslade fedor med? Bjuda armen sådär till verdum...

Tankebubblan över Fedors huvud: Fungerade det utmärkt mot stor Nogg funkar det utmärkt mot lilla Werdum med.....

oooooohhh shit...

palme 2010-07-05 14:05

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4462017)
Tankebubblan över Fedors huvud: Fungerade det utmärkt mot stor Nogg funkar det utmärkt mot lilla Werdum med.....

oooooohhh shit...

Hahaha :)


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:01.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)