Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Tigerkotten 2010-05-26 11:11

Chansen Pudz hade var att få fighten till ett brawl, och svinga / alt tjurrusning och få ner sylvia (möjligt att han hade blivit subbad här dock).

cero 2010-05-26 11:26

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4387832)
tramsigt...

Håller med. Tekniken håller nog tyvärr inte för att boxas med Sylvia heller.

delta_mats 2010-05-26 11:31

Chansen Pudde hade i mina ögon var att få ner Sylvia på marken och pounda ut honom inom de första 3 min. Stående så hade Mariuz blivit ägd. Nu mesade han ju dock för att spara på orken, men då kunde Sylvia behärska situationen tills Mariuz ändå blev trött. Dålig taktik från Puddes sida.

AronP 2010-05-26 11:38

Sylvia skall ha bett om overreem nu också. Med hans nuvarande form känns det som han skulle bli piskad oavsett var matchen utspelas.

CpÅke 2010-05-26 11:54

Kan vi lägga ner pudde och silvia nu dom är gårdagen, i Helgen så är det rashad vs evans!

släpp lös ilskan!

CpÅke 2010-05-26 11:55

Citat:

Ursprungligen postat av CpÅke (Inlägg 4387983)
Kan vi lägga ner pudde och silvia nu dom är gårdagen, i Helgen så är det rashad vs evans!

släpp lös ilskan!

du menar vs rampage va?

CpÅke 2010-05-26 11:56

Citat:

Ursprungligen postat av cpÅke (Inlägg 4387986)
du menar vs rampage va?

1+

Ashenshugar777 2010-05-26 11:56

Har inte sett många rampage matcher där han vinner (bara mot keith jardine) så jag gissar att Rashad tar hem det här genom en smart gameplan. Precis som han gjorde mot Thiago silva.

CpÅke 2010-05-26 12:02

Citat:

Ursprungligen postat av Ashenshugar777 (Inlägg 4387991)
Har inte sett många rampage matcher där han vinner (bara mot keith jardine) så jag gissar att Rashad tar hem det här genom en smart gameplan. Precis som han gjorde mot Thiago silva.

objection! rampage är en legend ffs, fan va snygga knouckouts han har gjort.

jag hejjar helt klart på rampage + att han är jävla rolig

rashad i sin senaste match blev nästan knockad i 3dje rundan av thiago silva, rashad körde på sitt safecard och brottades hela matchen det var gsp vs dan hardy all over. han har dålig boxing ,dålig på att tima slag, han har bra brottning det är allt

om thiago silva nästan knockade rashad kommer rampage att slå sönder rashad om han inte blir nedtagen

http://www.youtube.com/watch?v=jzYMX_3K_xE han slår hårt det är det bevisat:cool:

Kross 2010-05-26 13:20

Citat:

Ursprungligen postat av CpÅke (Inlägg 4388006)
objection! rampage är en legend ffs, fan va snygga knouckouts han har gjort.

jag hejjar helt klart på rampage + att han är jävla rolig

rashad i sin senaste match blev nästan knockad i 3dje rundan av thiago silva, rashad körde på sitt safecard och brottades hela matchen det var gsp vs dan hardy all over. han har dålig boxing ,dålig på att tima slag, han har bra brottning det är allt

om thiago silva nästan knockade rashad kommer rampage att slå sönder rashad om han inte blir nedtagen

http://www.youtube.com/watch?v=jzYMX_3K_xE han slår hårt det är det bevisat:cool:



Dålig boxning har han väl ändå inte? "om thiago silva nästan knockade rashad kommer rampage att slå sönder rashad om han inte blir nedtagen " classic case of MMA maths gone bad. Det funkar inte riktigt så. Evans har inte så "dålig boxning" att han skulle bli dominerad stående right off the bat mot Rampage. Svammel.

Doctor Snuggles 2010-05-26 13:29

Citat:

Ursprungligen postat av Kross (Inlägg 4388202)
Dålig boxning har han väl ändå inte? "om thiago silva nästan knockade rashad kommer rampage att slå sönder rashad om han inte blir nedtagen " classic case of MMA maths gone bad. Det funkar inte riktigt så. Evans har inte så "dålig boxning" att han skulle bli dominerad stående right off the bat mot Rampage. Svammel.

Jag tyckte det var lite skumt att Rashad såg så osäker ut stående mot Thiago, dock. Han hade ju ändå knockat Lidell 2 matcher innan, och ett flertal andra innan dess. Vart han slagrädd efter machida?

CpÅke 2010-05-26 14:03

Citat:

Ursprungligen postat av Kross (Inlägg 4388202)
Dålig boxning har han väl ändå inte? "om thiago silva nästan knockade rashad kommer rampage att slå sönder rashad om han inte blir nedtagen " classic case of MMA maths gone bad. Det funkar inte riktigt så. Evans har inte så "dålig boxning" att han skulle bli dominerad stående right off the bat mot Rampage. Svammel.


jo det har han? har du sett han boxas så kan du inte säga allvarligt att han e bra,han timar inge slag alls, han har 1-2 kombinationen. värdelös på att kontra, när han "boxas" så rusar han in och slår hejvilt bara, han slår segt också

slag handlar om känsla och timing han har inte något av dom

Ashenshugar777 2010-05-26 14:11

Citat:

Ursprungligen postat av CpÅke (Inlägg 4388268)
jo det har han? har du sett han boxas så kan du inte säga allvarligt att han e bra,han timar inge slag alls, han har 1-2 kombinationen. värdelös på att kontra, när han "boxas" så rusar han in och slår hejvilt bara, han slår segt också

slag handlar om känsla och timing han har inte något av dom

Nej nu är det du som har fel, Rashad är ingen som rusar in hejvilt. Rashad är som många andra en Counter-puncher.

Doctor Snuggles 2010-05-26 14:12

Beror på vad man jämför med. Egentligen är alla inom mma rätt kassa på att boxas, om man jämför med riktiga boxare. Visst är det inte samma sak, och man kan inte ha en såpass upprätt stance etc, men ändå. Den enda som egentligen är bra är A Silva, vilket också visar sig genom att han kan helt dominera stående. Han skulle nog inte klara en proffsboxare av rang (även om han gärna vill tro det) men han är iaf konkurrenskraftig på den nivån.

Konvex 2010-05-26 14:18

Rashad lär inte kunna ta ner Rampage (varken prime Randleman eller Arona klarade det) och på fötterna tror jag Rampage har ett ganska stort övertag, x factorn är väl att han varit borta ett år och inte såg så imponerande ut mot Jardine.
Men jag tror på Rampage via k.o.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:32.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)