Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Tediiieee 2010-02-13 12:27

Är det bara jag som längtar efter Rashad "sugar" evans VS "Rampage" Jackson?
Vad tror ni om den? Själv hoppas jag på Rampage.

eternallord 2010-02-13 14:49

Citat:

Ursprungligen postat av way (Inlägg 4170538)
Det kan vi nog räkna med!

Inte nödvändigtvis. Silva har visat sig extremt ovillig att avsluta motståndare som är så långt under honom. Han brukar istället leka runt, se matchen mot Leitas exempelvis, Cote-matchen var inget vidare heller även om han enligt eget utsago hade tänkt avsluta matchen i 4e eller 5e ronden.

Men överhuvudtaget den sortens "planering", att man inte går efter finishen när man får den, utan medvetet leker i en kvart och sen avslutar så det ser bra ut på pappret visar att han är alldeles för överlägsen i sin klass för att det ska kunna bli en intressant match.

Doctor Snuggles 2010-02-13 15:05

Det är iof alltid kul att se Silva glänsa. Skulle man bara låta honom slåss mot fighters i hans egen division så skulle det bli vad, 2-3 fighters kvar? ;)

ManuelIT 2010-02-13 15:08

Helvete vad folk har tungan långt in i Wandys bak då. Jag är fan sjukt besviken på honom, han har ju torskat 5 av sina 6 senaste matcher. Vissa av dom har han varit riktigt jävla usel i med. Han är en has-been och jag ser inte ens fram emot hans fajter längre, oavsett hur mkt han försöker hypa upp dom.

Med det sagt hoppas jag ändå han kommer KTFO Bisping, för jag ogillar Bisping mer. Men seriöst, Wandy är en skugga av sitt forna PRIDE-jag.

Doctor Snuggles 2010-02-13 15:10

Folk gillar hjärndöda sluggers, that's it, det är mer show att brawla mitt i ringen. Varför tror du Mark Hunt fortsätter att få fighter? :D

ManuelIT 2010-02-13 15:11

Ja, men han har ju fan knappt lyckats med det på senaste? Han snackar snacket, men i ringen ser han bara mest avdunstad ut.

Doctor Snuggles 2010-02-13 15:15

Presidentsyndromet.

Doctor Snuggles 2010-02-13 15:17

http://bleacherreport.com/articles/3...ettes-syndrome

salmiak 2010-02-13 15:19

Ryktet säger Phil Davis mot vår egen Alexander Gustafsson på Ufc 112!

Sjukt tuff matchup för Alex, men en vinst sätter han ju högt i skyarna då folk ser Phil Davis som ett riktigt löfte.

Vad tror ni?

tano 2010-02-13 15:26

Citat:

Ursprungligen postat av salmiak (Inlägg 4170868)
Ryktet säger Phil Davis mot vår egen Alexander Gustafsson på Ufc 112!

Sjukt tuff matchup för Alex, men en vinst sätter han ju högt i skyarna då folk ser Phil Davis som ett riktigt löfte.

Vad tror ni?

Det vore riktigt spännande att se honom fightas mot bra motstånd. Då får man verkligen hoppas han vinner, vore inte helt fel med lite svensk fägring på UFC galorna.

tano 2010-02-13 15:42

Hur bra takedown defence har Gustafsson? Har han blivit hårt pressad på den aspekten någon gång tidigare?

Konvex 2010-02-13 15:49

Ja det blir spännande att se, tycker av hans förra matcher att döma att han ser ut att ha ganska bra brottning själv, och om man ska lyckas i ufc så måste man ju kunna vinna mot brottare också eftersom typ halva deras rooster består av det.

eternallord 2010-02-13 15:50

Citat:

Ursprungligen postat av salmiak (Inlägg 4170868)
Ryktet säger Phil Davis mot vår egen Alexander Gustafsson på Ufc 112!

Sjukt tuff matchup för Alex, men en vinst sätter han ju högt i skyarna då folk ser Phil Davis som ett riktigt löfte.

Vad tror ni?

Jösses. Alexander kommer bli våldtagen.

krellik 2010-02-13 18:50

Citat:

Ursprungligen postat av salmiak (Inlägg 4170868)
Ryktet säger Phil Davis mot vår egen Alexander Gustafsson på Ufc 112!

Sjukt tuff matchup för Alex, men en vinst sätter han ju högt i skyarna då folk ser Phil Davis som ett riktigt löfte.

Vad tror ni?

Verkar stämma...
http://www.fightermag.se/nyheter/201...tch-pa-ufc-112

Fuck säger jag. Inte för att han är chanslös, för en striker har han bra nedtagningsförsvar, dock hade jag hoppats han skulle få några/någon fight mot lite primära strikers innan han skulle vara tvungen att möta en monsterbrottare. Det faktum att han skulle bli tvungen att möta monsterbrottare för eller senare i UFC var ju självklart men som sagt hade varit gutt att han kunde fått lite mer tid att slipa på nedtagningsförsvar. En kraftmätning om någon, vinner han är det ett styrkebesked att han kan bli farlig i lätt tungvikt!

Två stora talanger, nästan lite korkat att sätta dem mot varandra så tidigt.

Jag tror Alexander tar det.

krellik 2010-02-13 18:54

Eddie Bengtson är grym grekisk romersk brottare som Alexander Gustavson kan sparras med, men frågan är om han kommer ha någon toppklass fristilsbrottare att arbeta med...?


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:34.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)