Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Crillos 2018-11-05 23:00

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklew (Inlägg 7987145)
Det går att få tag på Matrix filmerna online, om det är vad man vill se.

Annars kan du ju ta och titta på Isreal Adesanyas matcher, sett imponerande ut hittills.

Jag har sett dem. Och lyssnat på vad han säger. Han vill bli en stjärna, "cashcow" och då räcker det inte bara med att vinna. Han imponerar lite iaf.

...kan dra en liten parallell till en annan sport jag följer; fotboll. För de stora klubbarna räcker det inte med att bara vinna, det ska göras med stil också. Därav deras stora antal följeslagare.

Det är underhållning i slutändan.

delta_mats 2018-11-06 08:47

Citat:

Ursprungligen postat av Crillos (Inlägg 7987118)
För han fegar ur som många andra. Han fegade ur mot Anderson och nu Lewis. Samma brottning skit han kör med hela tiden. Tar inga risker, showar ingenting. Bara fokus på att vinna, vinna, vinna.

Fast han är en idrottsman som har detta som sitt jobb. Ska han riskera att bli knockad bara för att inte utnyttja sitt starkaste game vilket är hans brottning?

Var det inte ganska imponerande att se hur lekande lätt han kontrollerade Lewis på marken som är en mycket större och förmodligen starkare fighter? Det såg ut som om Cormier bara grapplade lite lätt, vilket han förmodligen gjorde också.

xan 2018-11-06 09:01

Citat:

Ursprungligen postat av Crillos (Inlägg 7987158)
Jag har sett dem. Och lyssnat på vad han säger. Han vill bli en stjärna, "cashcow" och då räcker det inte bara med att vinna. Han imponerar lite iaf.

...kan dra en liten parallell till en annan sport jag följer; fotboll. För de stora klubbarna räcker det inte med att bara vinna, det ska göras med stil också. Därav deras stora antal följeslagare.

Det är underhållning i slutändan.

På vilket sätt tar fotbollslag stora risker för att underhålla publiken menar du? Den stora skillnaden med fotboll är att effektivitet och "underhållning" oftast går hand i hand vilket inte nödvändigtvis gäller för MMA. Dessutom kommer bollsporter alltid vara större då det är enkelt att utöva, ofarligt och något som hela familjen kan engagera sig i.

Om man är så emot brottning i MMA så varför inte titta på kickboxning i stället? Cormier har nu avslutat 3 matcher i rad innan tredje ronden, och 1 var dessutom en KO ståendes.

Spiffy 2018-11-06 12:30

Citat:

Ursprungligen postat av Crillos (Inlägg 7987158)
...kan dra en liten parallell till en annan sport jag följer; fotboll. För de stora klubbarna räcker det inte med att bara vinna, det ska göras med stil också. Därav deras stora antal följeslagare.

Det är underhållning i slutändan.

Det är som att såga en fotbollsspelare för att denna använder bästa foten vid straffläggning. Varför inte göra trickskott lite oftare från straffpunkten?

Crillos 2018-11-06 18:00

Alla era argument är bajs. Ingen kommer bry sig om DC när han gått i pension. Han är fet gris-brottare.

Minnen av Anderson m.fl av de andra jag nämnde kommer dock leva kvar för alltid, deras moves visas i throwback videos från UFC.

Ni försöker leka hardcore fans och det är larvigt.

xan 2018-11-06 18:57

Citat:

Ursprungligen postat av Crillos (Inlägg 7987400)
Alla era argument är bajs. Ingen kommer bry sig om DC när han gått i pension. Han är fet gris-brottare.

Minnen av Anderson m.fl av de andra jag nämnde kommer dock leva kvar för alltid, deras moves visas i throwback videos från UFC.

Ni försöker leka hardcore fans och det är larvigt.

https://66.media.tumblr.com/45a7e532...hndoo2_500.gif

Buga för vår kung.

rooz 2018-11-06 19:17

Citat:

Ursprungligen postat av Crillos (Inlägg 7987158)
Jag har sett dem. Och lyssnat på vad han säger. Han vill bli en stjärna, "cashcow" och då räcker det inte bara med att vinna. Han imponerar lite iaf.

...kan dra en liten parallell till en annan sport jag följer; fotboll. För de stora klubbarna räcker det inte med att bara vinna, det ska göras med stil också. Därav deras stora antal följeslagare.

Det är underhållning i slutändan.

Finns flera stora klubbar i tyskland som har stor publik utan att vinna alls, som spelar i andra divisionen. Se St.pauli & hamburger SV

Bailah 2018-11-06 19:33

Filthy casuals.

Agitator 2018-11-06 21:53

Jag vill ha hela kakan. Inte bara smulorna. Allt på fatet samt slicka slickepotten och skålen.

Jag uppskattar alla delar. Men det som skapar mest minnen är ju de riktiga praktexemplaren till showcases.

High1ander 2018-11-06 22:04

Citat:

Ursprungligen postat av Crillos (Inlägg 7987400)
Alla era argument är bajs. Ingen kommer bry sig om DC när han gått i pension. Han är fet gris-brottare.

Minnen av Anderson m.fl av de andra jag nämnde kommer dock leva kvar för alltid, deras moves visas i throwback videos från UFC.

Ni försöker leka hardcore fans och det är larvigt.

DC är självklart inte lika fancy som Spider, Jones, etc... Men samtidigt så har han dominerat och bara förlorat mot dopade Jones, dvs. han är bäst i den "nya eran post-PEDs", kanske inte som sagt lika flashy men destomer imponerande att han just har LHW och HW (även om han innan UFC också kört en del HW).

Sen måste man vara en idiot om man tycker han är tråkig då han i princip kastar runt 100kg gubbar inne i ringen... Men men, är man pleb så är man. Enda tråkiga match jag sett var senaste, då han mötte en snubbe som har ca 15-20kg mer kvalitativ muskelmassa och mycket längre reach vilket gör att hans gameplan bara är brottning...

Cooks 2018-11-07 01:22

https://streamable.com/o6yao

Shaq vs Griffin :d

G.W 2018-11-07 07:59

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7987468)
de riktiga praktexemplaren till showcases.

Varför gör du så här mot språket? Blir bokstavligen fysiskt illamående.

xan 2018-11-07 10:35

Citat:

Sen måste man vara en idiot om man tycker han är tråkig då han i princip kastar runt 100kg gubbar inne i ringen... Men men, är man pleb så är man. Enda tråkiga match jag sett var senaste, då han mötte en snubbe som har ca 15-20kg mer kvalitativ muskelmassa och mycket längre reach vilket gör att hans gameplan bara är brottning...
Hur kan det vara en tråkig match när den avslutades tidigt i rond 2? Det här är ju motsvarigheten till många av Anderson Silvas matcher med relativt "tråkiga" förstaronder där han läser av motståndaren och mest använder fotarbete, följt av tempoökning och avslut i nästa rond. Det är i sådana fall om man tycker att grappling till naturen är mindre spektakulärt än kickboxing. Förståeligt, men jag håller inte alls med. Fick enorma kickar av att se Cormiers single-legs, den tekniken och att dessutom kunna göra det mot någon som är så mycket starkare.

Crillos 2018-11-07 20:05

Jag kan inte UFC så bra men folk med bra brottning som grund tycks dominera.

Finns det någon motsvarighet till det; en fighter med bra boxning som grund? Som tävlat i OS? Det tror jag inte va?

Vore intressant att se en riktigt bra boxare lära sig resten. Hypotetitskt skulle en sån KO'a fet grisen på några sekunder, tror jag.

Och är det inte förvånansvärt dålig nivå på boxningen i UFC överlag? Vissa kan slå hårt, men that's about it?

Sheogorath 2018-11-07 20:08

Det är mycket som händer med distans och stance när man måste vara uppmärksam på sparkar och takedowns. Det är också ganska stor skillnad på hur du kan absorbera slag med boxhandskar och MMA-handskar också.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:30.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)