Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

eternallord 2017-11-06 16:46

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7846808)
NY har nu infört instant replay, men:

"Under NYSAC policy now, the in-ring referee is permitted to view the sequence that ended a fight to determine the correct outcome. Such a review only can occur in the time between the fight being stopped and the final decision being announced. The in-ring referee may consult with the alternate referee, but authorization to make the final call rests solely with the in-ring referee.

No fight can resume after the instant replay review."

Wtf?

Vad är problemet menar du? Instant replays skall rimligen bara användas om en fight avbrutits pga en TKO till exempel, men det var oklart om TKOn skedde till följd av en foul eller inte. I det fallet ska man givetvis inte starta fighten igen, oavsett om det var en foul eller inte. Jag tror knappast de har för avsikt att använda instant replay för att bedömma varenda nut-shot osv.

svenbanan 2017-11-06 17:58

Citat:

Ursprungligen postat av Spiffy (Inlägg 7846453)
Rory slog ju honom, så varför skulle inte GSP kunna göra det?

Jag tycker Woodley ser vassare ut helt enkelt.
I mina ögon var GSP bra i första ronden, sedan började Bisping ta över och GSP såg ut att ha spelat ut sina bästa kort och såg rätt sliten ut då Bisping fastnade på hans vänsterkrok. Det kanske var oundvikligt att Bisping skulle åka på den knocken, men känslan är att Bisping skulle ha tagit de sista ronderna ifall han inte blivit knockad.

Min känsla är helt enkelt att om GSP inte kunde dominera mer mot Bisping så lär han få det ännu jobbigare mot Woodley som jag skulle säga är mer explosiv och bättre brottare än Bisping.

Men jag kanske har fel. Jag skulle definitivt inte ha nåt emot om GSP är lika dominant som han var en gång i tiden.

Dessutom känner jag att jag kanske delvis blandar ihop Woodley med Romero... Jag kan ha inbillat mig att Woodley har en massa brottarskills som han kanske inte besitter?

Agitator 2017-11-06 18:03

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7846846)
Jag tycker Woodley ser vassare ut helt enkelt.
I mina ögon var GSP bra i första ronden, sedan började Bisping ta över och GSP såg ut att ha spelat ut sina bästa kort och såg rätt sliten ut då Bisping fastnade på hans vänsterkrok. Det kanske var oundvikligt att Bisping skulle åka på den knocken, men känslan är att Bisping skulle ha tagit de sista ronderna ifall han inte blivit knockad.

Min känsla är helt enkelt att om GSP inte kunde dominera mer mot Bisping så lär han få det ännu jobbigare mot Woodley som jag skulle säga är mer explosiv och bättre brottare än Bisping.

Men jag kanske har fel. Jag skulle definitivt inte ha nåt emot om GSP är lika dominant som han var en gång i tiden.

Dessutom känner jag att jag kanske delvis blandar ihop Woodley med Romero... Jag kan ha inbillat mig att Woodley har en massa brottarskills som han kanske inte besitter?


Woodley gjorde ett sjukt bra jobb att inte hamna på mattan med Maia. Frågan är om det räcker mot en Determined GSP som fixat cardion lite mer.

Agitator 2017-11-06 18:06

Här ser vi hur GSP vs Woodley kommer gå i 5 ronder.


svenbanan 2017-11-06 18:06

Kan nån förklara för mig hur det funkar med jävla "interim champion"?
Jag har inbillat mig att nån kan bli "interim champion" ifall den riktigt mästaren byter viktklass, går i pension eller är långtidsskadad eller så. Dvs någon får bältet utan att behöva gå en titelmatch mot mästaren.

Men hur kan Tony Ferguson vara "interim champion" samtidigt som Conor är "champion"? Obegripligt! *gah!*

Cooks 2017-11-06 18:07

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7846538)
217 sålde över 1M enligt Dana.

GSP-hatare på suicide watch just nu. :laugh:

Knappast hans förtjänst? TJ mot Cody var det som lockade mig iaf.

svenbanan 2017-11-06 18:10

Citat:

Ursprungligen postat av Agitator (Inlägg 7846848)
Woodley gjorde ett sjukt bra jobb att inte hamna på mattan med Maia. Frågan är om det räcker mot en Determined GSP som fixat cardion lite mer.

Om GSP fixar flåset så kan han bli hur farlig som helst...

High1ander 2017-11-06 19:13

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7846852)
Kan nån förklara för mig hur det funkar med jävla "interim champion"?
Jag har inbillat mig att nån kan bli "interim champion" ifall den riktigt mästaren byter viktklass, går i pension eller är långtidsskadad eller så. Dvs någon får bältet utan att behöva gå en titelmatch mot mästaren.

Men hur kan Tony Ferguson vara "interim champion" samtidigt som Conor är "champion"? Obegripligt! *gah!*

Du säger det själv, byter viktklass, han körde ju senast boxning... han har t.ex. haft bältet nu i ca 11 månader utan att slåss i den viktklassen. Om han ger upp bältet genom att t.ex. ta en till boxningmatch, eller slåss i en annan viktklass så är det ju bra om andra får bältet (man kanske inte hinner ordna en bra fight annars för dom som förtjänar en titelfight)...

eternallord 2017-11-06 19:32

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7846852)
Kan nån förklara för mig hur det funkar med jävla "interim champion"?
Jag har inbillat mig att nån kan bli "interim champion" ifall den riktigt mästaren byter viktklass, går i pension eller är långtidsskadad eller så. Dvs någon får bältet utan att behöva gå en titelmatch mot mästaren.

Men hur kan Tony Ferguson vara "interim champion" samtidigt som Conor är "champion"? Obegripligt! *gah!*

Interim champion betyder i korta drag att den nuvarande mästaren inte har möjlighet att försvara sitt bälte mot nr1-contendern under en lång tid, men man är inte beredd att ta bältet ifrån honom/henne. Då skapar man ett interim-bälte så att divisionen kan fortskrida, och när den "riktiga" mästaren är tillbaka kan man unifiera bältena i en champion-mot-champion-fight, alternativ om mästaren är borta för länge (som Dominick Cruz tex) kan interim-mästaren bli promotad till undisputed champion.

Interim-bälte beror oftast på skador, men på senare tid har dom blivit lite... "billigare". Exempelvis kan det bero på att mästaren inte riktigt känner för att försvara bältet snart för att denne har bättre saker för sig (såsom Conor McGregor), eller att man försöker rädda ett kort som annars inte har någon dragkraft (såsom Holloway).

xan 2017-11-06 20:08

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 7846823)
Vad är problemet menar du? Instant replays skall rimligen bara användas om en fight avbrutits pga en TKO till exempel, men det var oklart om TKOn skedde till följd av en foul eller inte. I det fallet ska man givetvis inte starta fighten igen, oavsett om det var en foul eller inte. Jag tror knappast de har för avsikt att använda instant replay för att bedömma varenda nut-shot osv.

Om personen blir grovt knockad kan man ju givetvis inte fortsätta, men i situationer som t ex Rumble/Burns borde man snabbt kunna titta på instant replay och sedan fortsätta matchen efter en paus.

Citat:

Ursprungligen postat av Cooks (Inlägg 7846853)
Knappast hans förtjänst? TJ mot Cody var det som lockade mig iaf.

GSP var huvudattraktionen. Klart TJ/Cody drog en del också med tanke på TUF, men innan det var det knappt någon utanför MMA-bubblan som kände till dom. Speciellt Cody som bara haft 12 matcher totalt och 1 riktigt stor match i sin karriär.

eternallord 2017-11-06 20:18

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7846907)
Om personen blir grovt knockad kan man ju givetvis inte fortsätta, men i situationer som t ex Rumble/Burns borde man snabbt kunna titta på instant replay och sedan fortsätta matchen efter en paus.

Nej? Rumble kunde ju inte fortsätta, det är anledningen till att han förlorade fighten. Dvs ja, de borde använt instant replay, men inte för att kunna starta fighten igen, utan för att ge Rumble DQ-segern istället för TKO-förlusten.

xan 2017-11-06 20:29

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 7846917)
Nej? Rumble kunde ju inte fortsätta, det är anledningen till att han förlorade fighten. Dvs ja, de borde använt instant replay, men inte för att kunna starta fighten igen, utan för att ge Rumble DQ-segern istället för TKO-förlusten.

Först stoppade väl domaren för att dom trodde att han var knockad av slag? Därav TKO-förlust? Hade han haft 5 minuter på sig så kanske det hade kunnat gå att fortsätta efter man tog reda på att det var fingrar i ögat.

Tricklew 2017-11-06 20:56

Citat:

Ursprungligen postat av xan (Inlägg 7846922)
Först stoppade väl domaren för att dom trodde att han var knockad av slag? Därav TKO-förlust? Hade han haft 5 minuter på sig så kanske det hade kunnat gå att fortsätta efter man tog reda på att det var fingrar i ögat.

Det var väll den 19 eye-poke i den matchen dock? Vid det laget känns det oviktigt om Rumble kan fortsätta eller ej, börjar bli dags att faktiskt följa reglerna.


Var väldigt tillfredsställande att se Walt Harris få en DQ förlust i helgen, regler borde inte vara rekommendationer att följa om man känner för det.

Agitator 2017-11-06 21:23

Jag tror inte det TJ/Cody drog mycket.

Det som gjorde kortet mest intressant var GSP och Joanna.

Agitator 2017-11-06 22:11



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:58.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)