Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Sheogorath 2016-05-15 20:00

Citat:

Ursprungligen postat av svenbanan (Inlägg 7578495)
Kanske att Mayweather skulle kunna käka en del sparkar och knocka Conor ifall han var den typen av boxare som bara behövde en rejäl träff för att vinna matchen. Men det känns ju som om det inte riktigt är hans stil. Hans matcher brukar väl ofta vara i flera ronder och till slut sluta med TKO eller att det går till domslut, eller missminner jag mig?



Jag vet att han kan knocka i alla fall. Med besked dessutom.

Derbel McDillet 2016-05-15 20:32

Citat:

Ursprungligen postat av Sheogorath (Inlägg 7578483)
Den där typen av självsäkerhet tolkar jag normalt sett som en oförmåga att se sakers komplexa natur.

Du har helt rätt. Jag är urusel på att se andra synsätt än mitt eget. Försöker jobba på det. Dock är det ofta intressantare att ta en ståndpunkt och hålla stenhårt på den, särskilt på internet med främlingar där ens anseende inte tar skada på samma sätt. Yttrar mig inte mer om den saken.

Känns som HW byter champ som man själv byter kalsonger.. Tror inte Miocic lyckas försvara titeln ens en gång.

mottat 2016-05-15 20:34

Conor vinner i allt utom en ren boxningsmatch mot Floyd. Allt annat är trams. Givetvis kan han bli knockad efter 5sec i en kickboxningsmatch men skulle se det som typ 50-1 chans.

Cooks 2016-05-15 20:39

Har inte följt tråden eller det som sagt, men verkar det som att det faktiskt kommer bli en Conor/Mayweather fight eller är det bara BS?

Grazzafukkinrazzi 2016-05-15 20:48

Citat:

Ursprungligen postat av Sheogorath (Inlägg 7578483)
Knock i första ronden. Klarar han inte det så kommer Conors chanser att öka drastiskt.

:D

Det var 19 år sedan Floyd avslutade någon i en förstarond och det var mot en herre som hade 1 vinst på sina senaste 17 matcher vid matchtillfället, blev knockad 19 gånger i sin karriär och dog vid 40 års ålder.

Jag lämnar denna diskussionen nu, det räcker så.

delta_mats 2016-05-15 20:50

Citat:

Ursprungligen postat av Cooks (Inlägg 7578511)
Har inte följt tråden eller det som sagt, men verkar det som att det faktiskt kommer bli en Conor/Mayweather fight eller är det bara BS?

Jag blir extremt förvånad om det inte är bs.

Tricklew 2016-05-16 05:29

Citat:

Ursprungligen postat av Cooks (Inlägg 7578511)
Har inte följt tråden eller det som sagt, men verkar det som att det faktiskt kommer bli en Conor/Mayweather fight eller är det bara BS?

Komplett BS, de är båda bara duktiga på att hålla sig i rampljuset även om de inte har något relevant att säga, endast ett par dårar verkar tro att detta blir av och försöker diskutera utgången.

Sheogorath 2016-05-16 07:03

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklew (Inlägg 7578598)
Komplett BS, de är båda bara duktiga på att hålla sig i rampljuset även om de inte har något relevant att säga, endast ett par dårar verkar tro att detta blir av och försöker diskutera utgången.

Sådan tur att man räddas av det där "och":et. ;)

andeem 2016-05-16 08:22

Dagen efter UFC198, som var ett rätt hyfsat kort om man säger, domineras den här tråden av Mayweather-McGregor? Alrighty then.

Bailah 2016-05-16 08:43

Ufc 198 var ett grymt kort. Kan fortfarande inte släppa att werdum pajasade sig. Han han counterstrikat eller tagit det lugnt så hade han vunnit. Nästan 100 på det.

Tricklew 2016-05-16 14:41

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 7578655)
Ufc 198 var ett grymt kort. Kan fortfarande inte släppa att werdum pajasade sig. Han han counterstrikat eller tagit det lugnt så hade han vunnit. Nästan 100 på det.

Werdum gjorde det nog inte för att vara en pajas, han har aldrig haft en jättebra defensiv boxning och det är mycket möjligt att han hade försökt greppa tag i Miocic om han hade haft 2 sekunder till och kommit lite närmre.

Det är alltid enkelt att vara efterkloka, nästan varenda kille verkar tro att det vet vad han proffesionel fighter borde ha gjort, men låt mig vara den trista killen som poängterar, nej, du vet inte vad han borde ha gjort. Du är antagligen inte så kunnig som du vill tro. Spelar ingen roll om du boxades 6 månader i dina yngre dagar, du är fortfarande som bäst en väldigt låg nivå amatör.

Swedishviking 2016-05-16 14:52

Werdum såg tung och otränad ut! lönfet slö i allt.
Tänkte bara nej för fan jaga inte jaga inte du kommer bli knockad PANG knockad! i fucking knew it liksom.

Hoppas att han får ny gnista tar sig i form och kommer ut bättre än någonsin.

Bailah 2016-05-16 15:20

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklew (Inlägg 7578828)
Werdum gjorde det nog inte för att vara en pajas, han har aldrig haft en jättebra defensiv boxning och det är mycket möjligt att han hade försökt greppa tag i Miocic om han hade haft 2 sekunder till och kommit lite närmre.

Det är alltid enkelt att vara efterkloka, nästan varenda kille verkar tro att det vet vad han proffesionel fighter borde ha gjort, men låt mig vara den trista killen som poängterar, nej, du vet inte vad han borde ha gjort. Du är antagligen inte så kunnig som du vill tro. Spelar ingen roll om du boxades 6 månader i dina yngre dagar, du är fortfarande som bäst en väldigt låg nivå amatör.

Hah, aldrig sagt att jag vet. Han slogs ju för desperat. Jagade för mycket. Självklart är jag inget Greg Jackson el en firaz. Utgår bara från det jag sett av werdum innan.

Har faktiskt aldrig boxats eller påstått det heller. Sen var det väl inte hans defensiva boxning som gjorde att han åkte på en knock snarare hans offensiva och på det sätt han jagade stipe med hakan i vädret vilt svingandes.

delta_mats 2016-05-16 15:30

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 7578851)
Hah, aldrig sagt att jag vet. Han slogs ju för desperat. Jagade för mycket. Självklart är jag inget Greg Jackson el en firaz. Utgår bara från det jag sett av werdum innan.

Har faktiskt aldrig boxats eller påstått det heller. Sen var det väl inte hans defensiva boxning som gjorde att han åkte på en knock snarare hans offensiva och på det sätt han jagade stipe med hakan i vädret vilt svingandes.

Så är det precis. Man jagar inte motståndaren med hakan i vädret och skjuter från höften. Det är sånt man lär sig de första 6 månaderna i boxning om man är välskolad. Jag vet för har själv tränat 6 år.

Kabuto 2016-05-16 16:09

Ingen som har något att säga om Vitor? Trodde att Souza skulle vinna men inte sådär lätt..


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:29.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)