Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

0x5f3759df 2016-02-09 17:02

Citat:

Ursprungligen postat av Rahf (Inlägg 7520307)
Därför att rimligtvis har man tittat på olika källor där han möjligtvis skulle fått i sig förbjudna medel. Kosttillskott har ju varit bovar förut, och förmodligen har USADA rutiner på tester. Sen lär nivåerna i atleten ha varit små, alltså ha ifrågasatt medveten doping med höga mängder förbjudna medel.

Självklart och därför ska man hålla sig borta från tillskott man inte är säker på :) Mycket handlar ju om vad det är för substans och vad det är för tillskott. Tar han något sorts "testotillskott" och det positiva testet är för någon steroid så är ju situationen annorlunda än om det skulle vara för något med tveksam positiv effekt för mma typ betablockerare eller liknande.

eternallord 2016-02-09 17:37

Men menar dom att USADA har införskaffat samma tillskott och testat? För han kan ju knappast ha fått skicka in det själv för testning, då kan han ju själv tillfört preparatet i burken.

cero 2016-02-10 13:13



Ingen orsak.

spoon 2016-02-10 16:19

Är det bara jag som är hypead på Stephen Thompson? 35-0 i Kickboxning och nu 12-1 i UFC med seger mot Hendricks. Så jäkla grym timing och teknik. Inte bara kraft utan när slagen träffar så har den andra oftast inte sett slaget/sparken och så blir det KO. Thompson mot Rory eller Lawler hade blivit en riktigt grym match.

Doctor Snuggles 2016-02-10 16:34

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 7520992)
Är det bara jag som är hypead på Stephen Thompson? 35-0 i Kickboxning och nu 12-1 i UFC med seger mot Hendricks. Så jäkla grym timing och teknik. Inte bara kraft utan när slagen träffar så har den andra oftast inte sett slaget/sparken och så blir det KO. Thompson mot Rory eller Lawler hade blivit en riktigt grym match.

Många är det. Verkar som en majoritet tror att han kan slå Lawler. Jag säger inte emot.

Och han är 57-0.

spoon 2016-02-10 16:44

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 7521003)
Många är det. Verkar som en majoritet tror att han kan slå Lawler. Jag säger inte emot.

Och han är 57-0.

Det hade varit en spännande fight. Får se om den dyker upp eller om det står någon emellan?

High1ander 2016-02-10 17:20

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 7520992)
Är det bara jag som är hypead på Stephen Thompson? 35-0 i Kickboxning och nu 12-1 i UFC med seger mot Hendricks. Så jäkla grym timing och teknik. Inte bara kraft utan när slagen träffar så har den andra oftast inte sett slaget/sparken och så blir det KO. Thompson mot Rory eller Lawler hade blivit en riktigt grym match.

Jag blev iaf. impad, första snubben jag sett tror jag i tyngre klasser som kan få upp en spark så snabbt att motståndaren inte hinner reagera/blocka korrekt. Ofta så ser man ju folk i rond 2-3 dåliga på att blocka huvudsparkar för de är trötta, men fan aldrig i rond 1 från start... Sen har han inte så mycket styrka/kraft i själva sparken (självklart är det kraft, men han svingar ju inte med hela höfterna och tar full sats när han sikta på huvudet), men det är ju inte styrkan som sätter KO heller, så funkar ju skitbra. Blir ju mer som en jabb, fast utan handskar som absorberar när han träffar, vilket vad jag förstått är något som är väldigt bra på att skaka hjärnan och därmed få KO.

Doctor Snuggles 2016-02-10 18:48


cero 2016-02-10 20:34

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 7520992)
Är det bara jag som är hypead på Stephen Thompson? 35-0 i Kickboxning och nu 12-1 i UFC med seger mot Hendricks. Så jäkla grym timing och teknik. Inte bara kraft utan när slagen träffar så har den andra oftast inte sett slaget/sparken och så blir det KO. Thompson mot Rory eller Lawler hade blivit en riktigt grym match.

Tror han vinner mot Lawler, men jag är inte helt såld på Thompsons grappling ännu. Rory kanske kan ta honom om med nedtagningar och toppkontroll.

cero 2016-02-10 21:05

Cormier berättar varför returmötet kommer vara annorlunda:



Tror han är den enda som kan slå Jones, 205 eller 265.

carloskar 2016-02-10 21:51

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 7520992)
Är det bara jag som är hypead på Stephen Thompson? 35-0 i Kickboxning och nu 12-1 i UFC med seger mot Hendricks. Så jäkla grym timing och teknik. Inte bara kraft utan när slagen träffar så har den andra oftast inte sett slaget/sparken och så blir det KO. Thompson mot Rory eller Lawler hade blivit en riktigt grym match.

Mot Lawler blir det en missmatch till förmån för Thompson.

Skulle vara intressant att se Condit vinna några matcher och utmana Thompson om bältet!

cero 2016-02-11 01:57

Citat:

Ursprungligen postat av carloskar (Inlägg 7521269)
Mot Lawler blir det en missmatch till förmån för Thompson.

Ska komma ihåg att bumpa detta inlägg om Lawler vinner. :D

spoon 2016-02-11 03:06

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 7510462)
Hendricks vinner lätt med takedowns.

Cain skadad, Stipe mot Werdum för bältet. Suprise? Nej.

På tal om att bumpa :-)

Tapatalk

Bailah 2016-02-11 09:57

Shush!

cero 2016-02-11 10:15

Anything can happen in this game. :D


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:31.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)