Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2014-04-27 18:57

Den såg rätt brutal ut dock.

http://gfycat.com/HappygoluckyUncomf...allclawedotter

cero 2014-04-27 18:57

Citat:

Haha, mjaaa. Du skrev dock det där före Phil vs. Rumble, så det argumentet kan jag inte godkänna
Sa iofs inte att det finns en bättre kandidat, bara att han inte gjort sig förtjänt av det. En orelevant vinst räcker inte. Att dominera #4 är ju mycket mer imponerande.

Citat:

Efter Jon Jones senaste två matcher så är jag inte alls övertygad om att han skulle lyckas speciellt bra mot Top 5 i HW. Medan Cormier kört över Mir, Nelson, Bigfoot & Barnett så tycker jag att han borde gjort sig förtjänt av ett titleshot, men jag tror att han tjänar på några fler matcher i LHW innan han tar den matchen så jag klagar inte.
Varför inte? Alex och Glover är bättre än alla tungviktare förutom Cain och möjligtvis JDS.

Det finns någon konstig mystik kring tungviktsdivisionen. Typ att man förvandlas till en superhjälte så fort man går över 230 lbs-strecket. Men samma princip verkar inte gälla i andra viktklasser där det finns fighters som vinnare över mycket tyngre motståndare tack vare bättre teknik.

cero 2014-04-27 19:06

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6973017)

Var det den som skadade Glovers axel?

Fick mig att tänka på detta:

http://i54.tinypic.com/n1e6hf.gif

Som sagt ingenting med tanke på att slag mot huvudet är en miljon gånger farligare. Kan t om erkänna att jag gått över till the dark side när det gäller sparkar mot knäskålen. :D

Grazzafukkinrazzi 2014-04-27 19:14

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6973018)
Sa iofs inte att det finns en bättre kandidat, bara att han inte gjort sig förtjänt av det. En orelevant vinst räcker inte. Att dominera #4 är ju mycket mer imponerande.

När du själv säger att divisionen saknar contenders vore det väl onödigt att sätta dem få mot varandra, tycker du inte?

Manuwa är dock på inget sätt irrelevant. En obesegrad, lovande up-and-comer med hur mycket momentum bakom sig som helst.

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6973018)
Varför inte? Alex och Glover är bättre än alla tungviktare förutom Cain och möjligtvis JDS.

Det finns någon konstig mystik kring tungviktsdivisionen. Typ att man förvandlas till en superhjälte så fort man går över 230 lbs-strecket. Men samma princip verkar inte gälla i andra viktklasser där det finns fighters som vinnare över mycket tyngre motståndare tack vare bättre teknik.

Vilka motståndare vinner över tyngre motståndare på bättre teknik? När de möts så ligger de ju oftast på samma vikt eftersom viktklasserna skiljer sig från varandra med 10-15lbs. Medan steget till HW kan skilja 50lbs så är det klart att skillnaden blir större.

Efter Jones vann över Sonnen misstänkte jag att han skulle göra riktigt bra ifrån sig i HW, då han verkligen pissade på Sonnen där han är som bäst. Men nu är jag inte lika övertygad efter Alex- och Glover-matcherna.

Doctor Snuggles 2014-04-27 19:19

Va? Han dominerade Glover och visade att han har en haka och att han kan slåss i fickan. Skulle han gå upp i HW så skulle han dessutom lägga på sig 5-10 kg ren muskelmassa. Gus har dessutom en lång reach även för HW.

Doctor Snuggles 2014-04-27 19:21

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6973032)
Var det den som skadade Glovers axel?

Fick mig att tänka på detta:

http://i54.tinypic.com/n1e6hf.gif

Som sagt ingenting med tanke på att slag mot huvudet är en miljon gånger farligare. Kan t om erkänna att jag gått över till the dark side när det gäller sparkar mot knäskålen. :D

Ja.

Aoki gonna Aoki. Han bryter din arm och skrattar åt dig efteråt.

cero 2014-04-27 19:21

Citat:

Vilka motståndare vinner över tyngre motståndare på bättre teknik? När de möts så ligger de ju oftast på samma vikt eftersom viktklasserna skiljer sig från varandra med 10-15lbs. Medan steget till HW kan skilja 50lbs så är det klart att skillnaden blir större.
Det finns inga bra tungviktare som väger så mycket i alla fall. De bästa väger 240 lbs, och Cain är inte ens i bra form på den vikten. Han kan lätt dieta ned till 220 och egentligen cutta till 205 om han känner för det.

Och Cormier kan egentligen tävla på 185 eller kanske t om 170 beroende på hur mycket vatten han kan tömma, men har istället valt att äta sig fet som en gris och tävla på 225 i tungviktsdivisionen.

EDIT: Glömde att han flyttat ned till 205 nu. Aja, poängen kvarstår.

De flesta tungviktarna har betydligt mer fett än Jones, så skillnaden blir ännu mindre om man bortser från det.

Citat:

Efter Jones vann över Sonnen misstänkte jag att han skulle göra riktigt bra ifrån sig i HW, då han verkligen pissade på Sonnen där han är som bäst. Men nu är jag inte lika övertygad efter Alex och Glover-matchen.
Fast Sonnen är ju en MW?

DarcyGrahn 2014-04-27 19:25

HAHAHAHA cero

AronP 2014-04-27 19:26

Sådan lås och liknande som bones gjorde där har jag funderat en del på, men ger sig på orden väldigt explosivt. Vilket borde vara rätt så effektivt, det ser dock grymt ut och ger inte motståndare chansen att tappa innan något går av. Det är ju ändå simulering av riktig fight man eftersträvar och det finns redan på tok för mycket dumma begränsningar så jag tycker det är okej och jag är förvånad över att det inte används mer.

cero 2014-04-27 19:26

Citat:

Ursprungligen postat av DarcyGrahn (Inlägg 6973061)
HAHAHAHA cero

Skrattar du med mig eller åt mig? ;)

cero 2014-04-27 19:28

Citat:

Ursprungligen postat av AronP (Inlägg 6973063)
Sådan lås och liknande som bones gjorde där har jag funderat en del på, men ger sig på orden väldigt explosivt. Vilket borde vara rätt så effektivt, det ser dock grymt ut och ger inte motståndare chansen att tappa innan något går av. Det är ju ändå simulering av riktig fight man eftersträvar och det finns redan på tok för mycket dumma begränsningar så jag tycker det är okej och jag är förvånad över att det inte används mer.

För svårt. Det funkar, men ingenting man kan planera direkt. Om man får chansen så kan man ju testa. I 99 fall av 100 lär det ju bara bli fail och trötta ut dig.

AronP 2014-04-27 19:34

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6973069)
För svårt. Det funkar, men ingenting man kan planera direkt. Om man får chansen så kan man ju testa. I 99 fall av 100 lär det ju bara bli fail och trötta ut dig.

Jag menade inte att man skulle satsa på det, men i ett sånt där läge där det kommer så ser det iu rätt så effektivt ut..och folk börjar kasta bajs direkt.

Doctor Snuggles 2014-04-27 19:55

Jones slog en massa rekord igen:

"Jones earned his 14th UFC light heavyweight victory, surpassing Chuck Liddell and Rashad Evans for the wins in modern 205-pound history.

Jones’ 11-fight UFC winning streak is the longest active streak in the light heavyweight division and the longest in the history of the weight class.

Jones’ 11-fight UFC winning streak is tied with Royce Gracie for the third longest all-time in company history behind Anderson Silva (16) and Georges St-Pierre (12).

Jones’ seven consecutive UFC light heavyweight title defenses are the most in divisional history. His title defense run is the third longest of any champion in company history behind Silva (10) and St-Pierre (nine).

Jones recorded his eighth victory in a UFC championship fight, the fifth most in company history behind St-Pierre (12), Silva (11), Matt Hughes (nine) and Randy Couture (nine).

Jones’ 138 significant strikes landed were the most ever in a UFC light heavyweight title fight. They were the also the fourth most ever in a UFC championship bout.

Jones has now landed 824 significant strikes in his UFC tenure, passing Forrest Griffin (796) for the most in light heavyweight history.

Jones has landed a total of 1,036 strikes overall in his UFC career, the third most in light heavyweight history behind Tito Ortiz (1,241) and Griffin (1,096).

Jones avoided all five of his opponent’s takedown attempts, boosting his overall takedown defense rate to 96.6 percent (28 of 29), the best defense percentage of any fighter in UFC history."

cero 2014-04-27 19:56

Lol, från twitter.

Citat:

Jack Slack ‏@JackSlackMMA

Look how much open hand face pushing Jones is doing. We NEED @JohnMcCarthyMMA for Jones fights. Other refs just don't do anything about it.
Citat:

Props to Rogan. Call him out on this shit.
Citat:

Classic Jones poking. I don't like that.
Citat:

Take a fuckin point Dan. That's like the 5th time.
Citat:

Dan is making a fucking mess of this fight.

Doctor Snuggles 2014-04-27 20:01

http://i.imgur.com/urTVSdD.gif

:D


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:45.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)