Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2013-05-26 01:30

I guess Sambo > brottning. :D

Bailah 2013-05-26 02:16

Wow. Le kicks!

Bailah 2013-05-26 02:31

Le robbed

Konvex 2013-05-26 03:02

Okej...
Resten av fightersen får se upp med att gå till decision med dommarpanelen som jobbar ikväll.

Doctor Snuggles 2013-05-26 04:11

Någon som fått sopcast att funka på mac?

Doctor Snuggles 2013-05-26 04:52

o shit
Verkade som Hunt var lite slö dock. Kanske inte aklimatiserad helt. Verkar inte riktigt ha lika bra haka längre heller. Men jävligt bra jobbat av junior.

Doctor Snuggles 2013-05-26 06:45

Haha, verkligen? Denna bild?

https://pbs.twimg.com/media/BLKnpgICEAEi2xQ.jpg

Ser mest awkward ut.

panzerpig 2013-05-26 10:48

Tycker inte Hunt såg speciellt slö ut. Med tanke på att han nästan blev knockad i första tycker jag att han klarade sig riktigt bra, fick mer en känsla av att han ville spara på krafterna och inte jaga efter JDS för mycket och bli utmattad.
Fan när han fick upp JDS mot nätet och fick in några träffar, några flera sådan tillfällen och matchen hade kunnat sluta annorlunda..

Jag är tveksam om JDS kommer kunna slå Cain i fight 3.. Tycker han fastnar mycket i sin sin stil, även om den är bra så såg Cain ut att ha läst den totalt i förra matchen.

Jag njöt av varje sekund som Khabib Nurmagomedov kastade runt Abel Trujillo som en vante :)
Surt för Story förresten..

eternallord 2013-05-26 11:29

JDS såg väl fantastiskt stabil ut? Visst, han har definitivt sina brister i sin boxning, lite plattfotad ibland och öppen för counters, men han var definitivt mer rörlig i den här fighten än senaste och att först slå ner Hunt i första ronden och sen knocka honom med en wheel kick (om än en otroligt ful dock :D ) är grymt gjort. Jag hejade på Hunt hela vägen, men finns ingen diskussion om att JDS är nr 1 contendern.

Grymt bra kort iaf, eventuellt lite tidigt stoppage i sista fighten men jag tyckte det såg legitimt ut innan Bigfoot reste sig. Imponerad av Bigfoots TDD innan han blev knockad.

Vilson 2013-05-26 11:46

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6481014)
JDS såg väl fantastiskt stabil ut? Visst, han har definitivt sina brister i sin boxning, lite plattfotad ibland och öppen för counters, men han var definitivt mer rörlig i den här fighten än senaste och att först slå ner Hunt i första ronden och sen knocka honom med en wheel kick (om än en otroligt ful dock :D ) är grymt gjort. Jag hejade på Hunt hela vägen, men finns ingen diskussion om att JDS är nr 1 contendern.

Grymt bra kort iaf, eventuellt lite tidigt stoppage i sista fighten men jag tyckte det såg legitimt ut innan Bigfoot reste sig. Imponerad av Bigfoots TDD innan han blev knockad.

Tycker det är synd med HW just nu. Helt klart är JDS nr 1 contender nu men hur många ggr ska dom behöva möta varandra? Lame för Cain att slåss med två killar på fem matcher. Hade velat ha kvar Shane Carwin i mixen. Hoppas Alistair ordnar upp sig..

eternallord 2013-05-26 12:27

Citat:

Ursprungligen postat av Vilson (Inlägg 6481034)
Tycker det är synd med HW just nu. Helt klart är JDS nr 1 contender nu men hur många ggr ska dom behöva möta varandra? Lame för Cain att slåss med två killar på fem matcher. Hade velat ha kvar Shane Carwin i mixen. Hoppas Alistair ordnar upp sig..

Har inget trilogin emot, men helt klart krävs det nya contenders i HW. Känns som divisionen aldrig kommer bli särskilt stark dock. Atletiska grabbar som närmare sig 2 meter letar sig till pengarsporter som NFL och NBA, inte MMA.

Bailah 2013-05-26 12:29

Bah, tyckte main eventet var lite anti-klimax. Ville se mer.. Kunde blivit en riktigt bra fight :(
Jds.. Spinning wheelkick. Wtf! Gillade Cerrone matchen också!

eternallord 2013-05-26 13:00

Som jag trodde, Hunt bröt tån i första ronden. Man kan se honom kasta en legkick som landar för långt ut på foten och efter det ser hans tå blodig och konstig ut och han blev mer plattfotad än vanligt.

Edit: vid 3.05 på klockan ungefär, direkt efter JDS landade bomben.

Vilson 2013-05-26 13:29

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6481093)
Har inget trilogin emot, men helt klart krävs det nya contenders i HW. Känns som divisionen aldrig kommer bli särskilt stark dock. Atletiska grabbar som närmare sig 2 meter letar sig till pengarsporter som NFL och NBA, inte MMA.

Det jag är rädd för är att det inte slutar vid en trilogi. Cain tar hem 3:an också, hoppas jag iaf, han är den rättmätige champen. Fortsätter det såhär i divisionen lär det ju dock bli en fyra och kanske till och med en femma och det vore lite leejm.

delta_mats 2013-05-26 13:59

Både Cormier och Barnett lär väl blanda sig i striden också. Och förhoppningsvis Overeem också.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:45.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)