Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2013-03-09 15:50

Minns när jag såg matchen mot Lutter. Redan då hade jag en syn på Silva som i princip oslagbar. När han blev mountad och det började regna bomber vart det lite o-shit! men samtidigt vart jag inte förvånad när Silva gjorde sitt spindel-svep. Iskallt.
EDIT: Kollade på sekvensen igen, och nu märkte jag att Lutter samtidigt gick på en arm, vilket jag inte såg förut. Man kanske har snappat upp lite ändå. ;)

http://www.dailymotion.com/video/x6y...t#.UTtMehy1EuU

eternallord 2013-03-09 15:59

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6322802)
Minns jag inte. Måste inte lyckats gjort så mycket med den.

Han satt där länge tror jag, men Silva höll bara armarna runt ryggen tills ronden tog slut, vill jag minnas.

baggard 2013-03-09 16:01

Det är lite lustigt hur man kommer ihåg vissa fighter som man bara sett en gång för längesedan och man tror man vet hur de gick till, sedan tar man sig en andra titt på fighten för att bli totalt förvånad.

Doctor Snuggles 2013-03-10 21:27

Ni vet förresten att Andersons chans att vinna alla sina matcher i UFC totalt, om man går efter de mest fördelaktiga oddsen som gavs, var 1%. ;)
Oddsen för GSP ger ett ännu mer osannolikt resultat.

cero 2013-03-10 21:44

Hör ofta, i intervjuer osv, att folk argumenterar för att MMA är säkrare än boxning pga att den senare har en "standing 8-count". Hur går detta ihop egentligen? I boxning börjar väl domaren räkna så fort ett knä eller en hand nuddar golvet? I MMA kan man ju bli golvad oändligt många gånger utan att domaren avbryter så länge man kan försvara sig på marken.

Citat:

Oddsen för GSP ger ett ännu mer osannolikt resultat.
Haha, vilket?

Doctor Snuggles 2013-03-10 21:59

Nu när jag kollar på oddsen så ligger de nog lite närmre varandra än vad jag trodde.

spoon 2013-03-10 22:07

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6325228)
Hör ofta, i intervjuer osv, att folk argumenterar för att MMA är säkrare än boxning pga att den senare har en "standing 8-count". Hur går detta ihop egentligen? I boxning börjar väl domaren räkna så fort ett knä eller en hand nuddar golvet? I MMA kan man ju bli golvad oändligt många gånger utan att domaren avbryter så länge man kan försvara sig på marken.


Fighten tar oftast slut när man blir knockad i MMA. I boxning kan man komma upp på 9 och fortsätta få fler slag i huvudet under tiden som man har hjärnskakning. Sen blir det fler slag mot huvudet i boxning. I MMA är det ju mer brottning.

Doctor Snuggles 2013-03-10 22:12

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6325228)
Hör ofta, i intervjuer osv, att folk argumenterar för att MMA är säkrare än boxning pga att den senare har en "standing 8-count". Hur går detta ihop egentligen? I boxning börjar väl domaren räkna så fort ett knä eller en hand nuddar golvet? I MMA kan man ju bli golvad oändligt många gånger utan att domaren avbryter så länge man kan försvara sig på marken.

Det händer förstås att fighters hinner piggna till i mma och fortsätta, men i boxning får de alltid chansen att piggna till, så länge det inte sker mer än 3 gånger i en rond. Risken för hjärnskada ökar betydligt om man har upprepade, separata, hjärnskakningar.

cero 2013-03-11 02:55

Fair enough.

Till något helt annat;

Varför stoppade Herb matchen här? Det är nog ingen som klagar, speciellt nu i efterhand med tanke på hur illa skadad Struve blev, men ändå. Kände han sig tvungen att avbryta när Hunt började promenera iväg? Haha.

http://cdn.fansided.com/wp-content/b...markhuntko.gif

Doctor Snuggles 2013-03-11 03:18

Struve frågade Herb om han kunde dra ut hans tand som blev lös efter käken gick av, varpå han bröt.

cero 2013-03-11 03:38

Haha, va? När hann han göra det? Herb bröt väl ganska snabbt efter att Struve blev golvad.

Vilson 2013-03-11 08:06

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6325614)
Haha, va? När hann han göra det? Herb bröt väl ganska snabbt efter att Struve blev golvad.

Nah, Hunt hann ju gå en liten promenad och när han kom tillbaka till Struve bröts matchen.

Bailah 2013-03-11 08:53

Gsp hoppas på att Silva förlorar så han slipper möta Silva!


panzerpig 2013-03-11 10:58

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6325614)
Haha, va? När hann han göra det? Herb bröt väl ganska snabbt efter att Struve blev golvad.

Herb sa till Hunt att fortsätta slåss, vände sig till Struve, Struve sa nånting till Herb (kan du ta bort min tand ur kinden, typ (som snuggles sa)), då bröt Herb. Struve var inte "knockad" men kunde ju inte fortsätta.
Helt korrekt, tycker jag, även om folk gnällde lite på att Hunt inte fortsatte och att Herb bröt.

Doctor Snuggles 2013-03-12 14:19

En liten fråga:
Vad skulle ni tippa Fedors genomsnittliga chans att vinna var och en av de 32 fighter han vann var?


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:39.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)