![]() |
|
Och den preferensen är ju baserad på att han tycker att kvinnor är ömtåliga varelser, och det är det han får kritik för. En konservativ och jävligt löjlig syn på kvinnor. Visst, är man uppfostrad på ett sätt så kan det vara svårt att bara ändra sig, men vuxna människor, och speciellt GSP som ses som en 'ambassadör' för sporten, förväntas ju vara öppensinnade och tänka självständigt. Kritiken är befogad.
|
Citat:
|
Citat:
(sexist-snacket osv är dock way off) |
Jag tycker kritiken är överdriven, han var ärlig och sa vad han personligen kände på ett odramatiskt sätt, ingen stor grej.
|
Citat:
|
Citat:
Klassiskt att ställa en fråga om något och sedan redan sitta på ett svar frågeställaren ser som bombsäkert. Jag tror inte det var det du var ute efter att göra men nu blev det lite åt det hållet. |
Citat:
|
baggard: Självklart, och det förstår ju jag också. Hade kunnat kasta in lite fler "enligt mig", "jag tror" och "jag tycker", men jag struntar oftast i det.
davve: Hur tolkar du annars detta? Och då menar jag inte hans syn på kvinnor överlag är dålig. Citat:
|
Jag tycker inte det är något som behöver tolkas. Han är inte förtjust i wmma. Huruvida hans kvinnosyn är på det ena eller andra sättet kan man ju spekulera i men det är just spekulationer.
|
Och spekulerar är precis vad jag gör, även om jag formulerar det som om det vore fakta. :D
På tal om spiking. Rashads familjevän landade på huvudet och blev paralyserad under en match. Finns videoklipp, och det såg inte ens så farligt ut om man jämför med vad som skulle kunnat hända under Belcher/Okami t ex. Citat:
|
"Han ser inte förbi honom men skulle han få chansen på titeln så är han mer än redo du vet"
Vem? :D |
lol, hade inte sett denna |
En kille som jag grapplade lite med för något år sedan är över i USA och slåss och det går bra. Han har vunnit sina två första matcher där i två events, rumble of the ridge och seasons beatings. Den första efter ett par sek bara. Den andra gick tre ronder. Lägg namnet Dag Hägglöf på minnet. En kille för framtiden.
|
Om ni missade, Khalidov vs Kendall. Bra jobbat av Kendall, på en veckas notice och 26 timmars flight från Hawaii.
|
KSW lär ju ha betalat bra!
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:53. |
|