Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2012-11-22 23:18

T.ex.


Märk också att clinchen tilläts i mycket större utsträckning, så det såg onekligen lite mma-likt ut.

cero 2012-11-22 23:21

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 6111984)
Tror du det?

Ganska vanligt att ansikten är helt söndertrasade i MMA, hur tror du det blir i boxning? Nu är iofs boxarna mycket bättre på att försvara sig själva, men toppboxare brukar ofta bli matade massa tomatburkar tills dem är 20-0 eller något. Sen vet jag inte hur det hade blivit med boxare som slår hårt och brutna händer.

Doctor Snuggles 2012-11-22 23:30

Ja, man skulle behöva välja sina slag mer. De typer av slag som riskerar att handen bryts skulle antagligen bli mer ovanliga. I bareknuckle tiden så var det ju mer jabbar och kroppsslag, just för att hårda slag mot huvudet hade en tendens att bryta händerna på folk, och då var ju läkarkonsten inte lika utvecklad så det var ännu värre att bli skadad.

Doctor Snuggles 2012-11-22 23:42


cero 2012-11-23 15:08

Finns det någon anledning till varför slag mot bakhuvudet (eller ah, tuppkammen) är förbjudna? Förutom att det är mer rumsrent då. Farligare än slag mot ansiktet?

ARMSTARK 2012-11-23 15:23

Jag blir så imponerad av Prince Naseems själv kontroll, ytterst sällan några onödiga extraslag efter att motståndaren är utslagen. För att inte tala om hur han läser motståndaren, han har flyttat sig redan innan motståndaren själv visste att han skulle slå. :d

Doctor Snuggles 2012-11-24 10:27

Apropå Aldos fencegrab mot Mendez, skulle det skett i kalifornien så skulle det dömts som en DQ eller i bästa fall en NC. Vet inte vad för variation på unified rules de använder i Rio, men det verkar som domarn missade.
8:35 in.

Bailah 2012-11-24 10:51



Tycker fan han e mer imponerande än JJ. Sen att jag inte gillar JJ och att Aldo är min top 2 gör väl lite skillnad!

Magisk film dock

Doctor Snuggles 2012-11-25 00:59

Det snackas mycket om den mytologiska motivated BJ. Det nya är buff BJ!



Han kommer väga typ 10 kg mindre än Rory. :D

baggard 2012-11-25 01:43

Alltså han gör ju sjukt bra matcher. Den mot Nick Diaz så slogs han ju väldigt bra. Om de hade varit i samma storlek och kanske Nick inte haft 10 gånger bättre cardio så hade BJ kunnat tagit det lika gärna.

BJ gör ju en Frankie Edgar i LW gjorde i princip. Bara att istället för att lägga på sin normala vikt 170 så käkar han och slappar ner sig och blir lite småfet så han måste banta inför varje fight. Uppmärksammas inte riktigt lika mycket som Edgar tycker jag

Hemi 2012-11-25 01:53

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklew (Inlägg 6111988)
Får man rekommendera Jack Dempsey till grabbarna som vill se mindre handskar?

Dempsey, vilken harding Han maste ha varit. Onskar jag kunde resa tilbaka I tiden och traffa honom. jag har en irish sophamtarpolare som ser ut som honom, ocksa en tuffing. Dempsey var ocksa en form av "mma" utovare efter boxningen och holl pa med judo, Jiu jitsu och brottning. Han skrev boken "How to Fight Tough" for militarer bl a. Ha ha.

Tigerkotten 2012-11-25 14:10

BJ är ju en som verkligen borde vara i 155, fast han verkar ha lagt på sig en del muskler av det man ser på videon. Fast annars när han normalt är i 170 så ser han lite "slapp" ut i kroppen, samt cardion inte är där den ska vara.

cero 2012-11-25 22:07

Haha, BJ kanske t om kan ta sig ned till 145 lbs. Frank klarar nog av att väga in på 135 lbs.

Snuggles: "You're lucky if you don't lose a point." När säger han att man blir diskad i kalifornien? Och det är väl samma regler i brasilien? Är inte DQ/NC för en enda fencegrab lite väl att ta i? Nu blev det ju ett jävla antiklimax eftersom att Aldo knockade Mendes strax efteråt, men ändå.

Citat:

Uppmärksammas inte riktigt lika mycket som Edgar tycker jag
Vad ska uppmärksammas menar du? Och vad har det med Edgar att göra? Edgars normala vikt är ju omkring gränsen för LW (155 lbs). BJ är för liten för 170 lbs så han äter sig fet, och om han vill väga lite mer under matchen kan han gå upp ett par extra KG fett och sedan skära av lite vätska.

BJ har alltid varit grymt bra, det är bara att konditionen/motivationen har sunkat på sistonde.

baggard 2012-11-25 22:11

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6117211)
Haha, BJ kanske t om kan ta sig ned till 145 lbs. Frank klarar nog av att väga in på 135 lbs.

Snuggles: "You're lucky if you don't lose a point." När säger han att man blir diskad i kalifornien? Och det är väl samma regler i brasilien? Är inte DQ/NC för en enda fencegrab lite väl att ta i? Nu blev det ju ett jävla antiklimax eftersom att Aldo knockade Mendes strax efteråt, men ändå.



Vad ska uppmärksammas menar du? Och vad har det med Edgar att göra? Edgars normala vikt är ju omkring gränsen för LW (155 lbs). BJ är för liten för 170 lbs så han äter sig fet, och om han vill väga lite mer under matchen kan han gå upp ett par extra KG fett och sedan skära av lite vätska.

Ja, han är ju den late mannens Frankie Edgar.

När han ändå ska ha mindre muskelmassa och vara lite småhullig i en högre viktklass så kan han väl åtminstone ha bättre kondition när han ändå har förutsättningarna för det, istället för sämre! Han gör ju det Edgar gör, fast med kass (nåväl, den är ändå rätt ok) cardio. Han är med det sagt mer badass än Edgar. :D

cero 2012-11-25 22:17

Han har nog kass kondition oavsett vikt i dagsläget. Och dessutom tror jag fettvikten kan hjälpa konditionen när man brottas. En tyngre kropp är svårare för motståndaren att flytta på, och då behöver man inte ta i lika mycket för att försvara sig. Men samtidigt är det jobbigare att studsa runt med kroppen, så vi får väl se.

Tror BJ knappt vinner första ronden, och sedan förlorar 2 och 3.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:12.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)