Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2012-11-12 19:44

Citat:

Ursprungligen postat av Timme (Inlägg 6091150)
Har sett bloodsport karma nu.
Ah tjena GSP! Vilken fighter! vilken förebild!

Kan man se hans nästa fight live gratis och utan konstigheter? Var i så fall?

Som ovan, dessutom kan du köpa galan och få den i bra kvalitet från UFC (doh!), om du orkar sitta uppe tills typ 5-6 på morgonen.
Sedan när har du blivit intresserad av mma förresten, Timme?
Verkar som du är ett hyffsat nybakat fan, alltid roligt. :D

nitz 2012-11-12 19:45

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6090758)
Japp, men det är okej att träffa bakhuvudet enstaka gånger om man siktar på ansiktet och personen vrider huvudet för att skydda sig.

Det var det jag menade :), därför regeln kan vara förvirrande och ibland lite svårbedömd :)

nitz 2012-11-12 19:46

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6091073)
Bara jag som är näst intill sjukligt besatt av det här avslutet? Satt med vidöppna ögon i 5 minuter efter jag såg det första gången.

http://4.bp.blogspot.com/-jp8lBVDjrc...dg/s1600/5.gif

Jag tycker det är redigt snyggt med!

eiri 2012-11-12 19:50

hur tror ni UFC kommer bli i framtiden, kommer de hålla sig till 1 bälte per viktklass eller tror ni det kommer skena iväg som i boxning, dvs flera bälten och champ's som kan dodga varandra för att stanna "undefeated?"

cero 2012-11-12 19:50

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 6091155)
Ah, hans fencegrab var helt galet nice!

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:A...p78_m543N0ROSQ

U mad?

Citat:

hur tror ni UFC kommer bli i framtiden, kommer de hålla sig till 1 bälte per viktklass eller tror ni det kommer skena iväg som i boxning, dvs flera bälten och champ's som kan dodga varandra för att stanna "undefeated?"
Det hoppas jag verkligen inte. Men möjligheten finns om sporten växer till sig rejält, fler organisationer som kan konkurrera etableras osv.

Doctor Snuggles 2012-11-12 19:55

Här är något för dig, Timme, UFC 1. :D

http://vimeo.com/45287348

Doctor Snuggles 2012-11-12 19:58

Citat:

Ursprungligen postat av eiri (Inlägg 6091199)
hur tror ni UFC kommer bli i framtiden, kommer de hålla sig till 1 bälte per viktklass eller tror ni det kommer skena iväg som i boxning, dvs flera bälten och champ's som kan dodga varandra för att stanna "undefeated?"

Väldigt osannolikt. Det skulle krävas en annan modell, cross-promotion och ett gäng ungefär likvärdiga organisationer. Som landskapet ser ut idag kan man inte slåss om flera bälten på en gång, och det är i princip ingen som ens har haft flera bälten. Overeem är den enda jag kommer att tänka på (dream + strikeforce). Däremot så är det möjligt att man inte nödvändigtvis får se de bästa slåss mot varandra, för de kommer vara i olika organisationer.
Men att någon annan organisation kommer hinna ikapp UFC är också tvivelaktigt.

Grazzafukkinrazzi 2012-11-12 19:59

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6091201)

Haha nä, fann det hela rätt tragikomiskt bara.

Divisionens bästa brottare mot sportens bästa TDD, den stora frågan är om han kommer kunna stoppa hans nedtagningar och så gör han den värsta fencegraben i historien som direkt leder till att han kan avsluta matchen.

eiri 2012-11-12 20:00

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6091218)
Här är något för dig, Timme, UFC 1. :D

http://vimeo.com/45287348

haha introt är så grymt, ser ut som nått från He man:D

Doctor Snuggles 2012-11-12 20:20

Hehe, boxning fick ett snöpligt slut i den första matchen mot Gracie. Klappade till mount. Hade glömt bort det. :D

cero 2012-11-12 20:23

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 6091236)
Haha nä, fann det hela rätt tragikomiskt bara.

Divisionens bästa brottare mot sportens bästa TDD, den stora frågan är om han kommer kunna stoppa hans nedtagningar och så gör han den värsta fencegraben i historien som direkt leder till att han kan avsluta matchen.

Jo, det var fult gjort. Tyckte inte alls om det. Men det ledde inte direkt till avslutet. Han blev nämligen nedtagen direkt efter fusket, från samma position, och scramblade upp på fötterna igen. Men avslutet var i alla fall väldigt nära inpå, så jag kan förstå att många blev upprörda. Mendes måste ju ha varit riktigt jävla förbannad, vilket han inte alls visade i intervjun efteråt.

Det var dock inte värre än att Anderson höll Chaels shorts i ~ 20 sekunder. :D

Och för att ge Aldo lite creds för hans TDD, så försvarade han säkert 5 nedtagningar om inte mer.

Doctor Snuggles 2012-11-12 20:26

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6091317)
Jo, det var väldigt fult gjort. Tyckte inte alls om det. Men det ledde inte direkt till avslutet. Han blev nämligen nedtagen direkt efter fusket, från samma position, och scramblade upp på fötterna igen. Men avslutet var i alla fall väldigt nära inpå, så jag kan förstå att många blev upprörda. Mendes måste ju ha varit riktigt jävla förbannad, vilket han inte alls visade i intervjun efteråt.

Det var dock inte värre än att Anderson höll Chaels shorts i ~ 20 sekunder. :D

Jo, det var mycket värre. Att hålla shorts gör inte så stor skillnad i jämförelse med att stoppa en takedown via att hålla i staketet. Att folk har vant sig vid det, och tycker det ser fulare ut om man håller i byxan, gör det inte till likvärdigt. Att det antagligen inte hade gjort någon skillnad är en annan sak.

eiri 2012-11-12 20:29

några "news" om Alistair Overeem? ska han få köra någon match eller är han ute ur leken?, är ju kvar på UFC hemsida iaf

Doctor Snuggles 2012-11-12 20:31

Han ska ha en fight efter sin avstängning. Mot vem är inte bestämt.

cero 2012-11-12 20:39

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6091327)
Jo, det var mycket värre. Att hålla shorts gör inte så stor skillnad i jämförelse med att stoppa en takedown via att hålla i staketet. Att folk har vant sig vid det, och tycker det ser fulare ut om man håller i byxan, gör det inte till likvärdigt. Att det antagligen inte hade gjort någon skillnad är en annan sak.

Jag ser det såhär:

Att rent instinktivt flaxa omkring armarna och greppa tag i något när man blir nedtagen, och sedan släppa direkt är förståeligt. Möjligt att det var medvetet, men det vet vi inte.

Att medvetet stå och hålla i någons shorts i en halvminut, och sedan använda det för att få in ett slag när clinchen bryts är helt oförståeligt och oacceptabelt. Med lite tur hade Silva knockat Chael med den högerhanden samtidigt som han höll i shortsen, så han var ju knappast orolig över att framstå som en idiot.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:09.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)