Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Jeneric 2012-11-02 19:39

Citat:

Ursprungligen postat av kaer (Inlägg 6072265)
Jag är inte helt påläst när det gäller Bas, och även om jag gillar honom så tror jag hans skills har blivit överdrivna i efterhand han själv är ju inte särskilt dålig på att snacka t ex.

Jag får för mig att han inte har mött de som verkligen var top-fighters på hans tid. Men jag kan ju ha fel och blir gärna rättad om så är fallet.

Pancrase var ju #1 organisationen under en viss tid, så visst har Bas gått mot bra motstånd.

Doctor Snuggles 2012-11-02 19:42

Citat:

Ursprungligen postat av Jeneric (Inlägg 6073114)
Pancrase var ju #1 organisationen under en viss tid, så visst har Bas gått mot bra motstånd.

För den tiden, säkert. Svårt att svara på om han hade varit lika bra idag. Men han var smart och hade bra arbetsmoral, så det skulle säkert gått åtminstone hyffsat.

Tigerkotten 2012-11-02 19:50

Mjo han la av efter Randelman fighten när det började bli mera o mera brottning, var ju smått förvånat domslut att han vann den. Fast har för mig att Randelman inte gjorde så mycket från sin position. Var dock split decision.

Doctor Snuggles 2012-11-02 19:55

Man måste ju dock tänka på han hade varit mer välrundad från början, om han hade varit i sin prime idag. Att bli bra på brottning mot slutet av sin karriär är inte riktigt det lättaste.

Doctor Snuggles 2012-11-02 19:58

Happ. Verkar som Bonnar roidade. Igen. Går tydligen inte att slå Silva även om du är manligare än genomsnittet. ;)

cero 2012-11-02 20:29

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6073051)
Michael Page slogs precis. Det krävdes inte mycket. :D

Hur är det ens möjligt att vara så explosiv utan benmuskler?

Citat:

Happ. Verkar som Bonnar roidade. Igen. Går tydligen inte att slå Silva även om du är manligare än genomsnittet.
Alla Silvas motståndare i LHW har väl fastnat i dopingskontrollen nu? Irvin, Forrest och Bonnar. :D

Doctor Snuggles 2012-11-02 20:38

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6073201)
Hur är det ens möjligt att vara så explosiv utan benmuskler?

Explosivitet har mycket att göra med effektiv/snabb rekrytering av muskelfibrer, ledernas "elasticitet" och fibersammansättning. Vader kan ju t.ex. vara abnormt starka och explosiva trots att de är små. Specifik träning för explosivitet gör dig sällan stor.

cero 2012-11-02 21:12

Citat:

Explosivitet har mycket att göra med effektiv/snabb rekrytering av muskelfibrer, ledernas "elasticitet" och fibersammansättning. Vader kan ju t.ex. vara abnormt starka och explosiva trots att de är små. Specifik träning för explosivitet gör dig sällan stor.
Självklart, det du tar upp är ju skillnaden mellan en elitatlet och en hobbybyggare med stora ben, fast för att maximera sin explosivitet måste man väl vara jävligt stark? Och för det krävs ju mycket massa.

En goding med Herb Dean:
http://i.minus.com/ibaT5ik7vOzWQ3.gif

Rikard Jansson 2012-11-02 21:16

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6073271)
Självklart, det du tar upp är ju skillnaden mellan en elitatlet och en hobbybyggare med stora ben, fast för att maximera sin explosivitet måste man väl vara jävligt stark? Och för det krävs ju mycket massa.

En goding med Herb Dean:
http://i.minus.com/ibaT5ik7vOzWQ3.gif

nä. :)

cero 2012-11-02 21:19

Man ska nog undvika att använda ordet "mycket" på kolozzeum, men en hel del massa. Finns ju vissa personer som är löjligt starka i förhållande till sin kroppsvikt, men generellt sett måste man väl ha mycket massa för att vara väldigt stark.

Rikard Jansson 2012-11-02 21:22

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6073280)
Man ska nog undvika att använda ordet "mycket" på kolozzeum, men en hel del massa. Finns ju vissa personer som är löjligt starka i förhållande till sin kroppsvikt, men generellt sett måste man väl ha mycket massa för att vara väldigt stark.

Tänk t.ex. Bruce Lee eller någon otränad som är sådär råstark om du känner någon, ingen av dem har särskilt mycket massa. Det är mest folk som är klena ifrån början som får träna länge för att bli starka och under tiden lägger på sig mycket massa, som behöver massa, IMO

cero 2012-11-02 21:31

Var Bruce Lee råstark? Det tvivlar jag på. Däremot var han liten och hade bra med massa i förhållande till kroppsfett. Det hjälper ju med explosiviteten. Bland folk jag känner så är det mest så att de som är starkast också har mest massa.

Men i striking kanske det inte alltid handlar om explosivitet (dvs att kunna utveckla så mycket kraft som möjligt per tidsenhet), utan mer om att bara vara snabb. Aldo och Edgar t ex är ju båda väldigt snabba, men bara 1 av dem är riktigt explosiv. Och då är explosiviteten (och massan som krävs?) istället viktigt i brottning.

Rikard Jansson 2012-11-02 21:34

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6073306)
Var Bruce Lee råstark? Det tvivlar jag på. Däremot var han liten och hade bra med massa i förhållande till kroppsfett. Det hjälper ju med explosiviteten. Bland folk jag känner så är det mest så att de som är starkast också har mest massa.

Men i striking kanske det inte alltid handlar om explosivitet (dvs att kunna utveckla så mycket kraft som möjligt per tidsenhet), utan mer om att bara vara snabb. Aldo och Edgar t ex är ju båda väldigt snabba, men bara 1 av dem är riktigt explosiv.

Sa inte att Bruce Lee var råstark, men väl jävligt explosiv nog och mer när det gäller kampsport. :)

cero 2012-11-02 21:38

Skulle Bruce Lee kunna göra detta med samma hastighet?

http://cdn2.cagepotato.com/wp-conten...s_takedown.gif

pwnyou 2012-11-02 22:40

Nej, han vägde för lite för att kunna göra det.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:57.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)