Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Bailah 2012-10-17 19:34

Jo haha, dock är det hela en cirkus som tom Dan tröttnat på!

Doctor Snuggles 2012-10-17 20:10

Vad sägs om Fitch vs Maia? Känns som en vettig fight för båda, och intressant.

cero 2012-10-17 20:27

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6044213)
Baserat på vad, exakt? Rashad är mycket mer explosiv, och hade inga större problem med att hantera t.ex. Davis som är en fantastisk brottare.
Enda brottarn som Sonnen har mött var väl Okami (som inte är av Davis kaliber) och gjorde inte så mycket bättre ifrån sig där.
Sedan tog ju Maia ner Sonnen med en trip, och jag tvivlar på att Sonnen har något svar på Jones brottning.
Om Sonnen blir nedtagen så kommer han inte ens klara sig en minut, han kommer inte kunna ta ner Jones, och stående har han nada.

Baserat på det jag har sett av båda. Är övertygad om att Chael har bättre teknik i sina nedtagningar, och betydligt bättre toppkontroll. Och Davis är absolut ingen "fantastisk" brottare i MMA. I en vanlig brottningsmatch hade han kört över Rashad, men det är något helt annat.

Tror Chael kommer kunna pressa Jones och möjligtvis få ett par nedtagningar under matchen, men det kommer inte vara nog för att vinna. Jones kommer nog kunna göra mer med sin brottning och främst vinna ståendes.

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6044229)
Hans närdistans är inte något att hurra över, förutom armbågarna då, men det är som det ska vara. En fighter med såpass lång reach har för dåliga förutsättningar för att stå in the pocket (Struve). Dessutom så förbättras han ju för varje match fortfarande.

Pratar inte om att boxas på närdistans specifikt, utan bara boxas öht. Hans teknik är fortfarande väldigt rudimentär, speciellt defensivt. Men som sagt, Chael är inte rätt person att utnyttja det.

Vet inte om Chael och Henderson tränar tillsammans. Finns väl flera Team Quest-gym?

Citat:

Vad sägs om Fitch vs Maia? Känns som en vettig fight för båda, och intressant.
Tvivlar på att Fitch vill ta ned Maia, så risken är att det blir en medioker kickboxningsmatch istället. Fast Fitch har iofs grymt bra submissionförsvar, så han kanske gör det endå.

Iron Bull 2012-10-17 20:28

Skulle sätta pengar på Jones om jag visste hur man gjorde. :)

Doctor Snuggles 2012-10-17 20:38

Haha, stackars Bonnar, han låter verkligen deprimerad.

Vilson 2012-10-17 20:40

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6044687)
Baserat på det jag har sett av båda. Är övertygad om att Chael har bättre teknik i sina nedtagningar, och betydligt bättre toppkontroll. Och Davis är absolut ingen "fantastisk" brottare i MMA. I en vanlig brottningsmatch hade han kört över Rashad, men det är något helt annat.

Tror Chael kommer kunna pressa Jones och möjligtvis få ett par nedtagningar under matchen, men det kommer inte vara nog för att vinna. Jones kommer nog kunna göra mer med sin brottning och främst vinna ståendes.

Tycker Davis brottning visat sig helt jävla fenomenal hittills, förutom mot just Rashad som är vansinnigt grym han med.

Chael har inte en chans att ta ner Jones.

Bailah 2012-10-17 20:56

http://vimeo.com/51101805

Tyrone Spong's dokumentär. Vet att det inte är "mma" men tror den kan uppskattas ändå!

Doctor Snuggles 2012-10-17 20:59

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 6044790)
http://vimeo.com/51101805

Tyrone Spong's dokumentär. Vet att det inte är "mma" men tror den kan uppskattas ändå!

Fanns ju lite mma-relaterat där dock.
En intressant sak som jag tyckte mig märka, var hur han reagerade vid clinch - kändes om mma-träningen börjat bli automatisk, såg lite headfighting t.ex.

cero 2012-10-18 14:26

Varför klagar Dan över Chaels titelmatch egentligen? Han förlorade ju en titelmatch mot Rampage, och fick en till mot Anderson direkt.

Petoria 2012-10-18 14:27

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6045896)
Varför klagar Dan över Chaels titelmatch egentligen? Han förlorade ju en titelmatch mot Rampage, och fick en till mot Anderson direkt.

Det var för att han hade både Prides MW och WW bälte...

cero 2012-10-18 14:38

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 6045901)
Det var för att han hade både Prides MW och WW bälte...

Varför fick han då en titelmatch i LHW?

Petoria 2012-10-18 14:41

Vilken vikt var MW i Pride?

eternallord 2012-10-18 14:42

Citat:

Ursprungligen postat av petoria (Inlägg 6045926)
vilken vikt var mw i pride?

205 och WW var 183

cero 2012-10-18 14:45

Aha! Då hänger jag med.

Grazzafukkinrazzi 2012-10-18 14:45

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6045931)
205 och WW var 183

Det var en retorisk fråga ;)


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:33.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)