Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

cero 2012-02-21 22:33

Knockouts? Dvs när man tappat medvetandet?

Petoria 2012-02-21 22:34

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5613372)
Knockouts? Dvs när man tappat medvetandet?

Brukar vara det ja :D

cero 2012-02-21 22:39

Skulle bara kolla att ni inte blandade ihop det med att bli "knocked down" eller liknande. Hur blir man knockad två gånger i träning?

Petoria 2012-02-21 22:42

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5613386)
Skulle bara kolla att ni inte blandade ihop det med att bli "knocked down" eller liknande. Hur blir man knockad två gånger i träning?

Är inte så ovanligt med knockouts i träning, speciellt inom vissa gym där dem kör riktigt hårt på sparring. Chute Boxe är kända för det t.ex.

Här står det bland annat att Big Nog blev knockad flera gånger i träning innan sin match mot Randy

http://www.bloodyelbow.com/2009/8/22...-nogueiras-ufc

Doctor Snuggles 2012-02-21 22:59

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 5613065)
Källa?

Sherdog som lyssnar på Joe Rogans podcast.
(Haha, det lät inte så värst trovärdigt. :D )
Men tydligen hade Forrest sagt det till Rogan.

Doctor Snuggles 2012-02-21 23:02

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5613070)
Det finns krav på att knockouts i träning ska anmälas till kommisionen men inga gym följer det tyvärr

Idiotiskt. Inte konstigt att Nog, Wandy etc inte har hakor längre.
Är det lika vanligt i boxning? Verkar som de kan ha lite längre karriärer oftast, så de kanske inte sparras lika hårt?

Petoria 2012-02-21 23:07

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5613456)
Idiotiskt. Inte konstigt att Nog, Wandy etc inte har hakor längre.
Är det lika vanligt i boxning? Verkar som de kan ha lite längre karriärer oftast, så de kanske inte sparras lika hårt?

Beror säkert mycket på det, finns många videor när Wandy sparras och det ser nästan ut som en match när han kör på för fullt. Har inte så bra koll på boxning men det finns ju många boxare som har fått problem med CTE/Dementia pugilistica senare i livet på grund av att dem går så många matcher och på grund av hur matcherna ser ut.

Doctor Snuggles 2012-02-21 23:17

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 5613465)
Beror säkert mycket på det, finns många videor när Wandy sparras och det ser nästan ut som en match när han kör på för fullt. Har inte så bra koll på boxning men det finns ju många boxare som har fått problem med CTE/Dementia pugilistica senare i livet på grund av att dem går så många matcher och på grund av hur matcherna ser ut.

Jo, vad jag menade är att i snitt verkar de kunna ha en längre karriär. Men det kanske inte är lika vanligt som jag tror.
Freddie Roach t.ex. sade till sin neurolog att han gått 200 matcher i ringen (räknar han med amatör och sparring, för hans record är ju på ca 50 matcher?), och han hade väl en rätt hårdnosad stil som inte hjälpte.

Vet att Jones har sagt att han undviker att ta skada i sparring och det är nog rätt smart. Det är en sak att vänja sig vid att bli träffad någorlunda hårt, det är en annan att bli träffad någorlunda hårt för många gånger.
Roach sade att Silva går ca 30-40% när han sparras, vet inte om det inkluderar hur mycket stryk han får , men han verkar kunna rulla med slagen bra.

Petoria 2012-02-21 23:25

Jo men det är ju det som är problemet, att dem har så många matcher inom boxning. Det leder till problem senare i livet som inte är så vanligt inom MMA.

Även om Silva rullar bra med slagen så finns det många videor där han tar jävligt hårda slag i sparring:




Grazzafukkinrazzi 2012-02-21 23:28

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5613483)
Jo, vad jag menade är att i snitt verkar de kunna ha en längre karriär. Men det kanske inte är lika vanligt som jag tror.
Freddie Roach t.ex. sade till sin neurolog att han gått 200 matcher i ringen (räknar han med amatör och sparring, för hans record är ju på ca 50 matcher?), och han hade väl en rätt hårdnosad stil som inte hjälpte.

Vet att Jones har sagt att han undviker att ta skada i sparring och det är nog rätt smart. Det är en sak att vänja sig vid att bli träffad någorlunda hårt, det är en annan att bli träffad någorlunda hårt för många gånger.
Roach sade att Silva går ca 30-40% när han sparras, vet inte om det inkluderar hur mycket stryk han får , men han verkar kunna rulla med slagen bra.

Av det jag har sett från Silva's sparring så verkar han gå bra mycket hårdare än så :D

edit: typ pucktvåa där på Petoria!

Doctor Snuggles 2012-02-21 23:31

Jo, Anderson är ju från Chute ursprungligen väl, men han verkar ta slagen mycket bättre. Bara att kunna följa med slaget lite grann gör ju stor skillnad. Visst har han dock en bra haka.

Doctor Snuggles 2012-02-21 23:32

Citat:

Ursprungligen postat av Grazzafukkinrazzi (Inlägg 5613516)
Av det jag har sett från Silva's sparring så verkar han gå bra mycket hårdare än så :D

edit: typ pucktvåa där på Petoria!

Jag tror att Roach menade Silva's insats. Kan ju varit ett scenario där Silva ville lära sig så mycket han kunde hos Roach och hade inget behov att bevisa något.

Kwon 2012-02-22 11:39

From Dana White to Floyd Mayweather

CalleP 2012-02-22 12:30

Sådär ja! Man kan ju bara hoppas att den händer innan 2012 är slut medan den fortfarande känns attraktiv. Dock så skulle jag kolla på den även om dom var 40 år gamla men det skulle inte vara samma sak.

Om Floyd vinner mot Miguel cotto vilket han antagligen kommer att göra och Manny vinner mot Timothy bradley så får man bara hoppas att båda sidor kommer överens och möter varandra.

Floyd har ju hela tiden snackat om att hans stora mål är att bli kallad "The greatest ever" enligt mig så är han lätt uppe bland dom allra bästa någonsin men om han inte möter pacquiao så kommer det finnas mer frågetecken.

Finns ju massa exempel, ifall Ali inte hade mött George foreman eller Fraizer så hade han fortfarande blivit klassad som en grymt bra boxare men han hade inte fått statusen som han har nu.

Samma med lewis och tyson. Ifall Lewis inte hade mött tyson så hade det funnits mer frågetecken efter han hade boxats färdigt.

Så för alla fighting fans i världen så får man hoppas att pacquiao gör riktigt bra ifrån sig nu i juni och ser bättre ut än någonsin så att matchen hypas upp igen.

cero 2012-02-22 14:45

Hur kommer det sig att de mindre herrarna oftast är mycket mer tekniska? Man kan hitta matcher i Bellator som visar på bättre teknik än vad de bästa tungviktarna gör. Är det helt enkelt för att det finns fler människor i den storleken?


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:40.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)