Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2011-03-18 18:50

GSP anses inte vara den bästa strikern, utan anses vara främst en fantastisk brottare. Han anses vara en tråkig fighter som safear stående. Så jag ser faktiskt inget fel i uttalandet.
Han kanske skulle ha sagt "better striking", så vore det lite tydligare. Han menar nog att han vill vara GSP på marken och Anderson stående. För jämfört med Silva är GSP bara ok stående. Men so what, i vilket fall? Han pratade om SIG SJÄLV, i jämförelse, inte om GSP:s färdigheter. Han har nog ganska mycket respekt för GSP, särskilt som han tränar med honom.
Sickna övertolkningar. Folk blir upprörda över ingenting, är vad jag säger.

Keit 2011-03-18 18:51

Nej, då jag vet att jag har rätt så får du själv kolla på MMA Live om du vill ha saken i mer kontext än så, jag gav bara mina kommentarer på din fråga, om du är för lat för att själv göra research så är det ditt problem

Om du vill ha Shogun's coach's syn på saken så kolla i den senare delen på denna video



Nåväl, jag är ingen Shogun super-fan egentligen, hejade på Machida i båda deras fighter, men det är bara något med Jones som jag inte gillar. Du får tycka vad du vill, mitt mål är inte att konvertera dig, men vi får se vem som är bäst på Söndag, själv har jag inte nog med faith i Shogun för att vara säker på att han ska vinna, men jämfört med bettingraderna så tror jag att fighten ligger i hans fördel.

Doctor Snuggles 2011-03-18 18:55

Citat:

Ursprungligen postat av Keit (Inlägg 4934206)
Nej, då jag vet att jag har rätt så får du själv kolla på MMA Live om du vill ha saken i mer kontext än så, jag gav bara mina kommentarer på din fråga, om du är för lat för att själv göra research så är det ditt problem

Om du läser om ditt inlägg så märker du nog hur konstigt det verkar, då alla saker du beskrev där är otroligt arroganta.

Nåväl, jag är ingen Shogun fan egentligen, hejade på Machida i båda deras fighter, men det är bara något med Jones som jag inte gillar. Du får tycka vad du vill, mitt mål är inte att konvertera dig, men vi får se vem som är bäst på Söndag, själv har jag inte nog med faith i Shogun för att vara säker på att han ska vinna, men jämfört med bettingraderna så tror jag att fighten ligger i hans fördel.

Det finns inget arrogant i den videon eller det jag skrev, och att du tycker det visar hur skev bild du (och tydligen väldigt många andra har, vilket jag fortfarande tycker är ganska fascinerande), eller inte förstår vad arrogant betyder. Han är inte otrevlig, han visar inte förakt för någon annan, eller på något annat sätt verkar megalomanisk. Han tror på sig själv, försöker vara avslappnad och ha kul, och använder positivt tänkande. Det är typ allt.

Vem som är bäst har NOLL att göra med ämnet.

Vadå "research"? Du gjorde ett påstående, DU måste backa upp det om du vill bli tagen på allvar. Jag ställde frågan, och jag baserar min åsikt på det jag sett.
EDIT: Aja, jag kanske bara inte är så känslig och inte tolkar in en massa i vad folk säger. Isf orkar jag inte med Rampage/Toney typen av kaxighet, inte för att jag bryr mig så mycket, utan bara för att det är som att lyssna på en hönas kackel - helt utan substans. Jones är åtminstone vältalig och avslappnad, och verkar bara vara en trevlig prick.

Petoria 2011-03-18 19:02

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4934215)
Det finns inget arrogant i den videon eller det jag skrev, och att du tycker det visar hur skev bild du (och tydligen väldigt många andra har, vilket jag fortfarande tycker är ganska fascinerande), eller inte förstår vad arrogant betyder. Han är inte otrevlig, han visar inte förakt för någon annan, eller på något annat sätt verkar megalomanisk. Han tror på sig själv, försöker vara avslappnad och ha kul, och använder positivt tänkande. Det är typ allt.

Vem som är bäst har NOLL att göra med ämnet.

Vadå "research"? Du gjorde ett påstående, DU måste backa upp det om du vill bli tagen på allvar. Jag ställde frågan, och jag baserar min åsikt på det jag sett.

Det är din tolkning ja ;)

Doctor Snuggles 2011-03-18 19:04

Citat:

Ursprungligen postat av Petoria (Inlägg 4934232)
Det är din tolkning ja ;)

Sure, men jag lägger inte in en massa ord i hans mun. Kolla lite trådar på sherdog och så får du se hur han konstant felciteras efter hur folk har tolkat det han sagt. Jag förstår verkligen inte vad som är arrogant eller "disrespectful" i det han säger. Iaf inte mer än vad typ ALLA ANDRA fighters själva säger. Jones får mer hat än typ Sonnen, som även om det är svårt för mig att ta Sonnen på allvar, iaf är förståeligt. Om något så är det väldigt dåligt med trashtalk från Jones sida.

Keit 2011-03-18 19:06

Haha, när du jämför Toney och Rampage så vet jag att du verkligen är helt ute och cyklar http://data.fuskbugg.se/skalman02/4d...96019_derp.png

eternallord 2011-03-18 19:09

var det ingen som uppskattade min meme? :(

Doctor Snuggles 2011-03-18 19:10

Citat:

Ursprungligen postat av Keit (Inlägg 4934242)
Haha, när du jämför Toney och Rampage så vet jag att du verkligen är helt ute och cyklar http://data.fuskbugg.se/skalman02/4d...96019_derp.png

Jag jämför dem inte, utan lägger dem i samma kategori av kaxighet. Det är "I am the greatest"-typen av kaxighet som Ali började med. Ska man jämföra dem så snackar Toney mer bullshit (och grötvälska), bara. De är dock isf båda mycket mer arroganta än Jones någonsin har varit. Overeem är t.ex. också mycket mer arrogant än honom, iaf sett till hans mimik.

Doctor Snuggles 2011-03-18 19:12

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4934256)
var det ingen som uppskattade min meme? :(

Jorå, den var jättefin. :)

olwe 2011-03-18 19:23

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4934256)
var det ingen som uppskattade min meme? :(

Jofan den var kul =)

Keit 2011-03-18 19:34

Aight, du får ha din åsikt, jag kan hålla med om att Rampage var barnslig i TUF men vad gör det? Jag tyckte det var underhållande iaf, och det är ju därför jag kollar MMA :p

När fighten väl hänt så bryr jag mig inte så mycket om trashtalket, men om det finns en 'villain' så blir fighten mycket roligare tbh, så på ett sätt är det bra att Jones tar den rollen. Kan inte komma på någon fight jag sett fram emot mer på senaste tiden, just på grund av att jag inte har en aning om vem som kommer vinna, och då jag har börjat irritera mig på Jones så mycket.
Rashad är enligt mig ganska lik Jones, på så sätt att de är så extremt självsäkra, och det var fan tur att Rashad dissade Jacksons så han kan köra mot Jones ifall han nu skulle vinna över Shogun. Det är också en fight som jag ser fram emot, mer än Rashad Shogun om jag ska vara ärlig.

LHW divisionen ser så sjukt bra ut för nuvarande.

Doctor Snuggles 2011-03-18 19:46

Detta summerar debatten:

"Where's all the videos of Jones talking shit then? I've not seen a single one."
"jones said hes younger, faster, and stronger. thats some serious shit talking"

Keit 2011-03-18 19:47

Haha, nej.

Doctor Snuggles 2011-03-18 19:52

Haha, jo.

http://www.sherdog.net/forums/f2/hel...ogant-1593001/

salmiak 2011-03-18 20:40

Det är intressant hur det fungerar med hur man uppfattar en annan människa. Jag uppfattar Sonnen som ett stort troll som går hem och ler över pengarna han skapar genom sitt media-horeri medans Jones för mig framstår som en person som har klistrat på sig en ödmjuk attityd för att att vara folk till lags.
Det måste vara svårt att vara en ung fighter som kommer från en starkt religiös uppväxt gällande intervjuer dock. Ena stunden ska man vara tacksam för att gud skänkt en allt och i andra stunden vill man bara göra helikoptern och skrika "YES!!".

Kanske är det så att jag är lätt-fintad av människor med varierande personligheter, men fuck it, jag skyller att på media framstället en oklar bild!


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:32.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)