Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

olwe 2011-03-18 17:09

Citat:

Ursprungligen postat av Keit (Inlägg 4933849)
Mousasi behöver ett steg upp i motståndare :(

Jag vill inte se han rulla newbs liksom, även om han förlorade mot Lawal men det var ju bara en LnP loss... inte för att det finns så många andra han kan möta just nu men i framtiden i alla fall. Han verkar ju inte vara hungrig alls, nöjer sig med att slåss mot cans typ. :/

Håller med. Mousasi har blivit lite av en besvikelse. Det var så lovande! Men jag håller på honom iaf =)

Keit 2011-03-18 17:12

Citat:

I question his heart. //Jon Jones on Shogun http://data.fuskbugg.se/skalman02/4d...06cc6_face.gif
Can. Not. Wait. Until. The. Fight.


Nåväl, Gud kanske vill att Jones vinner, han verkar ju säga att det är så iaf. http://data.fuskbugg.se/skalman02/4d...96019_derp.png

eternallord 2011-03-18 17:17

Citat:

Ursprungligen postat av olwe (Inlägg 4933917)
Håller med. Mousasi har blivit lite av en besvikelse. Det var så lovande! Men jag håller på honom iaf =)

Nja vi ska inte ta i för mycket här. Killen är 30-3, den enda fighten jag varit besviken på honom är i fighten mot King Mo. Men utöver det, han har fightats i tre vitklasser, har vinster mot Hector Lombard, Melvin Manhoef, Ronaldo Souza, Renato Sobral, Sokoudjou, Gary Goodridge etc. Största problemet är väl som antytts att han valt att inte ansluta sig till UFC och således har fått fightas med lite cans här och där, vilket kanske är slöseri på hans talang.

olwe 2011-03-18 17:20

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4933927)
Nja vi ska inte ta i för mycket här. Killen är 30-3, den enda fighten jag varit besviken på honom är i fighten mot King Mo. Men utöver det, han har fightats i tre vitklasser, har vinster mot Hector Lombard, Melvin Manhoef, Ronaldo Souza, Renato Sobral, Sokoudjou, Gary Goodridge etc. Största problemet är väl som antytts att han valt att inte ansluta sig till UFC och således har fått fightas med lite cans här och där, vilket kanske är slöseri på hans talang.

Jo, vad jag menar är att jag såg honom som en möjlig LHW GOAT förut, men han har inte riktigt visat den potentialen de senaste fighterna. Fortfarande en riktigt bra fighter förståss, men jag tror inte längre att han kommer nå så långt som jag en gång trodde.

olwe 2011-03-18 17:24

Jävligt ballt att han tränat med både golden glory och red devil sport club också.

eternallord 2011-03-18 17:25

Nej det håller jag med om. Kommer ihåg när han upkick-knockade Souza för att vinna Dreams MW-GP och därefter hoppade raka vägen upp till LHW och KOade Sobral för att vinna Strikeforce LHW-bälte, då kändes det som att det var stora grejer på gång.

Doctor Snuggles 2011-03-18 18:16

Jones hatet på skärhund börjar verkligen bli löjligt. Folk förvrider minsta grej han säger och tolkar allt som han vore Sonnens och Bispings kärleksbarn. För mig framstår han snarare som ödmjuk, även om han är självsäker och säger vad han tror.
Vad är det, rasism? Men varför rackar folk inte ner på t.ex. Rampage? Är det bara hysterisk Pride-kärlek det handlar om?

eternallord 2011-03-18 18:20

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4934107)
Vad är det, rasism? Men varför rackar folk inte ner på t.ex. Rampage? Är det bara hysterisk Pride-kärlek det handlar om?

Äh, självklart är det inte rasism. Rampage för sig på ett annat sätt, han är kaxig på ett skämtsamt sätt, egentligen är han ödmjuk och självironisk. Han tar inte sig själv på så stort allvar.

Jones å andra sidan för sig på ett sätt som får det att låta som att han ser sig själv som the best thing since sliced bread. Nu tycker jag förvisso att det bara är bra för en fighter att vara lite kaxig, men det ska föras över till att träna ännu hårdare, inte bli arrogant, vilket tyvärr tycks ske litegrann i Jones fall. På ämnet så var den här tråden förbannat rolig :D :

Citat:

Jon Jones squares off against Light Heavyweight Champion Mauricio "Shogun" Rua at UFC 128 on Saturday in a compelling match-up between the peak of the division and the man who's climbed the mountain faster than anyone. But Jones has another battle on his hands leading up to the fight, a battle with fans who are growing tired of his arrogance.

Last Sunday, Jones took his lack of humility to new heights, showing up at a dinner party hosted by friends, with bread and wine.

"I just couldn't believe it. Dude walks in, clearly trying to make us all feel short by standing up straight, and what is he holding? Bread and wine. He may as well have just worn a sign around his neck that said "I think I'm Jesus Christ."

Everyone at the party was aghast. One source from the party is quoted as saying the "bread was delicious, but I couldn't get over the aftertaste of his inflated sense of self-worth." After what was described as a blatant attempt at inciting racial tension by asking for the pepper, Jones was asked to leave.

When asked for comment about his latest stunt, Jones said; "I guess I could of picked a better year for the Cabernet, but I thought the french bread would of been a hit. I'm really just confused."

We get it "Bones", you have a better baker than everyone else. Hopefully this blasphemous explosion of ego comes to an end on Saturday, live on PPV.

Mago 2011-03-18 18:21

Rasism tror jag knappast på. Det finns väl alltid folk som ska sätta sig på tvären mot saker som snabbt blir populära. Sen följer haka-på-gänget.

Keit 2011-03-18 18:24

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4934107)
Jones hatet på skärhund börjar verkligen bli löjligt. Folk förvrider minsta grej han säger och tolkar allt som han vore Sonnens och Bispings kärleksbarn. För mig framstår han snarare som ödmjuk, även om han är självsäker och säger vad han tror.
Vad är det, rasism? Men varför rackar folk inte ner på t.ex. Rampage? Är det bara hysterisk Pride-kärlek det handlar om?

Haha sluta trolla nu va. Rampage har lite självdistans åtminstone, han tycker det är roligt att jävlas med motståndarna ibland men han vet att han har svagheter och han verkar vara en skön person i grunden.
Jon Jones däremot verkar tro att han sitter på världens högsta häst med sitt privata stöd från Gud bakom sig. Han är inte ödmjuk över huvudtaget, han är snarare extremt självgod och även fast han säger att han inte bryr sig alls om hur Shogun är som person så spyr han galla över allt han kan komma på. Till exempel i hans intervju så kallade han Shogun "disrespectful" därför att Ninja Rua och Shoguns coach har sagt någon liten skitsak om Jones.

Han är en ärkedouche som kan trashtalka sönder folk men så fort någon säger något åt honom själv så blir han en liten bitch som tar åt sig extremt mycket.

Nej fy fan, om Jones blir champ så kommer hans självgodhet bli för stor för att hantera, dock så blir jag mer accepterande då när han har visat sina skills mot Shogun.... Men i nuläget så borde Jones bara hålla käften och sluta med sitt bitchiga trashtalk.


Citat:

Ursprungligen postat av Mago (Inlägg 4934127)
Rasism tror jag knappast på. Det finns väl alltid folk som ska sätta sig på tvären mot saker som snabbt blir populära. Sen följer haka-på-gänget.

Snarare så att Jones har dragit iväg från sin fakeade (som vi nu vet var fakead) ödmjukhet i början.

Doctor Snuggles 2011-03-18 18:26

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4934123)
Äh, självklart är det inte rasism. Rampage för sig på ett annat sätt, han är kaxig på ett skämtsamt sätt, egentligen är han ödmjuk och självironisk. Han tar inte sig själv på så stort allvar.

Jones å andra sidan för sig på ett sätt som får det att låta som att han ser sig själv som the best thing since sliced bread. Nu tycker jag förvisso att det bara är bra för en fighter att vara lite kaxig, men det ska föras över till att träna ännu hårdare, inte bli arrogant, vilket tyvärr tycks ske litegrann i Jones fall. På ämnet så var den här tråden förbannat rolig :D :

Äh, folk överdriver bara något enormt. Jag upplever typ noll kaxighet eller arrogans i honom. Han uttrycker sig oftast som "I think" o dyl, inte "I KNOW". Det måste vara så helt enkelt att han är så jävla alpha så att andra hanar i lägre rang känner sig hotade, och börjar catfighta.

Doctor Snuggles 2011-03-18 18:27

Citat:

Ursprungligen postat av Keit (Inlägg 4934137)
Haha sluta trolla nu va. Rampage har lite självdistans åtminstone, han tycker det är roligt att jävlas med motståndarna ibland men han vet att han har svagheter och han verkar vara en skön person i grunden.
Jon Jones däremot verkar tro att han sitter på världens högsta häst med sitt privata stöd från Gud bakom sig. Han är inte ödmjuk över huvudtaget, han är snarare extremt självgod och även fast han säger att han inte bryr sig alls om hur Shogun är som person så spyr han galla över allt han kan komma på. Till exempel i hans intervju så kallade han Shogun "disrespectful" därför att Ninja Rua och Shoguns coach har sagt någon liten skitsak om Jones.

Han är en ärkedouche som kan trashtalka sönder folk men så fort någon säger något åt honom själv så blir han en liten bitch som tar åt sig extremt mycket.

Nej fy fan, om Jones blir champ så kommer hans självgodhet bli för stor för att hantera, dock så blir jag mer accepterande då när han har visat sina skills mot Shogun.... Men i nuläget så borde Jones bara hålla käften och sluta med sitt bitchiga trashtalk.

Vad babblar du om, beta-hanen? Visa mig ett exempel på vad du säger (video eller dyl)? Trashtalk? Var? När?

eternallord 2011-03-18 18:29

http://images.cheezburger.com/comple...52662ff96d.jpg

Keit 2011-03-18 18:31

Några av otaliga exempel om du har följt den senaste tiden som lett till fighten



Från MMA Live

Citat:

On MMA Live right now, Jon Jones just said that he questions Shogun's heart. He said that he thought Shogun's pace and lack of heart were the reasons he lost to Forrest Griffin and struggled with Mark Coleman, and not the knee issues.
Sen från Countdown showen, han säger att han vill vara en GSP med bra striking. Sen när har GSP dålig striking? Jones är så arrogant och dissar hela MMA scenen.

Så, vad har du att komma med? Ingenting antar jag. Kom tillbaks om du blir lite mer insatt, annars uttala dig inte.

Sen, vad är det för trams om att Jones är alfa? Overeem är nog några nivåer mer alfa (lol) än honom, men han är inte bitchig, och behöver inte låtsas tro på att Gud har stärkt honom. Alistair tror på sig själv och sina egna färdigheter, utan att disrespektera sina motståndare eller behöva hitta på något (t.ex religion). Om du tycker Jones är mer alfa än det så har du nog bara väldigt skeva värderingar :)

Doctor Snuggles 2011-03-18 18:42

Citat:

Ursprungligen postat av Keit (Inlägg 4934159)
Några av otaliga exempel om du har följt den senaste tiden som lett till fighten



Från MMA Live



Så, vad har du att komma med? Ingenting antar jag. Kom tillbaks om du blir lite mer insatt, annars uttala dig inte.

Eh, va? Du gav ett exempel på absolut ingenting med den videon, utan snarare förstärkte min ståndpunkt. Att han skriver sitt namn som "champ 2011" för att han tror på "law of attraction", positivit tänkande och tycker att det inte kan skada iaf, är inte det minsta arrogant. Det är bara kognitiva övningar för att psyka upp sig. Eller vad menar du? Att han tycker Shoguns wrestling är hans svaga sida? Det är ju bara sanning.

Citatet får du nog länka till i en kontext, för man kan körsbärsplocka lite hur man vill. Han kanske tycker att Shogun visade upp lite hjärta mot forrest? So? Det är kanske så han ser det. Vad är det för arrogant med det?
Shogun sög förresten mot forrest, så vad är din poäng? Men återigen, kontext.

Du kanske är ett bra exempel på det genomsnittliga mma-fanet som inte kan läsa vad som skrivs. Jag sade inte att JAG tyckte att Jones var alpha. Jag sade att det "måste vara så att han är, eftersom". Vilket också var mer skämtsamt menat än något annat, vilket torde vara ganska tydligt.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:12.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)