Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

cero 2010-12-03 16:26

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4731991)
Problemet är ju att du kollar bara på ufc-divisionen. Strikeforce är i min mening minst likvärdigmed fighters som fedor, overeem, werdum, barnett, Antonio silva, kharitonov mfl. 2011 kommer bli ett grymt tungvikts-år om Coker håller vad han lovar.

Jo, men det var UFCs division jag syftade på, glömde skriva det. Strikeforces tungviktare är inget man ska utesluta, men överlag tycker jag inte de (både UFC & Strikeforce) håller samma klass som de lättare divisionerna. Kollar man tex på p4p-listorna (sherdog) så finns det inte en enda tungviktare på top 10, det säger en hel del.

Doctor Snuggles 2010-12-03 16:30

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4732027)
Jo, men det var UFC's division jag syftade på, glömde skriva det. Strikeforces tungviktare är inget man ska utesluta, men överlag tycker jag inte det håller samma klass som de lättare divisionerna. Kollar man tex på p4p-listorna (sherdog) så finns det inte en enda tungviktare på top 10, det säger en hel del.

Det säger bara att de är som vanligt är selektivt blinda. Att inte ha Fedor med på en top 10 p4p är bara löjligt.

eternallord 2010-12-03 17:33

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 4732027)
Jo, men det var UFCs division jag syftade på, glömde skriva det. Strikeforces tungviktare är inget man ska utesluta, men överlag tycker jag inte de (både UFC & Strikeforce) håller samma klass som de lättare divisionerna. Kollar man tex på p4p-listorna (sherdog) så finns det inte en enda tungviktare på top 10, det säger en hel del.

Det beror lite på hur du menar. Tungviktare är generellt inte lika tekniska som sina småbröder. Men detta är väl självklart egentligen. Som tungviktare offrar man ofta i viss mån smidighet för storlek, snabbhet för styrka och teknikträning för gymträning. Man måste väga in detta i p4p-bedömningar för att kunna göra dem rättvisa.

Cain är nog en av dom som, förutom Fedor, har störst potential att rankas p4p. Men precis som Fedor är han en liten HW som har mer förfinad teknik osv, istället för den brutala storleken. Det finns för- och nackdelar med båda.

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4732035)
Det säger bara att de är som vanligt är selektivt blinda. Att inte ha Fedor med på en top 10 p4p är bara löjligt.

Jag instämmer. Fedor var topp 3 p4p i ett helt decennium, men SLUNGADES ut när han förlorade mot Werdum. Skillnad var det för exempelvis Machida och speciellt BJ Penn som i vanlig ordning fick särbehandling och ursäktades.

Tigerkotten 2010-12-03 18:17

Han var inte direkt imponerade mot Rogers heller dock, Fedor har fått relativt "enkelt" motstånd tills han började i Strikeforce. Efter sina pride dagar

http://www.sherdog.com/fighter/Fedor-Emelianenko-1500

Var Crocop han mötte 2005, fast efter det inte så speciellt. Tim Sylvia / Arlowski är ju dock inte så tokiga (Arlowski som jag anser förde matchen mot Fedor tills han försökte sig på sin fucking jumping knee)

Petoria 2010-12-03 18:19

Hans 4 senaste motståndare har varit top-10, AA och Sylvia var före detta UFC HW champs

Petoria 2010-12-03 18:33

Ingen annan än jag som reagerade på att Chael Sonnen först sa att han blev retad i skolan för att han aldrig gick igenom puberteten, men sedan sa han att han först började behandlingen för 2 år sedan? Samtidigt som läkaren sa att han inte hade fått slåss med den sjukdomen han har utan att ta extra testosteron

eternallord 2010-12-03 18:33

Citat:

Ursprungligen postat av Tigerkotten (Inlägg 4732212)
Han var inte direkt imponerade mot Rogers heller dock, Fedor har fått relativt "enkelt" motstånd tills han började i Strikeforce. Efter sina pride dagar

http://www.sherdog.com/fighter/Fedor-Emelianenko-1500

Var Crocop han mötte 2005, fast efter det inte så speciellt. Tim Sylvia / Arlowski är ju dock inte så tokiga (Arlowski som jag anser förde matchen mot Fedor tills han försökte sig på sin fucking jumping knee)

Rogers red en helt annan våg när de möttes och toppade ut på Sherdogs topp 5 innan han mötte Overeem. Arlovski var rankad tvåa överallt när de möttes och jag anser inte att man kan säga att någon "för" en match efter ett par minuters kickboxningssparring där ingen landar något. Tim Sylvia var definitivt topp 10 och troligtvis topp 5 när de möttes.

Om något så får man intrycket av att förluster mot Fedor verkar ha en otroligt försvagande karaktärskänsla för många fighters, om det nu inte är ett rent sammanträffande att så många presterat märkbart sämre efter fighten. Jag vet inte om det beror på att auron Fedor haft kring sig gör att många inser vilken möjlighet det skulle innebära att vara den första att slå honom och när de misslyckas tar det så otroligt hårt.

David R 2010-12-03 20:50

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4731981)

Botemedlet för sånt här har ett namn: Chute Box foot stomps.

eternallord 2010-12-03 20:55

Citat:

Ursprungligen postat av David R (Inlägg 4732518)
Botemedlet för sånt här har ett namn: Chute Box foot stomps.

Haha, på tal om Chute Boxe. Tänkte ni på att GSP (lät som honom iaf) använde "CHUTE BOXE!" som kommando för när Michael Johnson skulle explodera handkombinationer?

Petoria 2010-12-03 20:56

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4732528)
Haha, på tal om Chute Boxe. Tänkte ni på att GSP (lät som honom iaf) använde "CHUTE BOXE!" som kommando för när Michael Johnson skulle explodera handkombinationer?

Haha ja, han pratade väl om något som lät som Chute Boxe innan fighten också? :D

Doctor Snuggles 2010-12-03 21:18

Citat:

Ursprungligen postat av David R (Inlägg 4732518)
Botemedlet för sånt här har ett namn: Chute Box foot stomps.

Jiu-jitsu!

Doctor Snuggles 2010-12-03 21:25

Förresten skulle jag gärna se makasazu i UFC. Coolt med udda fighters som dessutom är bra. Jag har länge undrat varför leglocks i princip har försvunnit från mma, iaf i staterna, särskilt då stomps och dyl inte är tillåtet längre.

David R 2010-12-03 21:25

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4732528)
Haha, på tal om Chute Boxe. Tänkte ni på att GSP (lät som honom iaf) använde "CHUTE BOXE!" som kommando för när Michael Johnson skulle explodera handkombinationer?

Haha alla fattar direkt vad det betyder:

Chute Box instruktionsmanual:
1. Med huvdet nedåt spring framåt och veva!
2. Skulle du bli träffad och tappa balansen ramla rakt på din motståndare och ta en björnkram.
3. Om han inte ramlar av din blotta kroppsvikt gör en outside trip.
4. Fortsätt veva, vad är det du inte förstår?

:D :hbang:

eternallord 2010-12-03 21:32

Eller i gif-format:

http://i50.tinypic.com/2wn4phs.jpg

Pdaddy 2010-12-03 21:58

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 4731454)
Orkade verkligen Brock bära hem den där hjorten? Han har ju inte någon vidare kondition.:)

Många Amerikaner har Mule packs när de e på längre jaktrundor i bushen.. De tar ur och grovstyckar i bushen och bär ut å mule ryggor.
Eller så är de rednecks ock skär bara ut ryggfilé'erna samt tar trofen :(.

Själv kastar man bara benranglet som är kvar efter all styckning och slakt..

Hehe, lite off men men.. Sköt en dublé förra helgen (rådjur) :D

Pd


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:39.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)