Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

tp_88 2010-08-06 13:10

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 4517286)
Handen på hjärtat, är inte Lördagens kort lite i skuggan av den riktiga blockbustern denna månad i Toney vs Couture? :D

Är det en stor match, på riktigt?

GLC 2010-08-06 13:25

Det är mer av en freak show där boxaren Toney kommer att bli helt överkörd.

Ungefär lika stor match som Fedor vs Zuluzinho :)

Verbatim 2010-08-06 13:32

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 4517359)
Jag gillar Roy Nelson mycket. Tyvärr tror jag att han får däng.

Känns lite så, men jag hoppas verkligen att Roy tar hem det.

AronP 2010-08-06 13:33

Angående Sonnen - Silva så vill man ju att båda ska förlora, Sonnen för att han ska hålla käften och Silva för att han ska få ett wake up call.

Tror Fitch grindar ut alves. Tror Nelson har en chans och hoppas nästan på honom.

Man ska väl inte räkna ut hughes helt men han är ju inte lika motiverad som förr så han förlorar nog. Att Almeida (eller någon annan som är sugen på top-matcherna) går en match mot hughes i dagsläget är ju bara dumt. Vinner han så klättrar man inget på stegen för att hughes står bredvid stegen, om handäremot förlorar så har man en förlust på pappret och tappar något.

thatice 2010-08-06 13:48

Jag och Sonnen själv verkar vara de enda som gått på hans egen hype och tror han kommer vinna.
Sedan tror jag verkligen inte att Roy har en stor chans.
Hur det än kommer att gå i alla matcher så verkar det vara ett ruskigt roligt kort med antagligen riktigt bra matcher.

olwe 2010-08-06 13:59

Får jag fråga alla bjj-utövare var de köper sina Gis? jag är sugen på att köpa en vulkan men känner att plånboken inte riktigt håller med...

Även intresserad av vale tudo-shorts men tycker att de alltid är så jäkla dyra!

nmanradnävna 2010-08-06 14:00

Citat:

Ursprungligen postat av thatice (Inlägg 4517649)
Hur det än kommer att gå i alla matcher så verkar det vara ett ruskigt roligt kort med antagligen riktigt bra matcher.

Verkligen! Det kommer bli grymt bra

Toney vs couture är i skuggan imo

Tigerkotten 2010-08-06 14:04

Chael Sonnen vs. Anderson Silva
Jon Fitch vs. Thiago Alves
Rafael Dos Anjos vs. Clay Guida
Ricardo Almeida vs. Matt Hughes
Roy Nelson vs. Junior Dos Santos

Enda osäkra matchen är Rafael Dos Anjos vs Guida.
Ser Alves som stor favorit i mötet mot Fitch, även fast jag gillar Fitch som person mera anser jag inte han har verktygen mot Alves.

dared 2010-08-06 14:12

Citat:

Ursprungligen postat av tp_88 (Inlägg 4517571)
Är det en stor match, på riktigt?

Nja, inte för de flesta hardcore MMA-fans direkt (då alla tror att Toney inte har en chans och ser fighten lite som en frakshow-fight) Men jag tror nog allt att fighten kan dra stort på PPV:n pga två stora veteraner från olika bakgrunder och att Toney är för djävla bra på att promota :D

Vill man tro Toney så kommer fighten bli den största blockbustern någonsin i MMA:s historia och att Randys huvud kommer rulla av hans axlar. Vi får helt enkelt se :)

delta_mats 2010-08-06 14:27

Jag tror Toney kommer knocka Couture faktiskt. Couture kommer inte kunna hålla sig från att boxas mot Toney, han kanske till och med åker på en kort krok eller uppercut i clinch.

Kwon 2010-08-06 15:04

Toney är det STÖRSTA som hänt MMA på 50 år!!

tp_88 2010-08-06 15:09

Vilket skämt. Toney var duktig för typ 15år sedan, i klart lägre viktklasser än tungvikt. Nu när han är 40+, slut sedan länge som boxare och tjock så tränar han MMA i några månader och får en stor match? Suck. Hade jag orkat hade jag kopierat in intervjun med Arum.

Jag har ingen aning om vem det är Toney möter, men om Toney gör något i stil med vad gammelfarfar Ray Mercer gjorde när han debuterade i MMA så kommer jag rofla!

delta_mats 2010-08-06 15:10

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4517798)
Toney är det STÖRSTA som hänt MMA på 50 år!!

Just eftersom han själv hypar sig själv så otroligt har de flesta tagit det hela som en plojgrej. Jag tror han nyper åt Couture relativt tidigt med en smäll och sedan kommer det ju självklart hagla snabba fina serier på det. En gammal boxare som Toney har sömnmedel i nävarna, och enorm pricksäkerhet.

cero 2010-08-06 15:16

Citat:

Jag tror Toney kommer knocka Couture faktiskt. Couture kommer inte kunna hålla sig från att boxas mot Toney, han kanske till och med åker på en kort krok eller uppercut i clinch.
Vägen in i slagavstånd och till clinch kommer bli farligt! Kan ju hända att Couture blir väldigt nervös iochmed att Toneys boxning är ljusår över hans, gör något misstag, och åker på en smäll. Lite mer på chans från Toneys sida, men det är inte omöjligt. Skulle det bli så att han skulle knocka Couture skulle det bli ett jävla liv alltså! Kul som fan att se. Go toney!

Citat:

Just eftersom han själv hypar sig själv så otroligt har de flesta tagit det hela som en plojgrej. Jag tror han nyper åt Couture relativt tidigt med en smäll och sedan kommer det ju självklart hagla snabba fina serier på det. En gammal boxare som Toney har sömnmedel i nävarna, och enorm pricksäkerhet.
Alltså, får han in en smäll tidigt och skakar om Couture lite, så kan det fan bli farligt!

Citat:

Silva för att han ska få ett wake up call.
Varför ska han få det?

cero 2010-08-06 15:22

Countdowns? Verkar inte finnas på tuben.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:14.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)