Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

David R 2010-07-21 12:09

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4487833)
Helt klart underskattad karaktär den här säsongen. Good dayum vilken snubbe.

x2

Konvex 2010-07-21 12:36

http://img.photobucket.com/albums/v1...ir-overeem.jpg
Hehehe

Nitrometan 2010-07-21 12:39

:)

Den var skön.

Kwon 2010-07-21 12:41

"I heard a Tweety Bird!"

David R 2010-07-21 12:45

Citat:

Ursprungligen postat av Konvex (Inlägg 4488474)

Ja, nån punch-out som Carwin gjorde kommer knappast Overeem att göra det är säkert.

JuzupWilkosz 2010-07-21 13:01

Det roliga i sammanhanget är ju att det är Overeem som är känd för att vika mentalt. Så fort han är pressad gör han en Mir och fryser till sten helt och hållet.

Konvex 2010-07-21 13:08

Citat:

Ursprungligen postat av JuzupWilkosz (Inlägg 4488518)
Det roliga i sammanhanget är ju att det är Overeem som är känd för att vika mentalt. Så fort han är pressad gör han en Mir och fryser till sten helt och hållet.

Jag skulle säga att hans problem förr snarare var att han gassade i nästan varje fight, något han inte gjort sedan han slutat cutta brutalt mkt vikt för att komma ner i lhw.

JuzupWilkosz 2010-07-21 13:28

Citat:

Ursprungligen postat av Konvex (Inlägg 4488527)
Jag skulle säga att hans problem förr snarare var att han gassade i nästan varje fight, något han inte gjort sedan han slutat cutta brutalt mkt vikt för att komma ner i lhw.

Missade du K-1-finalen? Samma gamla Overeem är fortfarande kvar. Såg du inte matchen mot Hari? Overeems blick sa det mesta, han ville inte vara kvar i den matchen.

Doctor Snuggles 2010-07-21 13:40

Citat:

Ursprungligen postat av JuzupWilkosz (Inlägg 4488555)
Missade du K-1-finalen? Samma gamla Overeem är fortfarande kvar. Såg du inte matchen mot Hari? Overeems blick sa det mesta, han ville inte vara kvar i den matchen.

Och det finns många k-1 nivå strikers i mma menar du?

JuzupWilkosz 2010-07-21 13:46

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4488579)
Och det finns många k-1 nivå strikers i mma menar du?

Det handlar inte om huruvida det är K-strikers, Butterbeans eller Shoguns. Har man som fighter ett relativt svagt psyke så är det svårt att förändra en sådan tendens. Jag tycker det fortfarande finns kvar hos Overeem, oavsett om han tryckt som en idiot och blivit stålmannen.

Doctor Snuggles 2010-07-21 14:01

Citat:

Ursprungligen postat av JuzupWilkosz (Inlägg 4488594)
Det handlar inte om huruvida det är K-strikers, Butterbeans eller Shoguns. Har man som fighter ett relativt svagt psyke så är det svårt att förändra en sådan tendens. Jag tycker det fortfarande finns kvar hos Overeem, oavsett om han tryckt som en idiot och blivit stålmannen.

Du överdriver. Jag har sett flertalet av hans matcher och det är mest gasandet från lhwtiden som isf märks. Att du "ser något i ögonen" på honom är inte mycket till bevis.
Sedan är det inte så relevant om han inte kommer att bli pressad, och stående så tvivlar jag på att kommer bli pressad något mer i mma.
Han är tillräckligt bra på subbar och BJJ för att klara sig på marken utan att bli pressad också.

JuzupWilkosz 2010-07-21 15:46

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4488634)
Du överdriver. Jag har sett flertalet av hans matcher och det är mest gasandet från lhwtiden som isf märks. Att du "ser något i ögonen" på honom är inte mycket till bevis.
Sedan är det inte så relevant om han inte kommer att bli pressad, och stående så tvivlar jag på att kommer bli pressad något mer i mma.
Han är tillräckligt bra på subbar och BJJ för att klara sig på marken utan att bli pressad också.

Nej jag överdriver inte. Så fort han får motstånd och blir pressad viker han ner sig. Jag skulle vilja påstå att han har liknande fighterhjärta som Gabriel Gonzaga.

Det är ju precis det som är relevant, vi pratar om MMA där alla aspekter värdesätts. Det är inte K-1 och folk står inte och nöter mot varandra stående.

Är han tillräckligt bra på att klara sig ifrån underlägen? Det är vad som är topic i hela det här resonemanget.

Doctor Snuggles 2010-07-21 16:32

Citat:

Ursprungligen postat av JuzupWilkosz (Inlägg 4488801)
Nej jag överdriver inte. Så fort han får motstånd och blir pressad viker han ner sig. Jag skulle vilja påstå att han har liknande fighterhjärta som Gabriel Gonzaga.

Det är ju precis det som är relevant, vi pratar om MMA där alla aspekter värdesätts. Det är inte K-1 och folk står inte och nöter mot varandra stående.

Är han tillräckligt bra på att klara sig ifrån underlägen? Det är vad som är topic i hela det här resonemanget.

Jo, du överdriver, eller rättare sagt; du vet inte vad du talar om. Han har haft ca 40-50 matcher i mma och k-1. Visa på att majoriteten av gånger har får motstånd så viker han sig, uträknat från ALLA hans matcher där han fått motstånd. Exempel på alla dessa efterfrågas, annars är Juzup full av het luft.
Här har du ett tidigt exempel på hur han klarar sig från underläge på marken

JuzupWilkosz 2010-07-21 16:37

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4488870)
Jo, du överdriver, eller rättare sagt; du vet inte vad du talar om. Han har haft ca 40-50 matcher i mma och k-1. Visa på att majoriteten av gånger har får motstånd så viker han sig, uträknat från ALLA hans matcher där han fått motstånd. Exempel på alla dessa efterfrågas, annars är Juzup full av het luft.

Han har över tio förluster. Det räcker som underlag för att svara på din fråga. Jag tänker inte gå in och dissekera varenda liten match av den anledningen att jag inte bryr mig om det förgångna. Vad som däremot är sagt är vad som gäller. Overeem är inte stark mentalt och när han kommer få lite motstånd ( det återstår och se...när han vill ta svåra matcher) så är jag helt säker på att det blir en svettig kväll.

Doctor Snuggles 2010-07-21 16:43

Citat:

Ursprungligen postat av JuzupWilkosz (Inlägg 4488874)
Han har över tio förluster. Det räcker som underlag för att svara på din fråga. Jag tänker inte gå in och dissekera varenda liten match av den anledningen att jag inte bryr mig om det förgångna. Vad som däremot är sagt är vad som gäller. Overeem är inte stark mentalt och när han kommer få lite motstånd ( det återstår och se...när han vill ta svåra matcher) så är jag helt säker på att det blir en svettig kväll.

Juzup har lite svårt med statistik och logik. Hans förluster, även om ALLA var förluster pga att han "vek sig" är inte tillräcklig grund att bedöma om han viker sig VARENDA gång. För att göra det så måste man titta på varenda gång han blivit pressad, och se hur många gånger han vunnit respektive förlorat då.
Man måste bry sig om det förgångna för det är grunden till att bedöma någons förmåga. Du tittar precis som alla sherdoggare bara på potential, och hur vet DU vad som är potential, eller om någon ser "bra/dålig" ut i en fight? Det enda sättet att bedöma om någon såg bra eller dålig ut i slutändan är att se på utfallet. Och för att veta att det inte var en slump, eller tur eller whatever, så måste man titta på många matcher.
Du har inte överhuvudtaget visat på att Overeem är svag mentalt när det gäller. Tro kan du göra i kyrkan.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:12.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)