Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

nmanradnävna 2010-07-20 18:31

Citat:

Ursprungligen postat av krellik (Inlägg 4487144)
Edit: Arlovski är ett bra exempel på en atlet som vid en tidpunkt hade UFCs hype maskineri bakom sig och som såg extremt imponerande ut. Jag trodde tveklöst att han skulle ha denna "legendstatus" i framtiden, men han höll inte för trycket, hans svagheter var för stora och han fick inte blossa ut i sin peak. Poängen är att tidigt går det inte mer än att gissa och ana potential, det är en spännande lek att göra och det ger sporten puls men det säger väldigt lite egentligen.

Ja, oj vad jag trodde på Arlovski. Oj, vad bra han såg ut att vara.. men sen blev det inget mer med det som du säger.


Japp göbbar,det är Jake Shields vs Martin Kampmann som gäller UFC 121.
Står lite om det här och här t.ex

CpÅke 2010-07-20 18:55

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4487155)
Jag tror dock Juzup har betalat sin biljett och reser med UFC/sherdog hypetåget. Faktum är att det finns en predisposition hos alla hobbymmatittare att överdrivet lägga vikten vid den absolut senaste fighten, och på eventuell "potential" som är ofta baserad på mycket tveksamma kriterier.
"Fedor förlorar mot Werdum? Ser lite maläten ut sina två figher innan? Då är han helt passé."
Visst är dagsformen väldigt viktig, men mycket är slump, och det krävs ett visst antal fighter för att kunna bättre statistiskt sett bedöma någon fighters kvalitet. De flesta som anses var i toppen av HW idag har för få fights, och för lite rankade fights (även om själva bedömningen vem som är en sk rankad fighter också är lite suspekt) för att man egentligen kan säga bu eller bä.
Overeem t.ex. ser enligt mig ut som den bästa fighter i HW just nu, men det i princip mest baserat på just potential, vilket gör det omöjligt att säga om det verkligen stämmer.


word, jag tycker inte alls om ufc, och amerikanernas sätt att hantera sporten, tycker dom har förstört mkt av min personliga bild av fighting

cero 2010-07-20 19:13

Har det varit något snack om en ev överflyttning för Overeem till UFC?

cero 2010-07-20 19:26

Citat:

word, jag tycker inte alls om ufc, och amerikanernas sätt att hantera sporten, tycker dom har förstört mkt av min personliga bild av fighting
Varför då?

krellik 2010-07-20 19:32

Citat:

Ursprungligen postat av CpÅke (Inlägg 4487366)
word, jag tycker inte alls om ufc, och amerikanernas sätt att hantera sporten, tycker dom har förstört mkt av min personliga bild av fighting

Hur förstör man någons personliga bild av fighting?

Seriöst jag har ingen aning om vad du snackar om.

Kwon 2010-07-20 19:35

Den bild som de (UFC) förstört för CpÅke gällande fighting är förmodligen, inga knän mot huvudet på liggande(inte ens från north south), inga soccerkicks, och för mycket användande av buren till ens fördel.

krellik 2010-07-20 19:41

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4487426)
Den bild som de (UFC) förstört för CpÅke gällande fighting är förmodligen, inga knän mot huvudet på liggande(inte ens från north south), inga soccerkicks, och för mycket användande av buren till ens fördel.

Jag hajjar fortfarande inte ett jota.

Kwon 2010-07-20 19:44

Jag tror att CpÅkes bild av "fighting" är att det skall vara mer som från "The Streets".

Krampus 2010-07-20 20:23

Citat:

Ursprungligen postat av JuzupWilkosz (Inlägg 4487053)
Dags att gå vidare nu. Tiden går förbi och vi har bättre fighters idag.

Juzup så pråvocerrrrrrrande!

http://4.bp.blogspot.com/_Z5sxc8Ke2t...s320/katla.jpg

Doctor Snuggles 2010-07-20 20:31

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4487441)
Jag tror att CpÅkes bild av "fighting" är att det skall vara mer som från "The Streets".

Du menar så här?

Kwon 2010-07-20 20:39

Ojdå! Fulla brats!

Denna då Snuggan

Grazzafukkinrazzi 2010-07-20 20:39

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4485485)
En ung fighter med potential.......

HAHAHAHAHAHA, var helt säker på att det var angry german kid först! hahaha

CpÅke 2010-07-20 21:40

ja nu när jag är hemma kan ju jag skriva vad jag mena:S

jag gör det i punkter så det blir lättare

1.Jag gillar inte dana white,hans svammel och eviga skitsnack samt dåliga personlighet

2.brottarhypen

3. Joe rogan och mike goldberg börjar irretera mej jävligt mycket,man märker att dom tar sida vid matcher. Tex senaste chris vs sexyyama.

4.publiken består verkligen av rednecks som sitter och halsar öl och är allmänt oförskämda med sina jävla buuanden som kan radikalt ändras närsomhelst

5.deras fighters är INTE bra behandlade om dom inte är på toppen

6.dom hypar fighterna på sånt äckligt amerikansk vis,får mej vilja spy rakt ner i min chipspåse

7.alla jävla lay and pray bögar,"kör säkert kort så jag inte förlorar och dom vågar kalla sej själv fighters"

8. DEN DÄR JÄVLA BUREN, vafan e den så jävla bra för, den suger ***

varför kollar jag,?! jag älskar mma eller iallfall gjorde jag det, ufc har gjort så jag har börjat se ner på skiten, jag har börjat förlora mitt intresse dom har förstört hjärtat i fighting för mej

JuzupWilkosz 2010-07-20 21:42

Citat:

Ursprungligen postat av CpÅke (Inlägg 4487366)
word, jag tycker inte alls om ufc, och amerikanernas sätt att hantera sporten, tycker dom har förstört mkt av min personliga bild av fighting

Ja UFC förstör. De har visst gjort sporten legitim, nu testas atleter för doping mm. De gör allt för att utvidga sporten och lägger enorma pengar på dess spridning. Det finns dessutom inte tillstymmelse till varken läggmatcher eller fjantmatcher. UFC har helt enkelt gjort en sport av det tidigare spektaklet. Jag förstår att det är jobbigt!

cero 2010-07-20 21:52

Citat:

1.Jag gillar inte dana white,hans svammel och eviga skitsnack samt dåliga personlighet
Han kan vara lite dryg ibland, men du måste hålla med om att han vet hur man promotar!

Citat:

2.brottarhypen
Undra varför? MMA handlar mycket om brottning. Är du en boxare, och hamnar i clinch som man nästan alltid gör - brottning. Hamnar du på marken som man också nästan alltid gör - brottning. Skulle säga att det är den stilen man kommer längst på om man är enformig. Brock lesnar.

Citat:

3. Joe rogan och mike goldberg börjar irretera mej jävligt mycket,man märker att dom tar sida vid matcher. Tex senaste chris vs sexyyama.
Äh. Hur tog dom sida förresten? Missade nog det.

Citat:

4.publiken består verkligen av rednecks som sitter och halsar öl och är allmänt oförskämda med sina jävla buuanden som kan radikalt ändras närsomhelst
Sånt man får leva med. Man kan inte begära att hela publiken ska sitta tysta och inte röra ett finger. Sedan är det väl bara kul med lite liv i publiken? Förstår inte varför du skulle bli upprörd av detta?

Citat:

5.deras fighters är INTE bra behandlade om dom inte är på toppen
Exempel?

Citat:

6.dom hypar fighterna på sånt äckligt amerikansk vis,får mej vilja spy rakt ner i min chipspåse
Drar in mycket pengar. Sedan tycker jag dom är jävligt grymma på att dra mycket hype till matcher - även om det sällan levs upp till förväntningarna.

Citat:

7.alla jävla lay and pray bögar,"kör säkert kort så jag inte förlorar och dom vågar kalla sej själv fighters"
Inget illa menat. Men det är väldigt lätt för dig att säga som sitter hemma i soffan. Tänk dig in i deras situation. Lättare sagt än gjort att bara gå in och banga loss som Fedor.

Citat:

8. DEN DÄR JÄVLA BUREN, vafan e den så jävla bra för, den suger ***
Vad är det för fel på den?

Citat:

varför kollar jag,?! jag älskar mma eller iallfall gjorde jag det, ufc har gjort så jag har börjat se ner på skiten, jag har börjat förlora mitt intresse dom har förstört hjärtat i fighting för mej
Trist. Sporten växer dock hela tiden, och lite utveckling får man leva med. Känns sedan rent generellt att du gillar att störa dig på så mycket småsaker som möjligt. Tack och hej.

Själv gillar jag UFC och har inget emot det som det ser ut nu igentligen. Nu var jag inte särskilt insatt under Pride tiderna, menmen.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:35.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)