![]() |
|
En del klockrena argument där. Men att jämföra en MMA match med en fotbollsmatch där hemmalaget kanske inte kämpar så mycket som det "ska" är lite konstigt.
|
Jag den enda som tycker UFC dommare har en tendens att komma med vissa beslut som är helt ologiska ibland?
|
Citat:
|
Citat:
|
http://pici.se/pictures/thTIabxtO.jpg
Tänkte lägga upp en bakgrunds bild som brosan gjorde. Killen på bilden är Dan the outlaw Hardy, lite kass upplösning, men tyckte den blev riktigt bra |
Citat:
|
Skillnaden mellan UFC och merparten andra idrotter är att de är en uttalat vinstdrivande företag.
Om de anser att en fighter är "bad for business" så är det bara att plocka bort honom, förhoppningsvis sätts Silva i karantän tills han lärt sig uppföra sig som man bör. |
UFC är inte en idrott. Fotbollsklubbar är också vinstdrivande företag om du inte märkt det, t.ex. Där handlar det om rent utav löjliga summor dessutom.
Äh, jag tycker han får showa hur mycket han vill. Om något så är det grymt imponerande att han ens kommer undan med det (i ringen, d.v.s). Det var som Rogan sa; sånt han gör ser man bara i filmer. Vad jag inte gillar är att han är för mycket av en counterstriker som leder till att det kan bli tråkigt om motståndaren är för defensiv. Jag tror dock att hans showande ledde till att han blev trött och därför loj, vilket är den enda anledningen till varför jag skulle vilja se att han höll igen lite på den fronten. |
Tycker denna blog-post från sherdog säger det rätt bra;
Citat:
|
Citat:
"This is audience-killing stuff, the kind of thing that sours attitudes and prompts apologies from the host of suburban pay-per-view fight parties. " Återigen; WWE? Visst finns det ett showelement till sporten (om inte så ser Dana till att det blir så), men det är fortfarande frågan om att vinna, rent och slätt. Blogginlägget är lite som allt gnäll man har hört innan - hur VÅGAR Silva inte underhålla oss som vi vill bli underhållna? Vem tror han att han är att slåss som han själv vill? Visst, det var lite överdrivet med show från hans sida, men märk att publiken var med på noterna de 2 första ronderna - hur mycket han än spelade pajas. Vad det handlar om är att han "coastade" de 3 sista. Japp, trist, jag vart riktigt besviken, men faktum är att han vann. Återigen så skulle ingen supporter av något annat lag eller sport bli sur över att laget eller spelaren "coastade" - de skulle bli överlyckliga över vinsten. |
Citat:
Där jag inte håller med dej är att jag tycker Silva borde gjort sitt bästa för att vinna matchen. Att han sen kan vinna matchen ändå, på 50%(eller dyl.) kapacitet tycker jag inte rättfärdigar det hela i slutänden. |
sagzy var stilig, men som du säger de 2 stora bilder ser inte bra ut dock pga kvalitén.
|
Citat:
|
Citat:
Jo, det är svårt men vet inte om jag tycker det är omöjligt, har dock inget förslag på hur dylik regel ska utformas. Mer en förhoppning om att det ska åtgärdas kanske.;) Angående det sista där, att om han nu var så trött - så visst då gjorde han rätt i de sista ronderna. |
Han kanske hade slappat med cardion, vem vet? :D
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:18. |
|