Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2010-02-02 11:36

Citat:

Ursprungligen postat av AmericanDragon (Inlägg 4146320)
Du är inte seriös, va? Snälla säg att du skojar.

Jag är helt seriös. Varför tror du så många vill se Fedor mot Brock?

Spiffy 2010-02-02 11:45

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4146326)
Jag är helt seriös. Varför tror du så många vill se Fedor mot Brock?

Skulle tro att Brock är lite bättre brottare än vad Pudzi är iofs.
Jag vill se Fedor vs Brock pga att jag vill se Brock få stryk.

Doctor Snuggles 2010-02-02 11:52

Citat:

Ursprungligen postat av Spiffy (Inlägg 4146337)
Skulle tro att Brock är lite bättre brottare än vad Pudzi är iofs.
Jag vill se Fedor vs Brock pga att jag vill se Brock få stryk.

Visst. Men han är inte lika stark, och kör i grunden samma stil - ze bullrush.

Pudzians nästa motståndare verkar bli Robert Paszkow, en annan polack som har blivit europeisk mästare i sumo 3 ggr. "Freakshow!" tänker man direkt, men han verkar inte vara alldeles för dålig, även om han bara gått en mma-fight (och borde ligga närmre puddes vikt).


James McSweeney är ju inte direkt oerfaren eller så värst dålig heller.

Krampus 2010-02-02 12:00

Oj, hajja den frillan...

psirus 2010-02-02 12:20

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4144972)
Som många andra fightfans har du för lite respekt för fysisk styrka, explosivitet och "crazy bull"-fightingstilen. :D

Jag tror dock Pudzian kan bli rätt bra, så länge han inte blir för övermodig och tar sporten på allvar.
När det gäller fedor så hade han lite problem med Brett t.ex. pga dennes styrka, tänk då en välrundad pudde som är MYCKET starkare. Vi kommer nog få se världens första "armbar escape by armcurl". ;)

Ja en Pudde med solida tekniker både stående och på marken vore farligt för Fedor. Det kommer dock aldrig hända. Tekniskt sett såg Pudde bedrövlig ut i sin fight. Hur lång tid tror du han skulle behöva för att träna upp ett game som är jämförbart med Fedors? En tokrushande Pudde skulle troligen inte få tag på Fedor och knocken skulle vara ett faktum så fort Puddes enorma muskler började göra sig tillkänna om inte tidigare ändå.

Doctor Snuggles 2010-02-02 12:36

Citat:

Ursprungligen postat av psirus (Inlägg 4146382)
Ja en Pudde med solida tekniker både stående och på marken vore farligt för Fedor. Det kommer dock aldrig hända. Tekniskt sett såg Pudde bedrövlig ut i sin fight. Hur lång tid tror du han skulle behöva för att träna upp ett game som är jämförbart med Fedors? En tokrushande Pudde skulle troligen inte få tag på Fedor och knocken skulle vara ett faktum så fort Puddes enorma muskler började göra sig tillkänna om inte tidigare ändå.

Det är svårt att säga. Jag tror på mr P:s envisa tjurmentalitet och arbetsvillighet. Frågan är hur bra han tål slag mot hakan, jag har en misstanke om att han pallar en del bara sett till hans massiva nacke och stora huvud. ;)
Han har ju streetfightat en del i sin ungdom tydligen.
Jag tyckte att fedor upplevde en tydlig utmaning med bilmekanikerns styrka och explosivitet i några lägen, och tänk då någon som är typ dubbelt så stark. Men men, vi får se. Puddes nästa verkar vara en bra matchup och vi kanske får se lite av hans marklek.

Krampus 2010-02-02 12:43

När är det dags för Pudz igen?

Doctor Snuggles 2010-02-02 13:21

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 4146420)
När är det dags för Pudz igen?

Nu! Mot en olympisk mästare i rodd! :D


Ksw 13 annars, vet inte när den går av stapeln.

AmericanDragon 2010-02-02 13:48

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4146326)
Jag är helt seriös. Varför tror du så många vill se Fedor mot Brock?

Jag är ledsen men jag vill inte starta en diskussion när du jämnför Brock Lesnar med Pudzianowski.

Doctor Snuggles 2010-02-02 13:57

Citat:

Ursprungligen postat av AmericanDragon (Inlägg 4146554)
Jag är ledsen men jag vill inte starta en diskussion när du jämnför Brock Lesnar med Pudzianowski.

Jag förstår. Det är svårt att mäta sig med Pudzians FOOTBALLKICKS OF DOOM!!!1!

Ajin 2010-02-02 20:04

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4144972)
Som många andra fightfans har du för lite respekt för fysisk styrka, explosivitet och "crazy bull"-fightingstilen. :D

Jag tror dock Pudzian kan bli rätt bra, så länge han inte blir för övermodig och tar sporten på allvar.
När det gäller fedor så hade han lite problem med Brett t.ex. pga dennes styrka, tänk då en välrundad pudde som är MYCKET starkare. Vi kommer nog få se världens första "armbar escape by armcurl". ;)

Som fighter själv vet jag att du antagligen har för mycket respekt för fysisk styrka och "crazy-bull fightingstil". Man vinner säkert några fighter genom enbart det, man kanske även skakar om ordentligt och knockar en högt rankad fighter, men det är ju ingen stil du vill basera din fighting på och det är definitivt ingen stil du kan vinna och fortsätta vinna med kontinuitet.

delta_mats 2010-02-02 20:36

Citat:

Ursprungligen postat av Ajin (Inlägg 4147469)
Som fighter själv vet jag att du antagligen har för mycket respekt för fysisk styrka och "crazy-bull fightingstil". Man vinner säkert några fighter genom enbart det, man kanske även skakar om ordentligt och knockar en högt rankad fighter, men det är ju ingen stil du vill basera din fighting på och det är definitivt ingen stil du kan vinna och fortsätta vinna med kontinuitet.


Det är det man kan. När man är så fysiskt överlägsen kan man banka skiten ur sin motståndare hur tekniskt begåvade de än må vara. Gör jämförelsen med en vuxen Svensson som slåss mot en 15 årig tekniskt skolad grabb. Man har sett det här exemplet flera gånger, men aldrig någonsin har någon i Puddes kaliber stått i ringen, pudde har ju också bättre kondition än många av de tidigare muskelbergen som varit med i svängen, inte sagt att den är bra men inte Bob Sapp usel=)
Jag tror Pudde kan gå långt enbart på sin fysik och tjuriga psyke, med ordentlig MMA träning kan han helt klart bli en farlig motståndare även för de bästa fighters i världen.

Doctor Snuggles 2010-02-02 20:56

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 4147558)
Det är det man kan. När man är så fysiskt överlägsen kan man banka skiten ur sin motståndare hur tekniskt begåvade de än må vara. Gör jämförelsen med en vuxen Svensson som slåss mot en 15 årig tekniskt skolad grabb. Man har sett det här exemplet flera gånger, men aldrig någonsin har någon i Puddes kaliber stått i ringen, pudde har ju också bättre kondition än många av de tidigare muskelbergen som varit med i svängen, inte sagt att den är bra men inte Bob Sapp usel=)
Jag tror Pudde kan gå långt enbart på sin fysik och tjuriga psyke, med ordentlig MMA träning kan han helt klart bli en farlig motståndare även för de bästa fighters i världen.

Japp. Fysiska attribut är en av komponenterna i en match, och har man mycket av den varan så behöver man inte lika mycket av resten. Titta på Semmy Schilt t.ex. Har man resten också, ja, se upp.
En till strongman som börjat fightas, fast boxning:

psirus 2010-02-02 22:33

Citat:

Ursprungligen postat av delta_mats (Inlägg 4147558)
När man är så fysiskt överlägsen kan man banka skiten ur sin motståndare hur tekniskt begåvade de än må vara.

Varför tränar inte alla fighters bara fys isåfall? Jag har också tränat kampsport i många år, visst kan styrka vara en avgörande faktor OM båda är ungefär på samma tekniska nivå. Däremot har jag läxat upp många som vart mycket starkare än mig pga av teknik, likväl som jag har blivit uppläxad av snubbar som jag vart märkbart starkare än. det jag vill säga är att påstå att fysiska överlägsenhet skulle spöa teknik är bara bull.

Brock till exempel skulle inte ha klarat sig långt om han inte hade en så pass bra brottningsbakgrund som han har.

Doctor Snuggles 2010-02-02 22:43

Citat:

Ursprungligen postat av psirus (Inlägg 4148131)
Varför tränar inte alla fighters bara fys isåfall? Jag har också tränat kampsport i många år, visst kan styrka vara en avgörande faktor OM båda är ungefär på samma tekniska nivå. Däremot har jag läxat upp många som vart mycket starkare än mig pga av teknik, likväl som jag har blivit uppläxad av snubbar som jag vart märkbart starkare än. det jag vill säga är att påstå att fysiska överlägsenhet skulle spöa teknik är bara bull.

Brock till exempel skulle inte ha klarat sig långt om han inte hade en så pass bra brottningsbakgrund som han har.

För att alla har inte generna att bli så starka/stora? För att fighters oftast började med fighting innan de började träna styrketräning seriöst? För att fightträning är roligare?
Det är ingen som säger att styrka är viktigast oavsett tekniken, det är en ekvation med styrkan som en av variablerna. Poängen är att styrkan är ofta underskattad, särskilt i de tunga viktklasserna. Vi talar återigen inte om Bob Sapp-liknande sengångare heller (märk att han dock spöade Hoost).


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:06.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)