Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

psirus 2010-02-01 12:59

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4139126)
Varför? Nu finns det en chans att man får se honom mot Pudzianowski. :D

Fedor mot Pudde, å herregud.

Va de ett skämt eller vill du se Pudzianowksi död? :)

davve 2010-02-01 16:16

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 4143655)
Tycker ju att dom sista strikeforce galorna har varit bra. Känns som att detta mest var ett snedsteg. Kul med två organisationer då det känns som att UFC återanvänder vissa av sina fighters lite väl mycket. Det tråkiga med två organisationer är ju att dom bästa inte alltid möter varandra. Typ Fedor och Brock

Håller med, var lite för många matcher som kändes ojämna nu.
Främst Lashley - Sims kanske, men på sätt och vis var det väl bra att fighten blev av öht med tanke på allt strul innan.

Btw borde vara dags för Overeem att försvara sitt bälte, vilket han inte gjort en enda gång sen 2007 om wikipedia stämmer.

Kabuto 2010-02-01 19:07

Huvva så dryga bröderna diaz är.. Riktigt störande.

Kwon 2010-02-01 19:10

Citat:

Ursprungligen postat av Kabuto (Inlägg 4144744)
Huvva så dryga bröderna diaz är.. Riktigt störande.

Dom har varit så ända sedan barnsben Kabuto. :)

Nick Diaz som ung, gissa vem? :D
http://cdn.cagepotato.com/www/sites/...es/81gbew0.jpg

olwe 2010-02-01 20:03

Haha, skön bild.

Asso, deras attityd är ju charmig =)

Doctor Snuggles 2010-02-01 20:17

Citat:

Ursprungligen postat av psirus (Inlägg 4143902)
Fedor mot Pudde, å herregud.

Va de ett skämt eller vill du se Pudzianowksi död? :)

Som många andra fightfans har du för lite respekt för fysisk styrka, explosivitet och "crazy bull"-fightingstilen. :D

Jag tror dock Pudzian kan bli rätt bra, så länge han inte blir för övermodig och tar sporten på allvar.
När det gäller fedor så hade han lite problem med Brett t.ex. pga dennes styrka, tänk då en välrundad pudde som är MYCKET starkare. Vi kommer nog få se världens första "armbar escape by armcurl". ;)

AmericanDragon 2010-02-01 23:02

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4144972)
När det gäller fedor så hade han lite problem med Brett t.ex. pga dennes styrka

Starkare, absolut. Men Fedor hade inte det minsta problem med Brett.

På en hel rond fick Brett Rogers in en jab och tre-fyra ground and pound slag och var nära att åka på en armbar på köpet. För att inte tala om att han så trött att han hade problem att ställa sig upp efter det pga sin dåliga kondition. Utöver det var det enda han lyckades var att skjuva lite på Fedor. Gällande scoring tyckte jag inte han hade övertaget i varken striking, grappling, aggression eller cage/octagon control. Rond två lyckades han inte med nånting förutom att bli ännu ett highlight-reel för Fedor.

Verbatim 2010-02-01 23:08

Det må vara sant AmericanDragon, det var däremot uppenbart att när de kom nära varandra, så kunde Fedor inte kontrollera Brett på samma sätt som han kontrollerat lite mindre motståndare.

sz0 2010-02-01 23:45

Jag uppskattar väldigt att bröderna Diaz faktiskt svarar på frågor i intervjuer och liknande.
Faktiska svar på frågorna och inte inövade repliker som dubbelsäkrar att ingen kan ta illa upp, dom ger sin syn på matcher osv som faktiskt är mer kvalificerad än många andras.

dared 2010-02-02 00:14

Jag gillar Diaz-bröderna ändå. Nick har ju en drös sköna citat.

Ang Pudde har han väldigt mycket att förbättra för att få chans mot Fedor tror jag. Speciellt MYCKET bättre guard för att undvika bli sänkt.

Kwon 2010-02-02 00:38

Kimbo och MJ White

Doctor Snuggles 2010-02-02 01:19

Citat:

Ursprungligen postat av dared (Inlägg 4145794)
Ang Pudde har han väldigt mycket att förbättra för att få chans mot Fedor tror jag. Speciellt MYCKET bättre guard för att undvika bli sänkt.

Man vet ju iof inte särskilt mycket, hans första fight var ju över alldeles för snabbt, och han verkade mest se stöddig ut. Visst såg tekniken sådär ut, även om han var lite övertänd. Boxningen såg ju dock inte så bra ut på träningen; skulle han få in höften och bli lite mer avslappnad skulle han nog kunna döda med ett slag dock. Jag misstänker dock att han har en järnhaka, eller det skulle inte förvåna mig iaf.
Frågan är hur Fedor skulle försvara sig mot en bullrush av 125 kg ren styrka, jag tror han skulle få ordentliga problem med pudde på marken bara pga att han är så jävla stark och explosiv, och envis.

AmericanDragon 2010-02-02 11:30

Citat:

Ursprungligen postat av Verbatim (Inlägg 4145625)
Det må vara sant AmericanDragon, det var däremot uppenbart att när de kom nära varandra, så kunde Fedor inte kontrollera Brett på samma sätt som han kontrollerat lite mindre motståndare.

Kanske inte. Men det var knappast någon avgörande faktor eller som bidrog med att Brett Rogers fick poäng.

AmericanDragon 2010-02-02 11:34

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4145874)
Frågan är hur Fedor skulle försvara sig mot en bullrush av 125 kg ren styrka, jag tror han skulle få ordentliga problem med pudde på marken bara pga att han är så jävla stark och explosiv, och envis.

Du är inte seriös, va? Snälla säg att du skojar.

Doctor Snuggles 2010-02-02 11:34

Citat:

Ursprungligen postat av Kwon (Inlägg 4145840)
Kimbo och MJ White

Dynomite!
Bone filmen är riktigt cheezy dock, fick faktiskt lite dynomite vibbar på flertalet fighter. :D
Slutfighten hade vart bra om den kom på 80-talet. Mer fejk-kungfu får man leta efter.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:20.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)