Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

spoon 2009-10-12 12:09

Citat:

Ursprungligen postat av sz0 (Inlägg 3922866)
Om ni inte såg wec 43 här om dan, så gör det. :)

Tack för tipset! Ska kollas efter jobbet ikväll :)

dared 2009-10-12 15:58

Citat:

Ursprungligen postat av sz0 (Inlägg 3922866)
Om ni inte såg wec 43 här om dan, så gör det. :)

I agree, mycket bra gala. Har följt WEC de senaste 5 galorna eller ngt och är verkligen värd och följa. Levererar nästan jämt fartfyllda och högklassiga fighter!

ahl- 2009-10-13 20:27

Crocop siktar på en stark återkomst

http://i35.tinypic.com/672otl.jpg

Mirko “Crocop” Filipovic har pratat ut igen efter förlusten mot Junior Dos Santos i UFC 103. Den kroatiska kämpen säger att han var väldigt störd över förlusten mot Dos Santos att han var i så pass dåligt psykiskt skick att han ville hänga sig själv i sitt hotellrum. Vet inte om man ska ta hängningen bokstavligt.

I was very, very disturbed after the loss to Dos Santos. I was in such a state that I wished to hang myself in my hotel room so I would be gone. Three losses in my last seven fights is nothing but a disaster to me. That’s a terrible score and I’m not happy about it. I already know some things that I did wrong both in the fight and in the preparation for the fight, but there are many questions that remain to be answered. I am seriously thinking about hiring a psychiatrist to help me out. I have already made some calls about it … I will make some changes in my training, because I wish to fight twice more in the UFC. I am a fighter, and I will find the motivation and strength I need … If someone offered me millions of dollars to quit my career right now I would not accept it. [Fighting] is my life and I don’t know any other way to live”.

http://mmamania.com/2009/10/11/mirko...ife-and-death/

Ska han köra sina två sista fighter på kontraktet så behöver han ett hyffsat "enkelt" motstånd i sin nästa fight för att få upp självförtroendet. Helst avsluta fighten sent i rond 3 för att vänja sig ytterliggare i Octagonen. Sen ska han tillbaka till ett nytt camp, gå ner till 205 och gå sin sista match mot Chuck och casha in lite.

Om det inte redan nu är dax för honom att lägga handskarna på hyllan...

Vad säger ni?

ManuelIT 2009-10-13 20:37

Känns som vi har hört samma historia ett par gånger nu.
Crocop förlorar, hintar om att lägga ner, kommer sedan med ett uttalande om att han har gjort ändringar och är bättre/starkare/mer mentalt förbered, fajten hypas upp och folk förväntar sig en old school Crocop, han förlorar, och det hela repeteras om igen...

Den här gången köper jag det inte

ahl- 2009-10-13 20:45

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelIT (Inlägg 3926488)
Känns som vi har hört samma historia ett par gånger nu.
Crocop förlorar, hintar om att lägga ner, kommer sedan med ett uttalande om att han har gjort ändringar och är bättre/starkare/mer mentalt förbered, fajten hypas upp och folk förväntar sig en old school Crocop, han förlorar, och det hela repeteras om igen...

Den här gången köper jag det inte

Håller med. Men glöm inte en potentiell vikt nedgång :)

spoon 2009-10-14 01:12

Sådär nu har jag kollat på WEC 43 och det var en mycket bra gala. Rekomenderas! Lite synd att man inte känner igen så många namn men det kommer väl eftersom man kollar oftare för det här kommer jag följa i fortsättningen :)

Fultjack 2009-10-14 07:31

Tycker de senaste WEC-eventsen har övertygat! Och 43an gjorde mig inte besviken :)

Mycket mer underhållande galor än senaste UFC galorna !

Otto P 2009-10-14 08:02

Citat:

Ursprungligen postat av Fultjack (Inlägg 3927045)
Tycker de senaste WEC-eventsen har övertygat! Och 43an gjorde mig inte besviken :)

Mycket mer underhållande galor än senaste UFC galorna !

+1

UFC-event innehåller bara en massa stora namn, som relativt sällan levererar riktigt fin/bra fighting, WEC levererar alltid hög klass på sina fighter! Synd att de som fightas inte får så mycket betalt, helt sjukt om man jämför lönerna mellan UFC och WEC..

olwe 2009-10-14 09:18

Citat:

Ursprungligen postat av ManuelIT (Inlägg 3926488)
Känns som vi har hört samma historia ett par gånger nu.
Crocop förlorar, hintar om att lägga ner, kommer sedan med ett uttalande om att han har gjort ändringar och är bättre/starkare/mer mentalt förbered, fajten hypas upp och folk förväntar sig en old school Crocop, han förlorar, och det hela repeteras om igen...

Den här gången köper jag det inte

+1. Cro Cop är borta oavsätt om han kommer tillbaka eller inte.

Griip 2009-10-14 09:49

Skulle krävas en väldigt stor förändring av Crocop för att han skulle kunna komma tillbaka till sin fin forna status. Kan han göra det? Visst. Kommer han göra det? Det tror jag inte. Han är lite som Mark Coleman, en enorm talang men som tyvärr fastnat i utvecklingen. Hade Crocop bara lagt om sin träning och taktik hade han inom 1 månad kunnat vara bra mycket bättre. Jag menar, han tränar fortfarande i Kroatien med sin gamla crew.. de flesta fighters byter läger/tränare någon gång. Eller så har de ett träningsteam på ett tiotal personer, kanske hundratal.. som de bästa "klubbarna"/"lagen" i världen har. Är man inte med i en stor klubb har man det svårare, så är det bara.

Archos 2009-10-14 09:49

Vem möter Lyoto Machida nästa gång, och när går matchen?

Tonto 2009-10-14 10:41

Citat:

Ursprungligen postat av Archos (Inlägg 3927230)
Vem möter Lyoto Machida nästa gång, och när går matchen?

Shogun, den 24e. Googla UFC 104 Machida vs. Shogun

Archos 2009-10-14 11:40

Citat:

Ursprungligen postat av Tonto (Inlägg 3927300)
Shogun, den 24e. Googla UFC 104 Machida vs. Shogun

Vem satsar du dina pengar på Tonto?

Finns odds tillgängliga?

Archos 2009-10-14 11:55

Citat:

Ursprungligen postat av Archos (Inlägg 3927383)
Vem satsar du dina pengar på Tonto?

Finns odds tillgängliga?

Hmm, kanske får omformulera min fråga eftersom risken för att jag gjorde bort mig genom att fråga om odds och pengar finns där!

Vem tror du vinner Tonto? :)

Tonto 2009-10-14 12:15

Citat:

Ursprungligen postat av Archos (Inlägg 3927405)
Vem tror du vinner Tonto? :)

Jag tror på en Machida som kommer så bättre ut än hans tidigare matcher, efter den här matchen så är han att räkna med GSP, Silva & Fedor om best pound for pound fighter in the world.

Men som vanligt måste man inkludera: vad som helst kan hända inom fighting.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:42.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)