Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Tonto 2009-10-01 14:27

Roy är ett skämt som aldrig kommer få gå stora matcher. Han är allt Dana hatar. Det handlar om underhållning, inte räkna örfilarna du ger kimbo så domaren ska bryta.

Som sagt ovan så kmr kimbo garanterat in igen på något vänster.

Tjuckot 2009-10-01 15:45

Citat:

Ursprungligen postat av Sebbe_H (Inlägg 3903694)
Lite synd att kimbo förlorade, menmen, tror att marcus åker ut och kimbo kommer tillbaka, nu är han ju danas litte snuttegull.

Kunde du inte satt en spoilervarning på den? =/

Nitrometan 2009-10-01 16:10

Citat:

Ursprungligen postat av Tonto (Inlägg 3903738)
Som sagt ovan så kmr kimbo garanterat in igen på något vänster.

Ja, han kommer säkert tillbaka som wild card eller nåt.

Sebbe_H 2009-10-01 17:55

Citat:

Ursprungligen postat av Tjuckot (Inlägg 3903871)
Kunde du inte satt en spoilervarning på den? =/

Nej, kollar man in här när det varit ett event/serie så får man skylla sig själv.

Verbatim 2009-10-01 18:04

Jag vet faktiskt inte vad jag ska tycka om Big Country, han är ju ingen fighter såsom att han svingar vilt, å andra sidan så använder han reglerna och begränsningarna i systemet väldigt intelligent och klipskt, och det är svårt att inte tycka om det.

Vet inte riktigt vad jag ska tycka, men jag ogillar han inte.

Det är ju rätt underhållande att se han sätta motståndarn i en sådan totalt försvarslös situation också. Vilket ju onekligen har att göra med Kimbos nivå, men oavsett, kul att se.

Timmi 2009-10-01 18:13

Själv tycker jag det var långt ifrån kul att se 120kg fetto lägga sig pladask och klappa Kimbo på huvudet.

Men å andra sidan har jag väldigt svårt för markbaserade kamper överhuvudtaget men i de flesta markmatcher kan jag i alla fall sitta och vara imponerad av hur bra form de är i...

Simon. 2009-10-01 18:33

Citat:

Ursprungligen postat av Sebbe_H (Inlägg 3904117)
Nej, kollar man in här när det varit ett event/serie så får man skylla sig själv.

Hmm, du spoilade för mig också, skall jag banna honom Tjuckot?

Aja, jag för skylla mig själv, men har jag har nu lagt till en varning i trådtiteln.

psirus 2009-10-01 18:53

Citat:

Ursprungligen postat av Tonto (Inlägg 3903738)
Roy är ett skämt som aldrig kommer få gå stora matcher. Han är allt Dana hatar. Det handlar om underhållning, inte räkna örfilarna du ger kimbo så domaren ska bryta.

Som sagt ovan så kmr kimbo garanterat in igen på något vänster.

Jag skulle inte påstå att det handlar om underhållning i UFC. Är du itne ett jätte namn och förlorar två matcher så spelar det ingen roll hur mycket du underhåller. Du får ingen kontrakt ändå. Vinner du matcher på ett tråkigt sätt så klättrar du i rakningen ändå.

I UFC handlar det först och främst om att vinna, i Japan ser det annorlunda ut, där handlar det om underhållning.

selmir 2009-10-01 19:02

Citat:

Ursprungligen postat av psirus (Inlägg 3904248)
Jag skulle inte påstå att det handlar om underhållning i UFC. Är du itne ett jätte namn och förlorar två matcher så spelar det ingen roll hur mycket du underhåller. Du får ingen kontrakt ändå. Vinner du matcher på ett tråkigt sätt så klättrar du i rakningen ändå.

I UFC handlar det först och främst om att vinna, i Japan ser det annorlunda ut, där handlar det om underhållning.

Hmm har du sett de senaste UFC galorna ? Brock får titelmatch dirket , CroCop som förlorar (allt) i UFC får matchter samma med Randy. För det är pengar (=underhållning) som gäller. Du har rätt när det gäller helt okända nykommlingar där gäller det att vinna annars är du ute , men är du ett känt namn då kan du förlora och vara kvar i toppen! Skulle vara kul med ett "äkta" rankning system där man verkligen ser hur alla ligger till :thumbup:

Sebbe_H 2009-10-01 19:10

Citat:

Ursprungligen postat av Simon. (Inlägg 3904208)
Hmm, du spoilade för mig också, skall jag banna honom Tjuckot?

Aja, jag för skylla mig själv, men har jag har nu lagt till en varning i trådtiteln.

Banna för att prata om ett event som redan har hänt?

Man kan ju lista ut med lilltån att sånna saker kommer att diskuteras.

Bra med trådtiteln dock.

psirus 2009-10-01 19:29

Citat:

Ursprungligen postat av selmir (Inlägg 3904274)
Hmm har du sett de senaste UFC galorna ? Brock får titelmatch dirket , CroCop som förlorar (allt) i UFC får matchter samma med Randy. För det är pengar (=underhållning) som gäller. Du har rätt när det gäller helt okända nykommlingar där gäller det att vinna annars är du ute , men är du ett känt namn då kan du förlora och vara kvar i toppen! Skulle vara kul med ett "äkta" rankning system där man verkligen ser hur alla ligger till :thumbup:

Jo då jag har följt ufc i 10 år och sett alla galor på den tiden.

Jag skrev ju det, om du inte är något jättestort namn, Crocop och Randy är jättestora namn. De kan alltså förlora och fortfarande få matcher. Brock fick titelmatch för att han är ett stort namn i USA och skapade en hype, inte för att han var underhållande i första hand.

Sen är väl pengar knappast samma sak som underhållning.

Simon. 2009-10-01 19:53

Citat:

Ursprungligen postat av Sebbe_H (Inlägg 3904296)
Banna för att prata om ett event som redan har hänt?

Man kan ju lista ut med lilltån att sånna saker kommer att diskuteras.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sarkasm

Tjuckot 2009-10-01 20:08

Citat:

Ursprungligen postat av Simon. (Inlägg 3904208)
Hmm, du spoilade för mig också, skall jag banna honom Tjuckot?

Aja, jag för skylla mig själv, men har jag har nu lagt till en varning i trådtiteln.

Ban, ban! Haha, nej då ;) Men det är lite tråkigt, alla sitter inte på epguides.com och har råkoll på när avsnitten släpps. Och när det står på första raden så blir man ju lite emo. Lite kan man ju tänka genom sina inlägg, kan jag tycka. Speciellt när det var den matchen som nog de flesta sett fram emot.

Sebbe_H 2009-10-01 21:00

Citat:

Ursprungligen postat av Tjuckot (Inlägg 3904460)
Ban, ban! Haha, nej då ;) Men det är lite tråkigt, alla sitter inte på epguides.com och har råkoll på när avsnitten släpps. Och när det står på första raden så blir man ju lite emo. Lite kan man ju tänka genom sina inlägg, kan jag tycka. Speciellt när det var den matchen som nog de flesta sett fram emot.

Har man sett fram emot matchen så vet man förmodligen när den går.

Nu är topic ändrat så nu vet man att man inte ska gå in här när matcherna har vart.

ahl- 2009-10-01 22:08

aeh, det här med spoilers.. håller med sebbe.
Jag skrev ett inlägg på förra sidan utan att läsa igenom tråden för jag hade inte sett det då (senaste TUF-avsnittet). Jag antog att det hade skrivits en del om det, vilket det inte hade då såklart.

Kimbo kommer antingen in i serien igen för att någon skadar sig eller så kommer han utvecklas i TUF och sen få gå en stor-match i ett event senare. Han drar publik och det är det allt handlar om.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:13.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)