Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2014-02-23 17:20

Alltså jag tyckte the Durkin gjorde bra ifrån sig fram tills han blev avslutad. Lite för grön i strikingen bara, men kan nog göra ett och annat i viktklassen. Behövs nytt blod i vilket fall.

cero 2014-02-23 17:32

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6885309)
Nja, stämmer inte riktigt. Hon blev träffad när Sara var ur position mest, och gör saker som t.ex. "the hanger" för att få till clinchen.
Cyborg är dessutom inte en olympisk brottare, och blev mountad av Gina. Även om hon har förbättrat sin grappling sedan dess så kan du nog lita på att hon får tugga matta rätt snabbt.
Däremot så ser Ronda fortfarande rätt klumpig ut ståendes.

This is the internet, your argument is invalid.

Skämt åsido, hon är vårdslös ståendes, rör knappt på huvudet och är verkligen vidöppen för slag. Nu är ju Sara iofs ingen superstriker heller och tappade balansen en del när hon slog.

Samma tendenser mot Meisha. Hon springer in i fickan och äter rena slag, men bjuder själv på bättre offensiv och söker clinch mycket. Mot Cyborg som är överlägsen tekniskt ståendes, har kraften att skada folk med enskilda slag och inte bara går att kasta runt i clinchen lär det bli väldigt intressant. Hon har ju dock flyttat ned en viktklass nu, och eventuellt sluta bada i steroider, så det återstå att se hur mycket av den där kraften som finns kvar.

Citat:

Om bara Demian hade slagit Rory så hade kortet varit komplett för mig
Kom igen nu, hur kan man inte älska Rory?! Killen är kärlek.

Mjomja 2014-02-23 17:34

Förstår att dom som betalar för PPVn är lite sura eftersom senaste fight night var både bättre kort och fighter.

Doctor Snuggles 2014-02-23 17:38

Nja, hon är fortfarande uppenbarligen ovan, ser ofta klumpig ut och är lite väl ivrig i början av en fight, men värdelös är knappast en rättvis beskrivning. Sara kom in väldigt aggressivt vilket uppenbarligen förvånade henne, plus att det är lätt att äta några slag på väg in till clinchen.
Hon har förmågan till huvudrörelse iaf, kolla på Carmouche fighten där hon duckar ett slag.
Cyborgs kraft/teknik är en aning överdriven förresten, då hon avslutar oftast via brawling tko:s och inte rena ko:s, och det mot mindre flickor. Dessutom så brukar hon ramla in i clinchen när hon slåss. Ronda kan nog ta ett eller två slag om det behövs och få till clinchen i vilket fall .

cero 2014-02-23 17:42

Citat:

Hon har huvudrörelse, kolla på Carmouche fighten där hon duckar ett slag.
Just det, nu kommer jag ihåg. :D

Värdelös har jag dock inte skrivit, vårdslös. Hon kommer givetvis förbättras, ta det inte som att jag hatar, men vad händer om hon inte lyckas ta ned Cyborg under en rond t ex?

En annan liten sak:

Dan Hardy kommer börja kommentera (colour) på Fight Pass: http://www.ufc.com/news/dan-hardy-joins-fight-pass

Doctor Snuggles 2014-02-23 17:46

Oj, läste fel. Men kolla på Cyborgs senaste fight, mot Coenen som Miesha slog. Finns inte en suck att hon klarar hålla distansen eller skadar Rousey innan hon blir slängd, särskilt i en viktklass lägre.

Ajemän 2014-02-23 17:56

Tycker Herb får ge sig. Det var en smäll i solarplexus och hon tappade luften en sekund. Händer ju var och vartannat sparringpass ffs...

Doctor Snuggles 2014-02-23 18:09

Citat:

Ursprungligen postat av Ajemän (Inlägg 6885455)
Tycker Herb får ge sig. Det var en smäll i solarplexus och hon tappade luften en sekund. Händer ju var och vartannat sparringpass ffs...

Såg ut som levern (men de där slagen efteråt :D).

http://usatthebiglead.files.wordpres...a-mcmann-b.gif

Inte bara Herb som tar sådana beslut dessutom:
http://cdn3.sbnation.com/imported_as...9/pettisko.gif

Även om jag också tycker man borde få någon sekund till på sig.

eternallord 2014-02-23 18:11

Citat:

Ursprungligen postat av Ajemän (Inlägg 6885455)
Tycker Herb får ge sig. Det var en smäll i solarplexus och hon tappade luften en sekund. Händer ju var och vartannat sparringpass ffs...

Du har aldrig blivit träffad rent i levern, eller hur? :)

Ajemän 2014-02-23 18:13

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6885468)
Såg ut som levern.
Inte bara Herb som gör sådana domslut dessutom:
http://cdn3.sbnation.com/imported_as...9/pettisko.gif

Även om jag också tycker man borde få någon sekund till på sig.



Mm såg ut som det träffade i levern, men smärtan kommer inte så fort då, och hon hade inte ställt sig upp så snabbt efteråt om det var i levern

Risig position helt klart, men hade hon lyckats återhämta sig några sekunder så hade hon varit tillbaka, och tycker hon borde fått chansen

Doctor Snuggles 2014-02-23 18:13

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6885469)
Du har aldrig blivit träffad rent i levern, eller hur? :)

Det räcker med att bli träffad tillräckligt hårt i solarplexus för att vara ute ur spel i flera minuter t.o.m. Har hänt mig flera gånger. Förjävligt.

Doctor Snuggles 2014-02-23 18:14

Citat:

Ursprungligen postat av Ajemän (Inlägg 6885473)
Mm såg ut som det träffade i levern, men smärtan kommer inte så fort då, och hon hade inte ställt sig upp så snabbt efteråt om det var i levern

Risig position helt klart, men hade hon lyckats återhämta sig några sekunder så hade hon varit tillbaka, och tycker hon borde fått chansen

Smärtan kom lite efter, exakt som mot Cerrone. Folk återhämtar sig olika fort, och det beror väl på hur hårt slaget är också. Har sett flera andra exempel på folk som får ont i levern, men klarar sig och fortsätter slåss. Däremot så gjorde Sara nästan en faceplant vid tidpunkten då Herb gick in. Jag kan förstå att han trodde det var slut.

Ajemän 2014-02-23 18:15

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6885469)
Du har aldrig blivit träffad rent i levern, eller hur? :)

Jo, och det suger nåt överjävligt, men detta var ingen clean leversmäll, du ser ju hur fort hon återhämtar sig

Jag har blivit knockad av leverspark, därför vet jag skillnaden :)

eternallord 2014-02-23 18:36

Citat:

Ursprungligen postat av Ajemän (Inlägg 6885478)
Jo, och det suger nåt överjävligt, men detta var ingen clean leversmäll, du ser ju hur fort hon återhämtar sig

Jag har blivit knockad av leverspark, därför vet jag skillnaden :)

Att ställa sig upp efter att domaren kommit in och brutit är inte samma sak som att "återhämta sig"

Doctor Snuggles 2014-02-23 18:39

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6885529)
Att ställa sig upp efter att domaren kommit in och brutit är inte samma sak som att "återhämta sig"

Jag tror iof inte hon var medveten om att det var stoppat när hon började resa sig upp.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:57.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)