Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

eternallord 2014-02-16 22:34

För dom som är intresserade, här är en av mina matcher från Trelleborg Open förra helgen.


Doctor Snuggles 2014-02-16 22:39

Frank Dux skulle vara stolt. ;)

Hackenschmidt 2014-02-16 22:40

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6874558)
Tycker att det är lite fascinerande hur Machida verkar ha blivit någon slags mystisk figur som vinner fighter bara genom lite muskelryckningar, tvärtemot hur det var mot Shogun. Jag minns inte ens att folk gnällde om matchen mot Rampage, som det var mycket, mycket tydligare att Machida borde vunnit.
Visst, jag tyckte också det lutade åt att han vann mot Mousasi, men det verkar vara extremt många som antingen ger Machida alla ronder, eller 4-1. Vilket är lite märkligt, för det var en mycket närmre fight än så imo. Är det för att Mousasi när han undviker slag ser lite obekväm ut allmänt, eller/och för att han inte är en så känd fighter?

Samt att publiken skriker som galningar varje gång Machida landar ett slag/spark och är knäpptysta när Mousasi gör det samma. Hade Rogan dessutom kommenterat på sitt hetsiga vis hade väl sherdog gett Machida 6 ronder.

Doctor Snuggles 2014-02-16 22:44

Citat:

Ursprungligen postat av Hackenschmidt (Inlägg 6874630)
Samt att publiken skriker som galningar varje gång Machida landar ett slag/spark och är knäpptysta när Mousasi gör det samma. Hade Rogan dessutom kommenterat på sitt hetsiga vis hade väl sherdog gett Machida 6 ronder.

Frillan var väl rätt pro-Machida också.

eternallord 2014-02-16 22:48

Det stora problemet här är väl att Mousasi hade nästan ingen output alls. Jag blev frustrerad av att titta på honom för det kändes som att han hade kunnat ta hem flera ronder om han bara 1) slutat jaga och skurit av buren istället, och 2) fått igång sina sparkar mer, framförallt mot kroppen. Jag gav honom en rond och även om de andra inte var superdominanta så var det ganska tydligt att Machida landade mer och bättre.

Doctor Snuggles 2014-02-16 23:54

Jag är inte alls så säker på att det var särskilt tydligt. Båda hade rätt låg output om man kollar på statistiken. Det gick rätt fort, och Mousasi skyddade sig bra för det mesta, medan Machida blev träffad när han backade/rörde sig. Det var typ 1-2 träffar som avgjorde de flesta ronderna, och det är lite väl små marginaler.
Machida vann absolut om man skulle räkna matchen som helhet, men det är ngt annat.

Ajemän 2014-02-17 00:24

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 6874528)
Mma-torrents är bäst. Stora galor ser jag live med polare. Men såna här ser jag prelims sen tankar på morgonen. Undviker sms och Facebook.

Ingen som råkar ha en invit dit? :)

Bailah 2014-02-17 02:00

Citat:

Ursprungligen postat av Ajemän (Inlägg 6874767)
Ingen som råkar ha en invit dit? :)

Inte jag, lånar en polares :<

Kollar på ufc 100.. Vilka minnen!

olwe 2014-02-17 08:34

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6874650)
Det stora problemet här är väl att Mousasi hade nästan ingen output alls. Jag blev frustrerad av att titta på honom för det kändes som att han hade kunnat ta hem flera ronder om han bara 1) slutat jaga och skurit av buren istället, och 2) fått igång sina sparkar mer, framförallt mot kroppen. Jag gav honom en rond och även om de andra inte var superdominanta så var det ganska tydligt att Machida landade mer och bättre.

Jag tycker absolut Machida vann fighten. Med det sagt så slog och träffade mousassi fler gånger.

http://blog.fightmetric.com/2014/02/...icial-ufc.html

Dav0d 2014-02-17 12:00

Citat:

Ursprungligen postat av Ajemän (Inlägg 6874767)
Ingen som råkar ha en invit dit? :)

Fast stora torrent sidor som;
http://kickass.to/?utm_source=twitte...medium=twitter

får ut evenemangen lika snabbt som mma-tracker etc. Kanske någon timmes skillnad, men morgon efter har dem det. MMa-tracker är till för dig som vill tanka många olika evenemang, instruktionsvideos eller allt som relaterar till kampsport. Onödigt att ha torrent sidan för bara UFC eftersom det är ganska höga ratio krav.

cero 2014-02-17 18:24

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6874620)
För dom som är intresserade, här är en av mina matcher från Trelleborg Open förra helgen.


Haha fy fan vad kass position att filma ur. Kunde inte personen ha ställt sig på läktaren? :D

cero 2014-02-17 19:08

Citat:

"After the fight, I don't remember anything. I remember being in the showers and I didn't have a clue what was going on," Bisping stated. "I was saying to my manager at the time, 'I can't be knocked out cause I'm not fighting for another two months, what the hell are you talking about?' and then these people come and go 'Michael we need to take you to the hospital'. I'm like I'm not going to the hospital and then I'd say again, 'what's going on', I'd just keep repeating myself."
Bisping efter matchen mot Hendo. Fy fan vad skrämmande.

Doctor Snuggles 2014-02-17 19:51

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6875840)
Bisping efter matchen mot Hendo. Fy fan vad skrämmande.

Tyckte alltid det var rätt svinigt av Hendo att lägga det där extraslaget, särskilt då han erkänt det var med flit.

cero 2014-02-17 19:57

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6875931)
Tyckte alltid det var rätt svinigt av Hendo att lägga det där extraslaget, särskilt då han erkänt det var med flit.

Svinigt möjligtvis, men jag tycker det var OK med tanke på att domaren inte hade brytit ännu. Sänker man någon i en match så är det nog svårt att snabbt kunna avgöra om man ska fortsätta eller om det räcker, speciellt med tanke på att vissa som till synes är helt medvetslösa kan vakna upp i ett ryck och fortsätta.

Doctor Snuggles 2014-02-17 20:04

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6875940)
Svinigt möjligtvis, men jag tycker det var OK med tanke på att domaren inte hade brytit ännu. Sänker man någon i en match så är det nog svårt att snabbt kunna avgöra om man ska fortsätta eller om det räcker, speciellt med tanke på att vissa som till synes är helt medvetslösa kan vakna upp i ett ryck och fortsätta.

Att det var inom reglerna är självklart, men grejen är att han specifikt sade att han medvetet gav Bisping ett extra slag bara för att han käftade så mycket innan matchen.
Folk gnäller på att Ronda inte är sportsmannamässig då hon inte skakar en hand, men få gnällde över något som faktiskt kan ha allvarliga konsekvenser.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:53.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)