Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Kinbote 2013-09-22 05:52

Grym fight!

Domslutet har jag inget att säga om, Gus hade ett läge i början av fjärde där jones cut började blöda lite mer och jag tyckte man såg att Jones höll på att knäckas där. Men han lyckades komma tillbaka och armbågen i slutet av fjärde avgjorde hela matchen, Gus kunde aldrig hämta sig efter den.
Jag hade Gus som som 29-28 efter 3 ronder, men ger de två sista till Jones.

Doctor Snuggles 2013-09-22 05:52

En split var nog närmre sanningen, men nog vann Jones rättvist.
Grejen var att hans gameplan var inte den bästa, och var lite hubris då han trodde han var bättre på att boxas. Skulle han blandat upp det mer så skulle det nog vart svårare för Alex.
Men i vilket fall, jag är glad för att jag fick se en av tidernas bästa fight live.

Kinbote 2013-09-22 05:55

Man måste ju ta hänsyn till att mästaren har en fördel när det blir jämna matcher. Jag är ändå imponerad över att Jones uppenbarligen satsade på att slå Gus stående, hybris eller ej så har han guts.

Edit: Bortsett från förlusten så kan Alex ta med sig väldigt många bra saker från matchen. Rutinen av att ha fått gå en extremt tuff femrondare, ett kvitto på att hans tdd är riktigt bra, och hans rykte internationellt kommer få sig en rejäl skjuts vilket innebär mer pengar i sparbössan.

jahaa 2013-09-22 05:57

Citat:

Ursprungligen postat av Kinbote (Inlägg 6651747)
Man måste ju ta hänsyn till att Champen har en fördel när det blir jämna matcher. Jag är ändå imponerad över att Jones uppenbarligen satsade på att slå Gus stående, hybris eller ej så har han guts.

Vilken fight kolla du på? han försökte ju ta ner Alex 10gr men lyckades inte lol.

Kinbote 2013-09-22 06:00

Citat:

Ursprungligen postat av jahaa (Inlägg 6651749)
Vilken fight kolla du på? han försökte ju ta ner Alex 10gr men lyckades inte lol.

Jag pratade om hur han förberedde sig inför matchen, ganska tydligt att hans primära gameplan verkligen var att stå mot Alex.

Doctor Snuggles 2013-09-22 06:02

Citat:

Ursprungligen postat av Kinbote (Inlägg 6651747)
Man måste ju ta hänsyn till att mästaren har en fördel när det blir jämna matcher. Jag är ändå imponerad över att Jones uppenbarligen satsade på att slå Gus stående, hybris eller ej så har han guts.

Edit: Bortsett från förlusten så kan Alex ta med sig väldigt många bra saker från matchen. Rutinen av att ha fått gå en extremt tuff femrondare, ett kvitto på att hans tdd är riktigt bra, och hans rykte internationellt kommer få sig en rejäl skjuts vilket innebär mer pengar i sparbössan.

Han kommer nog få en ordentlig backroombonus för denna fighten också.

Doctor Snuggles 2013-09-22 06:04

Citat:

Ursprungligen postat av Kinbote (Inlägg 6651750)
Jag pratade om hur han förberedde sig inför matchen, ganska tydligt att hans primära gameplan verkligen var att stå mot Alex.

Japp. Jag misstänkte det innan fighten också, och misstänkte det skulle vara ett misstag. Alex kanske inte är den bästa defensiva boxarn, men han kan ta ett slag för att ge ett slag. Farligt att stå med honom för mycket.

Bailah 2013-09-22 06:05

http://img.tapatalk.com/d/13/09/22/usehezem.jpg

O.o

Iskall 2013-09-22 06:07

yes, kan också säga att dom tog bort statistiken för en minut och har kommit upp med en annan nu..

arthax 2013-09-22 06:08

Chicken leg jesus vann inte den matchen!

Hackenschmidt 2013-09-22 06:13

Vad räknas som significant strike egentligen? Matchen hade ju ett antal checked leg kicks, försvarade slag, måste ha haft några småjabbar som blev blockade. 100% significant strikes från båda?

Alex brukar ju ha mycket lägre % eftersom han brukar stå med en arm framåt och småjabba

Doctor Snuggles 2013-09-22 06:13

Citat:

Ursprungligen postat av Iskall (Inlägg 6651755)
yes, kan också säga att dom tog bort statistiken för en minut och har kommit upp med en annan nu..

Den statistiken är preliminär. Fight metric räknar sedan om den på riktigt med programvara, i slo-mo osv.

Iskall 2013-09-22 06:15

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 6651758)
Den statistiken är preliminär. Fight metric räknar sedan om den på riktigt med programvara, i slo-mo osv.

nhja, om man såg matchen så kan man räkna ut med röven ärligt talat att den inte stämmer.

Doctor Snuggles 2013-09-22 06:15

Citat:

Ursprungligen postat av Hackenschmidt (Inlägg 6651757)
Vad räknas som significant strike egentligen? Matchen hade ju ett antal checked leg kicks, försvarade slag, måste ha haft några småjabbar som blev blockade. 100% significant strikes från båda?

Alex brukar ju ha mycket lägre % eftersom han brukar stå med en arm framåt och småjabba

Alla stående slag och sparkar från distans räknas som signifikant, tror jag. Vet inte om några andra gör det, men det är iaf inte kvalitativt bedömt utan normativt.

Doctor Snuggles 2013-09-22 06:16

Citat:

Ursprungligen postat av Iskall (Inlägg 6651759)
nhja,

wat

EDIT: Men ninja edit då.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:14.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)