Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Nitrometan 2009-07-13 14:46

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 3770115)
Det är lite Schilt varning över brock nu. En so-so fighter som dock kan använda styrkan/storleken till sin fördel. Kommer bli extremt svårslagen skulle jag tippa. Fedor kanske, fast det kommer nog aldrig att ske. Fjant-Dana.

Jag tycker att Brock har utvecklats bra. Inte så länge sen han började och han har blivit bättre i varje match. Han rör sig, letar positioner och slåss. Det är inte bara vikt/storlek/styrka han använder.

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 3770115)
Jag skulle verkligen vilja se GSP och Silva. Den väloljade maskinen mot den flexibla mmakonstnären. Som jag sagt förut skulle jag betta på Silva. Han är helt enkelt för smart, kan anpassa sig blixtsnabbt, och kan hitta svagheter hos alla. GSP:s styrka är i detta fallet också hans svaghet.

Instämmer! Det hade varit en spännande match. Hmmm, ja, troligen Silva som vinnare då.

Doctor Snuggles 2009-07-13 14:52

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 3770123)
Jag tycker att Brock har utvecklats bra. Inte så länge sen han började och han har blivit bättre i varje match. Han rör sig, letar positioner och slåss. Det är inte bara vikt/storlek/styrka han använder.

Absolut, jag menar relativt tlll en fighter av mindre storlek. Man måste vara ordentligt mycket skickligare än Brock för att vinna pga hans storlek.
Han var ju inte riktigt imponerande mot Mir tekniskt sett, bara använde sin storlek som sig bör. Skulle Brock vara på samma tekniska nivå också, så skulle nog inte ens Fedor kunna slå honom.

Rahf 2009-07-13 15:06

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 3770130)
Absolut, jag menar relativt tlll en fighter av mindre storlek. Man måste vara ordentligt mycket skickligare än Brock för att vinna pga hans storlek.
Han var ju inte riktigt imponerande mot Mir tekniskt sett, bara använde sin storlek som sig bör. Skulle Brock vara på samma tekniska nivå också, så skulle nog inte ens Fedor kunna slå honom.

Det blir lite som Hong-Man Choi och i viss mån Semmy Schilt i K-1. Tekniskt sett så är de inte alls så jättebra (Semmy är väl dock hyfsad), men p.g.a. deras fysiska egenskaper så är de helt dominerande mot de flesta motståndare. Det gäller nog för någon att lista ut just vad Brock inte klarar att hantera. Drar man samma jämförelse igen så kan man ta Badr Hari vs. Semmy Schilt. Hari låg på från första sekunden och var oerhört offensiv vilket Schilt inte var redo för. Det slutade med att Schilt var knockad efter en kort stund.

Med andra ord, vad klarar inte Lesnar av om han nu är rätt tekniskt dålig?

jocke12 2009-07-13 15:07

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 3770130)
Absolut, jag menar relativt tlll en fighter av mindre storlek. Man måste vara ordentligt mycket skickligare än Brock för att vinna pga hans storlek.
Han var ju inte riktigt imponerande mot Mir tekniskt sett, bara använde sin storlek som sig bör. Skulle Brock vara på samma tekniska nivå också, så skulle nog inte ens Fedor kunna slå honom.

På samma tekniska nivå som vem/vad?

Nitrometan 2009-07-13 15:19

Citat:

Ursprungligen postat av jocke12 (Inlägg 3770150)
På samma tekniska nivå som vem/vad?

Lika teknisk som stor?

fintelligens 2009-07-13 16:18

För lite Don i tråden:

http://www.dailymotion.com/relevance...dator-frye_fun

Doctor Snuggles 2009-07-13 16:25

Citat:

Ursprungligen postat av Rahf (Inlägg 3770144)
Det blir lite som Hong-Man Choi och i viss mån Semmy Schilt i K-1. Tekniskt sett så är de inte alls så jättebra (Semmy är väl dock hyfsad), men p.g.a. deras fysiska egenskaper så är de helt dominerande mot de flesta motståndare. Det gäller nog för någon att lista ut just vad Brock inte klarar att hantera. Drar man samma jämförelse igen så kan man ta Badr Hari vs. Semmy Schilt. Hari låg på från första sekunden och var oerhört offensiv vilket Schilt inte var redo för. Det slutade med att Schilt var knockad efter en kort stund.

Med andra ord, vad klarar inte Lesnar av om han nu är rätt tekniskt dålig?

Precis, jämförelsen Choi och Schilt är bra, för att Choi just i princip bara vinner på att han är gigantisk. Vilket också visas på att han faktiskt förlorat en del (en tredjedel av sina matcher, kontra Schilt som ligger på 6:edel).

Brock skulle nog få svårt med en träffsäker standup fighter som kan röra sig ur vägen för Brocks björnkramar och har bra takedown defence. Eller/och någon som är riktigt bra på judo/sambo som kan använda Brocks storlek till sin fördel. Fedor har väl båda.
Svårigheten med Brock är främst att han är så massiv så både om han ligger över eller underst på marken är det enormt svårt att kontrollera honom.

Kabuto 2009-07-13 17:19

Citat:

Ursprungligen postat av fintelligens (Inlägg 3770232)

Nice, Don is the king :D

Ask Don är ju sjukt roligt också..

j2b 2009-07-14 11:24

storlek+styrka+otrolig brottning

den som kan stå emot länge nog för att träffa bra och hårt har en bra chans, alternativt lyckas sätta en sub från botten vilket troligtvis kommer bli svårare för varje match, frank mir anses ju ha en av de farligaste guarderna i hw, det märktes inte direkt nu när brock lärt sig att neutralisera motståndarens höfter och inte ge utrymme för rörelse

Jense 2009-07-14 14:10

vem kan sprawla och lyckas när Brock satsar på nedtagning? det är inte bara att hoppa undan lite , Brock är snabbare och starkare än någon annan hw. vi får se hur det går när han möter Cain eller Shane Carwin som också brottas, men jag är tveksam om de har samma brutala explosiva go som Brock har.

Tror brock blir svårslagen i hw och jag tror Fedor kommer va den enda som har något att sätta emot om Brock fortsätter utvecklas som han gjort hitintills.

och även om nästa motståndare slår Brock så tror jag han kommer tillbaka för han verkar va riktigt tjurskallig

Lasse Kongo 2009-07-14 14:15

Citat:

Ursprungligen postat av Jense (Inlägg 3771676)
vem kan sprawla och lyckas när Brock satsar på nedtagning? det är inte bara att hoppa undan lite , Brock är snabbare och starkare än någon annan hw. vi får se hur det går när han möter Cain eller Shane Carwin som också brottas, men jag är tveksam om de har samma brutala explosiva go som Brock har.

Tror brock blir svårslagen i hw och jag tror Fedor kommer va den enda som har något att sätta emot om Brock fortsätter utvecklas som han gjort hitintills.

och även om nästa motståndare slår Brock så tror jag han kommer tillbaka för han verkar va riktigt tjurskallig

Va i helvete, Jense... lever du?

Det var länge sedan, vid det här laget måste du nästan fyllt moppe va?

Det var kul att se att du lever och frodas, (trimma inte moppen för hårt nu bara)

mulliy 2009-07-14 14:15

Frågan är vem i ufc som skulle kunna ta brock nu, jag trodde själv att mir var den som skulle göra det. Är det inte väldigt konstigt att brock hade chans på bälte efter han gått 2 eller 3 matcher bara?

Rahf 2009-07-14 14:30

Citat:

Ursprungligen postat av mulliy (Inlägg 3771686)
Frågan är vem i ufc som skulle kunna ta brock nu, jag trodde själv att mir var den som skulle göra det. Är det inte väldigt konstigt att brock hade chans på bälte efter han gått 2 eller 3 matcher bara?

Egentligen inte. UFC tjänar pengar på Brock, då får han nog bra fördelar också.

Nitrometan 2009-07-14 14:39

Citat:

Ursprungligen postat av mulliy (Inlägg 3771686)
Är det inte väldigt konstigt att brock hade chans på bälte efter han gått 2 eller 3 matcher bara?

Citat:

Ursprungligen postat av Rahf (Inlägg 3771705)
Egentligen inte. UFC tjänar pengar på Brock, då får han nog bra fördelar också.

Japp.

Och sen har de inte så många tungviktare. Skulle han vara tvungen att möta alla de har bara för att han är ny?

Jense 2009-07-14 14:49

Citat:

Ursprungligen postat av Nitrometan (Inlägg 3771711)
Japp.

Och sen har de inte så många tungviktare. Skulle han vara tvungen att möta alla de har bara för att han är ny?

precis, och eftersom han Dominerade rejält i gamet i de andra matcherna så kändes väl en titleshot riktig att ge honom


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:54.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)