Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

eternallord 2013-02-04 11:35

Citat:

Ursprungligen postat av Spiffy (Inlägg 6250878)
Tyckte du Reem och storfotsmatchen var bra? eller Rashad och Nogs match var bra?

Var väl inget fel på reems fight? Underdogen på tokknock i sista ronden, det är en bra fight i min bok. Nog-shad var jättedålig, men det var den enda fighten jag inte direkt gillade.

olwe 2013-02-04 12:05

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6250900)
Var väl inget fel på reems fight? Underdogen på tokknock i sista ronden, det är en bra fight i min bok. Nog-shad var jättedålig, men det var den enda fighten jag inte direkt gillade.

+1. Exakt så.

Dessutom så måste det hajpas mer om Maia. I min bok körde han över fitch långt mer övertygande än GSP gjorde. Jag tror att Maia kan spöa GSP på marken. Och han var fan snabb på att komma dit med (mot wrestlefuck-fitch!). Han ser så STÖRT vass ut i WW.

Spiffy 2013-02-04 12:21

Citat:

Ursprungligen postat av Dav0d (Inlägg 6250896)
Reem matchen var absolut bra. Vi såg en bättre fighter förlora eftersom han underskattade sin motståndare rejält. Detta efter han haft stort övertag de första 2 ronderna. Visst, det gjorde ont när han blev knockad eftersom jag ville att han skulle vinna, men det är spelet. Har själv gjort detta misstag, att underskatta någon är värre än att vara för nervös inför en match. I matchen fick vi se många olika delar av en arsenal användas o.s.v.

Rashad mot Nog matchen var förväntad om du frågar mig (förstår inte hur människor skulle kunnat tro något annat). Du har två fighters som är så bra på marken att båda alltid kör stående boxning (inte kickboxning), detta har dessutom visats om du tittar på alla de tidigare matcherna de haft. Det slutar med att den med bättre teknik vinner över den med bättre atletisk förmåga i längden, vilket självklart är Nog. Skulle det bli kul att titta på? Nej, det är som amatörboxning med småhandskar.

Reem hade övertag ja, men direkt underhållande tyckte jag inte det var. Låg i guard och uträttade inte direkt något. Tryckte upp mot buren och knäade lite. Inte mycket kombinationer, slagväxlingar, intressant markspel etc.

Rashad mot Nog som förväntad. Vet inte att jag påstått något annat? Det gör inte matchen underhållande för det. (jag har sett alla deras andra matcher)

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6250900)
Var väl inget fel på reems fight? Underdogen på tokknock i sista ronden, det är en bra fight i min bok. Nog-shad var jättedålig, men det var den enda fighten jag inte direkt gillade.

Att underdogen vann var det enda roliga i den matchen. När man snackar så mycket hårda ord som Reem gjorde och sen åka på tokknock själv är rätt trevligt :d

Citat:

Ursprungligen postat av olwe (Inlägg 6250944)
+1. Exakt så.

Dessutom så måste det hajpas mer om Maia. I min bok körde han över fitch långt mer övertygande än GSP gjorde. Jag tror att Maia kan spöa GSP på marken. Och han var fan snabb på att komma dit med (mot wrestlefuck-fitch!). Han ser så STÖRT vass ut i WW.

Det håller jag absolut med om! Jag förstår storheten och det imponerande i vad han gjorde. Det gör inte det underhållande för min del.

Tigerkotten 2013-02-04 12:33

Citat:

Ursprungligen postat av olwe (Inlägg 6250944)
+1. Exakt så.

Dessutom så måste det hajpas mer om Maia. I min bok körde han över fitch långt mer övertygande än GSP gjorde. Jag tror att Maia kan spöa GSP på marken. Och han var fan snabb på att komma dit med (mot wrestlefuck-fitch!). Han ser så STÖRT vass ut i WW.

Se om GSP matchen med Fitch imo. Visst att Maia kontrollerade fighten väldigt bra, fast samtidigt kändes det rätt långt ifrån avslut anser jag.

Väldigt duktiga takedowns dock, gå från single leg trycka upp mot buren för sedan nedtagning.

Fast som jag sa, tycker jag det var extremt jäkla dåligt det han gjorde i första ronden. Toucha handskarna för sedan takedown direkt.

eternallord 2013-02-04 12:53

Fast det har mer med att göra med att Fitch är omöjlig att submitta. Samtliga andra WWs hade klappat för den där RNCn någon gång under fightens gång. Får rysningar när jag tänker på hur blodkärlen i Rick Storys näsa exploderade, brutalt.

olwe 2013-02-04 13:05

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 6251036)
Fast det har mer med att göra med att Fitch är omöjlig att submitta. Samtliga andra WWs hade klappat för den där RNCn någon gång under fightens gång. Får rysningar när jag tänker på hur blodkärlen i Rick Storys näsa exploderade, brutalt.

Bland det mer brutala jag sett i fight-väg.

ChrisRiddick 2013-02-04 13:33

Citat:

Ursprungligen postat av jahaa (Inlägg 6250438)
Du kanske ska börja kolla på WWE istället, Enda fighten jag kan hålla med om var dålig denna gala var rashad - nog.

läs igen, skrev inte dålig, skrev "frustrerande".

men ja rashad- nog var rent ut sagt tråkig.

dared 2013-02-04 13:52

Håller med om att Maias bedrift måste lyftas upp mer, alltså att grapplefucka Fitch i 3 ronder utan att låta honom komma till tals alls i positionerna är helt jävla fenomenalt... Alltid gillat Maia, verkar väldigt vettig som person också.

Om han någonsin ska kunna rå sig på GSP måste han slipa det stående något otroligt dock, att någon skulle kunna grapplefucka GSP i dagsläget ser jag som väldigt långsökt. Att man aldrig upphör att förvånas i MMA är dock helt sant, men brukar inte kunna appliceras på GSPs matcher.

cero 2013-02-04 16:35

Citat:

Maia är helt superb. Kan vara (enligt mig ÄR) det största hotet mot titeln.
Hur då? Han kommer aldrig kunna få ned GSP, och han blir dominerad ståendes. Otroligt dålig match-up för Maia.

För övrigt tycker jag Fitchs positionella defensiv på marken, och hans TDD var en besvikelse. Men Maia måste bli krediterad för att dominera Fitch på marken sådär.

cero 2013-02-04 17:18

Hur legitimt är Blackzillians egentligen? Finns ju en del namn där, men vad har de för coacher? Spong som var i Rashads hörna och sa åt honom at "keep dat bounce on" efter en värdelös förstarond kändes sådär.

dared 2013-02-04 17:28

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6251550)
Hur legitimt är Blackzillians egentligen? Finns ju en del namn där, men vad har de för coacher? Spong som var i Rashads hörna och sa åt honom at "keep dat bounce on" efter en värdelös förstarond kändes sådär.

De har givetvis riktigt grym sparring, men jag ifrågasätter också kvalitén på övergripande coaching och folk som sysslar med att lägga upp gameplans etc...

Verkar vara så att de vill behålla så stor del av pengakakan som möjligt och har därför andra fighters som ex. Tyrone Spong i hörnan istället för en övergripande MMA-coach som Jackson eller Zahabi?

Nu har de givetvis coacher, men verkar vara ett väldigt fighterstyrt gym av den lilla insikten man har. Av de rena coacher man känner igen så verkar de vara fokuserade på en viss diciplin etc.

olwe 2013-02-04 18:12

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 6251443)
Hur då? Han kommer aldrig kunna få ned GSP, och han blir dominerad ståendes. Otroligt dålig match-up för Maia.

För övrigt tycker jag Fitchs positionella defensiv på marken, och hans TDD var en besvikelse. Men Maia måste bli krediterad för att dominera Fitch på marken sådär.

Jag tror givetvis att GSP är storfavorit i den potentiella fighten. Med det sagt så visade han grymma take-downs och den bästa positions-grapplingen i divisionen efter GSP själv. Kanske hela UFC. Jag tror nog absolut att han kan få ner GSP och väl nere är det farligt som fasen.

Jag tror inte att Diaz är ett lika stort hot i jämförelse.

Desutom så tycker jag GSPs övertag mot de andra i divisionen minskar snarare än ökar.

Gunnar Nelsson, Damian Maia och Rory McDonald gör WW till en otroligt intressant division igen.

cero 2013-02-04 18:23

Citat:

Ursprungligen postat av olwe (Inlägg 6251668)
Jag tror nog absolut att han kan få ner GSP och väl nere är det farligt som fasen.

Tror inte Maia kommer i närheten av att ta ned GSP. Fitch må vara en väldigt bra offensiv brottare, men den defensiva delen är inte alls i samma klass.

Maia kommer verkligen få problem när han möter någon med riktigt bra TDD.

baggard 2013-02-04 19:36

Maia i en 5-rondare mot GSP kommer resultera i en väldigt trött Maia

Doctor Snuggles 2013-02-04 19:51

Tror nog GSP kan få problem om Maia kommer tillräckligt nära för att försöka en nedtagning, men det är nog mer sannolikt att det blir en jabbaton a la Kos.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:49.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)