Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Vilson 2012-07-04 00:00

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5855917)

Men nu känns det som du trollar, finns det verkligen folk som tror Chael är något annat än ett troll?
Isf verkar det som min poäng just blev bevisad: Chaels upptåg lockar till sig blåsta fans.

Jo okej. Det är synd när folk tar Chaels ord på allvar, hoppas dock dom flesta tar det som underhållning och bara lite retande mot Silva. Klart som fan inte Silva är en fegis eller suger.
Var nån som skrev att Sonnen borde hållas som favorit me tanke på förra matchen. Knappast. Personligen tror jag inte han har mycket till chans mot Silva, men fan vad jag hejar på honom.
Vilja, brottning och lite tur så kanske vi får en ny champ.

cero 2012-07-04 00:02

Hur kan han inte ha mycket till chans mot Silva när han har mött honom förut och vann 4 raka ronder för att sedan förlora matchen när det var 2 minuter kvar? Förstår inte logiken. Det är ingen som vet om ev skador påverkade resultatet eller inte.

Doctor Snuggles 2012-07-04 00:06

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5855931)
Vilken kvalité brukar det vara på Bellators galor överlag? Inte sett en enda. Bara enstaka matcher. Vet att de har en del riktigt skickliga herrar i de lägre viktklasserna.

Hög kvalitet, iaf vad gäller fighter, oftast. Känns lite anonymare än UFC och de är väl inte i närheten lika bra på att bygga upp karaktärer, men vem är det å andra sidan?

Doctor Snuggles 2012-07-04 00:08

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5855944)
Hur kan han inte ha mycket till chans mot Silva när han har mött honom förut och vann 4 raka ronder för att sedan förlora matchen när det var 2 minuter kvar? Förstår inte logiken. Det är ingen som vet om ev skador påverkade resultatet eller inte.

Nu skulle han ju iof inte vunnit den matchen oavsett. ;)

Vilson 2012-07-04 00:08

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5855944)
Hur kan han inte ha mycket till chans mot Silva när han har mött honom förut och vann 4 raka ronder för att sedan förlora matchen när det var 2 minuter kvar? Förstår inte logiken. Det är ingen som vet om ev skador påverkade resultatet eller inte.

Jag vet vad som hände förut men är rätt säker på att det inte kommer kunna hända igen, hoppas på det dock. Silva är klart den bättre fightern enligt mig. Tror Silva hade en dålig dag och Chael en kanondag. Har väl inga direkta belägg för det jag säger men det är min uppfattning efter att ha sett så gott som alla fighter från bägge två.

cero 2012-07-04 00:21

Helt riktigt, Snuggles. Men Chael har visat att han kan dominera Silva över längre tidsperioder.

Vilson: Styles make matchups. Silva har aldrig mött en bättre brottare än Chael. Och just brottning är Silvas svaghet. Silva har tidigare blivit nedtagen av sämre brottare som t ex Nate Marquardt, Dan Henderson och Travis Lutter. Dan kunde kontrollera Silva helt på marken och vann en rond.

Tror att Silva kommer lyckas bättre med att försvara nedtagningar denna matchen, men frågan är vad som händer om han hamnar på marken endå? Hans scrambling har inte alls visat sig vara bättre än hans nedtagningsförsvar, och han ligger gärna på marken och letar efter submissions istället för att försöka studsa upp på fötterna. Detta gick ju iofs bra förra matchen, han vann ju, men under tiden fick han knappt in något offensiv alls, och förlorade ronder. Submissions kan sällan vara en plan A, speciellt från ryggen.

Vilson 2012-07-04 00:31

Tror matchen kommer vara mer stående än förra och tror Silva kommer lyckas göra mycket mer skada stående än i förra.

Doctor Snuggles 2012-07-04 00:33

Minns inte att han blev nedtagen av Marquart.
Dan Henderson var iof en olympisk brottare, man tycker han borde vara en effektivare brottare. Det verkar inte vara hans stil.
Han har dock liknande td% som Sonnen i UFC.
13/25 mot Sonnens 43/70.

cero 2012-07-04 00:44

Om jag minns rätt blev han nedtagen, och låg på sin rygg en stund innan domarens standup.

Siffror säger inte särskilt mycket. Vad gör det om man misslyckas ett par gånger på vägen till en lyckad nedtagning? Tycker Chael är mycket mer effektiv med sin brottning.

Doctor Snuggles 2012-07-04 01:07

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5855996)
Om jag minns rätt blev han nedtagen, och låg på sin rygg en stund innan domarens standup.

Siffror säger inte särskilt mycket. Vad gör det om man misslyckas ett par gånger på vägen till en lyckad nedtagning? Tycker Chael är mycket mer effektiv med sin brottning.

Nej, det var mot Henderson.
Siffor säger en hel del, bl a vem som föredrar att försöka ta ner folk.
Det är möjligt att Sonnen har bättre mma-brottning, men det kan också vara så att Henderson är mer bekväm med att stå och svinga. Tränar inte de tillsammans ibland?

EDIT: MArquart fick ett single-leg och Silva pullade guard med en giljotin som han tappade. Så tekniskt sett inte en nedtagning.

Petoria 2012-07-04 18:47

Haha :D


Kwon 2012-07-04 22:02

Hur Chael blev som han blev.
The American Gangster tells ALL about childhood trauma and lawbreaking gangster-experiences
It was ROUGH in West Linn, Oregon!


Doctor Snuggles 2012-07-04 22:13

Haha, han tappade nästan masken där.

Kwon 2012-07-05 08:35

The Picture Brazilians are sharing via FB
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net...82452727_n.jpg

Silva VS Sonnen 2 Predictions by Nick Diaz et al

Bailah 2012-07-06 08:47

Pros Picking Sonnen: 13
Pros Picking Silva: 8

Det förstår jag inte alls.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:40.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)