Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Doctor Snuggles 2012-07-03 15:28

Citat:

Ursprungligen postat av Tediiieee (Inlägg 5855021)
Jag tycker om han utanför octagonen :)

Att du inte vet skillnaden mellan "honom" och "han" säger mer än nog.

Vilson 2012-07-03 15:30

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5855005)
Är ni som är fans av Chael också fans av hans fightingstil?
Visst är han duktig, men han är ungefär lika intressant att kolla på som Fitch.

Om vi ska dra en matanalogi, så är Sonnen som korv med mos, och Silva som en 3 rätters gourmé-middag. ;)

Jag hejar helt klart på Sonnen men håller absolut med om din matanalogi. Det är inte hans talang jag hejar på, det är hela underdogsagan. Den ende som på riktigt stått upp mot Anderson Silva får äntligen sin revansch. Det plus hans extremt underhållande personlighet är det jag hejar på.
Hade det inte varit för att han är just Chael Sonnen så tittar jag helt klart hellre på nån som slåss som Anderson Silva.

Doctor Snuggles 2012-07-03 15:33

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 5855029)
Ska glatt erkänna att det här är något av det mest spännande inom MMA under den tid jag följt sporten. Någon som kan komma på något ni sett lika mycket fram emot tidigare?

Det mesta med Fedor har jag varit uppspelt inför och så klart när svenskar är inblandade.

Jag vet inte om jag ser fram emot det egentligen. Sonnen har en hyffsad chans att vinna och även om jag inte har något emot att bästa man vinner, tvärtom, så har han förvandlat fighten till ett wwe-jippo och jag tycker inte det förtjänar en belöning.
Tror inte det hjälper för mma:s fortsatta mainstreaming heller. Iaf inte på det sättet som jag skulle vilja att sporten utvecklas.

Krampus 2012-07-03 15:36

Citat:

Ursprungligen postat av Vilson (Inlägg 5855035)
Jag hejar helt klart på Sonnen men håller absolut med om din matanalogi. Det är inte hans talang jag hejar på, det är hela underdogsagan. Den ende som på riktigt stått upp mot Anderson Silva får äntligen sin revansch. Det plus hans extremt underhållande personlighet är det jag hejar på.
Hade det inte varit för att han är just Chael Sonnen så tittar jag helt klart hellre på nån som slåss som Anderson Silva.

Håller med här.

spoon 2012-07-03 15:37

Citat:

Ursprungligen postat av Krampus (Inlägg 5855029)
Ska glatt erkänna att det här är något av det mest spännande inom MMA under den tid jag följt sporten. Någon som kan komma på något ni sett lika mycket fram emot tidigare?

Det mesta med Fedor har jag varit uppspelt inför och så klart när svenskar är inblandade.

Ska jag vara ärlig så fastnar jag rätt lätt för hypen. Såg fram mot att Fedor skulle ta sig till UFC och jag såg fram emot Lessners fighter. Mest bara för att se vad som händer och inte så mycket pga att jag skulle vara garanterad kvalitativ fighting. Det blir ju sjukt kul att se hur dom olika fanboy-lägren kommer reagera på resultatet också.

Doctor Snuggles 2012-07-03 15:38

Citat:

Ursprungligen postat av Vilson (Inlägg 5855035)
Jag hejar helt klart på Sonnen men håller absolut med om din matanalogi. Det är inte hans talang jag hejar på, det är hela underdogsagan. Den ende som på riktigt stått upp mot Anderson Silva får äntligen sin revansch. Det plus hans extremt underhållande personlighet är det jag hejar på.
Hade det inte varit för att han är just Chael Sonnen så tittar jag helt klart hellre på nån som slåss som Anderson Silva.

Jag tycker dock att Anderson är en underdog på ett sätt eftersom han inte är så populär. Därför gillar jag honom mer nästan då varenda gång han vinner så visar han fingret till alla douchebag-"USA! USA!" fans o dyl. Samma med Bones Jones, fast där tycker jag lite synd om honom då han inte ens är så värst poppis i sitt eget hemland.

Deceiver85 2012-07-03 15:40

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5855005)
Är ni som är fans av Chael också fans av hans fightingstil?
Visst är han duktig, men han är ungefär lika intressant att kolla på som Fitch.

Om vi ska dra en matanalogi, så är Sonnen som korv med mos, och Silva som en 3 rätters gourmé-middag. ;)

Silva är på sin höjd vardagslyx, fläskfilé om du så vill det. Visst är det lite bättre mat än korv med mos, men även fläskfilé tröttnar man på. Silva kan göra GSP sällskap i Boring Fighters' Guild, +10 i alla fighting skills men -50 i entertainment.

Vilson 2012-07-03 15:40

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5855030)
Att du inte vet skillnaden mellan "honom" och "han" säger mer än nog.

Säger en del om dig också att du inte förstår skillnaden mellan en forumpost och en skoluppsats.

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5855040)
Jag vet inte om jag ser fram emot det egentligen. Sonnen har en hyffsad chans att vinna och även om jag inte har något emot att bästa man vinner, tvärtom, så har han förvandlat fighten till ett wwe-jippo och jag tycker inte det förtjänar en belöning.
Tror inte det hjälper för mma:s fortsatta mainstreaming heller. Iaf inte på det sättet som jag skulle vilja att sporten utvecklas.

Tycker inte det är ett jippo. Är taggad till tusen för att det äntligen blir en rematch mellan den oövervinnerlige Anderson Silva och Chael Sonnen, som visat att Silva inte är helt osårbar. Bara för att det ligger en häftig bakgrund bakom fighten behöver man inte se det som wwe.

Doctor Snuggles 2012-07-03 15:43

Citat:

Ursprungligen postat av Deceiver85 (Inlägg 5855051)
Silva är på sin höjd vardagslyx, fläskfilé om du så vill det. Visst är det lite bättre mat än korv med mos, men även fläskfilé tröttnar man på. Silva kan göra GSP sällskap i Boring Fighters' Guild, +10 i alla fighting skills men -50 i entertainment.

En till person som har sett för få av hans fighter, alternativt lägger för stor vikt vid 2-3 st. Förutom mot Maia et al så är Silva kanske den mest underhållande fightern någonsin. Jag tycker dessutom de fighterna var underhållande också, då han alltid visar upp sin löjligt tekniska briljans på fötterna.

spoon 2012-07-03 15:43

Citat:

Ursprungligen postat av Deceiver85 (Inlägg 5855051)
Silva är på sin höjd vardagslyx, fläskfilé om du så vill det. Visst är det lite bättre mat än korv med mos, men även fläskfilé tröttnar man på. Silva kan göra GSP sällskap i Boring Fighters' Guild, +10 i alla fighting skills men -50 i entertainment.

Håller inte alls med. Jag kan vara sjukt trött på dom gånger som Silva spexar och gömmer sig bakom domaren men det går inte komma ifrån att han kan avsluta matchen om 30 sek. I nästa slag om han träffar rätt. Det gör att hans matcher blir spännande rakt igenom.

cero 2012-07-03 15:47

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5855040)
Jag vet inte om jag ser fram emot det egentligen. Sonnen har en hyffsad chans att vinna och även om jag inte har något emot att bästa man vinner, tvärtom, så har han förvandlat fighten till ett wwe-jippo och jag tycker inte det förtjänar en belöning.
Tror inte det hjälper för mma:s fortsatta mainstreaming heller. Iaf inte på det sättet som jag skulle vilja att sporten utvecklas.

Kom igen nu. Hyffsad chans? Naturligtvis måste Chael vara den stora favoriten att vinna matchen mtp hur förra resultatet blev. Anderson är helt klart underhunden här, även om han vann.

Varför skulle det inte vara bra för utvecklingen av sporten? Han är väldigt underhållande och ser till att folk köper biljetter.

Citat:

Silva är på sin höjd vardagslyx, fläskfilé om du så vill det. Visst är det lite bättre mat än korv med mos, men även fläskfilé tröttnar man på. Silva kan göra GSP sällskap i Boring Fighters' Guild, +10 i alla fighting skills men -50 i entertainment.
Hur många matcher med Silva har du sett? Vild gissning: 2.

Tediiieee 2012-07-03 15:47

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5855030)
Att du inte vet skillnaden mellan "honom" och "han" säger mer än nog.

Säger mer än nog om vad? Du förstod ju vad jag skrev. *slap*

OnT så kommer det bli roligt att se Cody vs Mendes, hoppas på Cody men tror Mendes vinner.

Doctor Snuggles 2012-07-03 15:48

Citat:

Ursprungligen postat av Vilson (Inlägg 5855052)
Säger en del om dig också att du inte förstår skillnaden mellan en forumpost och en skoluppsats.

Lol, skoluppsats.
Menar du att man medvetet skriver sämre bara för att man vill framstå som att man är från "the streets", eller något? Som Sonnen? ;)

Citat:

Ursprungligen postat av Vilson (Inlägg 5855052)
Tycker inte det är ett jippo. Är taggad till tusen för att det äntligen blir en rematch mellan den oövervinnerlige Anderson Silva och Chael Sonnen, som visat att Silva inte är helt osårbar. Bara för att det ligger en häftig bakgrund bakom fighten behöver man inte se det som wwe.

Det är ett jippo eftersom Sonnen skapat en absurd personlighet som bara vill showa och har inget intresse av någon som helst sanning. Det är ingen "häftig bakgrund". Den verkliga bakgrunden till fighten kommer faktiskt i skymundan.

Doctor Snuggles 2012-07-03 15:56

Citat:

Ursprungligen postat av cero (Inlägg 5855061)
Kom igen nu. Hyffsad chans? Naturligtvis måste Chael vara den stora favoriten att vinna matchen mtp hur förra resultatet blev. Anderson är helt klart underhunden här, även om han vann.

Varför skulle det inte vara bra för utvecklingen av sporten? Han är väldigt underhållande och ser till att folk köper biljetter.

Eftersom de flesta verkar se Sonnen som underhund, även oddsmakers, så verkar din analys inte stämma.
Silva såg inte ut som sig själv förra matchen, och det berodde sannolikt inte bara på Sonnens förmågor. Men visst verkar han vara den sämsta möjliga match-upen för Silva.

Det är inte bra eftersom att jobbiga människor börjar gilla sporten. Gillar inte alla wwe-konverts från Brock eran t.ex. Hans tirader får ju oinvigda att tro att mma också är fake. Men det är bara min åsikt.

Deceiver85 2012-07-03 15:58

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 5855058)
En till person som har sett för få av hans fighter, alternativt lägger för stor vikt vid 2-3 st. Förutom mot Maia et al så är Silva kanske den mest underhållande fightern någonsin. Jag tycker dessutom de fighterna var underhållande också, då han alltid visar upp sin löjligt tekniska briljans på fötterna.

Citat:

Ursprungligen postat av spoon (Inlägg 5855059)
Håller inte alls med. Jag kan vara sjukt trött på dom gånger som Silva spexar och gömmer sig bakom domaren men det går inte komma ifrån att han kan avsluta matchen om 30 sek. I nästa slag om han träffar rätt. Det gör att hans matcher blir spännande rakt igenom.

Precis därför tycker jag inte det är spännande. Han kan vara helt färglös och evasive i en hel rond och sedan *BAAM* en spark i ansiktet och det är över. Jag föredrar när det händer lite mer än så, tänker särskilt på Jon Jones som IMO alltid levererar.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:36.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)