Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

Kwon 2011-08-24 20:30

Shit just got REAL for Chael Sonnen!

Citat:

Ursprungligen postat av Grubbe K
TUALATIN, Ore. – Chael Sonnen wanted to be in Yushin Okami's corner for UFC 134, and he still has a plane ticket to Rio de Janeiro.

It's Brazil that doesn't want him there.


Sonnen said a major sponsor of Okami's requested he not attend the pay-per-view event, which takes place Saturday at Rio's HSBC Arena.

Praetorian, a Brazil-based MMA brand, threatened to pull the Japanese fighter's sponsorship if Sonnen attended.

Quote:
"There's a line of people that want to kick his ass," the source said.

And that could be the least of problems for the expert trash-talker.
Sonnen said friends in the country forwarded him a local-media report in which a police chief threatened to arrest him on sight if he showed. The official cited a law that makes disparaging the national identity a crime.


"You don't have freedom of speech in Brazil; put it like that," Sonnen told MMAjunkie.com after a workout at Team Quest Tualatin.

The source said Sonnen's claim is untrue. But the fighter's bombastic interviews have created quite a stir.

In several highly circulated clips and on Twitter, Sonnen has maligned the South American country and several of its most popular fighters. Former light-heavyweight champion Lyoto Machida has been a favorite target, as have national icons and brothers Antonio Rodrigo and Antonio Rogerio Nogueira.

Brazil-based MMA manager Alex Davis said Sonnen's words have united Brazil's MMA community.

"Brazilians don't get together on other things, but they've gotten together on this," he said. "Brazilian authorities would not arrest Sonnen for anything he said. They would defend him.
But he is talking about people that a whole generation of fighters worship."

Okami, of course, is facing another object of worship, that of reigning middleweight champ Anderson Silva, in UFC 134's headliner. Silva has not been on Sonnen's Christmas card list for some time.

While the onetime middleweight contender expressed regret over not being able to help his teammate, Sonnen is there to do what's best for his frequent training partner, which, in this case, is to stay away.

"I only want to be there to help him," Sonnen said. "I don't need to see the show. I can watch the show on TV. I was going exclusively in support of Yushin, and frankly, it's been headed this way for a long time. It's been headed the direction of, 'Hey, this is becoming a distraction.'

"This fight isn't about me. I'm not involved. I'm here to lend you support. But I don't want things thrown at what will unintentionally be him while he's in the ring or we're going to the ring.

"This is serious business. This is a once-in-a-lifetime opportunity, and it's not my place to disturb it or shift any type of attention to me. This is his moment, his night, his time to be the world champ."

http://mmajunkie.com/news/24937/sonn...ice-threat.mma

davve 2011-08-24 20:36

Haha, Sonnen fixar sin publicitet iaf. Tycker det dyker upp ngt nytt varenda dag, hade han haft motsvarande MMA-skills så skulle nog både MW-bältet och best p4p platsen vara hotade.:)

Pansartax 2011-08-24 20:38

Citat:

Ursprungligen postat av davve (Inlägg 5244801)
Haha, Sonnen fixar sin publicitet iaf. Tycker det dyker upp ngt nytt varenda dag, hade han haft motsvarande MMA-skills så skulle nog både MW-bältet och best p4p platsen vara hotade.:)

Så du påstår att han inte är en duktig MMA utövare? Vad baserar du det på?

Tycker han har stått för allt han har sagt när det väl kommit till kritan, sättet han gick på Silva i titelmatchen... hur kan man inte se att han menade allvar med vad han sagt?

Utöver det så tycker jag han har varit bra i andra matcher också, 104 mot Okami t.e.x.

Edit: Rankad 2a på Sherdog.

Doctor Snuggles 2011-08-24 20:47

Citat:

Ursprungligen postat av Pansartax (Inlägg 5244812)
Så du påstår att han inte är en duktig MMA utövare? Vad baserar du det på?

Tycker han har stått för allt han har sagt när det väl kommit till kritan, sättet han gick på Silva i titelmatchen... hur kan man inte se att han menade allvar med vad han sagt?

Utöver det så tycker jag han har varit bra i andra matcher också, 104 mot Okami t.e.x.

Edit: Rankad 2a på Sherdog.

Sonnen är pvp nr 1 troll. Vad skulle detta motsvara i mma-status?
Ingen som säger att han inte är duktig.

davve 2011-08-24 20:51

Citat:

Ursprungligen postat av Pansartax (Inlägg 5244812)
Så du påstår att han inte är en duktig MMA utövare? Vad baserar du det på?

Tycker han har stått för allt han har sagt när det väl kommit till kritan, sättet han gick på Silva i titelmatchen... hur kan man inte se att han menade allvar med vad han sagt?

Utöver det så tycker jag han har varit bra i andra matcher också, 104 mot Okami t.e.x.

Edit: Rankad 2a på Sherdog.

Nej, det påstår jag inte. Lär dig att läsa.

Jag tycker Sonnen kan vara ganska skön ibland men att han kan snacka bättre än han fightas tycker jag är ganska uppenbart.

Doctor Snuggles 2011-08-24 21:06

Min senaste favorit med Sonnen är när han säger att Fedor bara haft 5 mma fights och att hans record är 3:2. :D

Pansartax 2011-08-24 21:12

Citat:

Ursprungligen postat av davve (Inlägg 5244871)
Nej, det påstår jag inte. Lär dig att läsa.

Jag tycker Sonnen kan vara ganska skön ibland men att han kan snacka bättre än han fightas tycker jag är ganska uppenbart.

"hade han haft motsvarande MMA-skills så skulle nog både MW-bältet och best p4p platsen vara hotade"

Du fick det att låta som om han var mil ifrån både bältet och p4p, det var bara det jag reagerade på, oftast är det ju det man menar med mycket snack lite verkstad uttryck.

Klassiskt missförstånd, du fick det att låta som om han hade en bit kvar när han egentligen är precis efter.

Tycker som sagt inte att Sonnen snackar så mycket skit som vissa påstår, han gör sig ju lustig över vissa saker som Brasilanare men allt annat som han säger är ju mer eller mindre sant/något han har en poäng i.

Tricklew 2011-08-24 21:14

Allt han säger är sant? :D

davve 2011-08-24 21:19

Citat:

Ursprungligen postat av Pansartax (Inlägg 5244956)
"hade han haft motsvarande MMA-skills så skulle nog både MW-bältet och best p4p platsen vara hotade"

Du fick det att låta som om han var mil ifrån både bältet och p4p, det var bara det jag reagerade på, oftast är det ju det man menar med mycket snack lite verkstad uttryck.

Klassiskt missförstånd, du fick det att låta som om han hade en bit kvar när han egentligen är precis efter.

Tycker som sagt inte att Sonnen snackar så mycket skit som vissa påstår, han gör sig ju lustig över vissa saker som Brasilanare men allt annat som han säger är ju mer eller mindre sant/något han har en poäng i.

Allright, jo kunde varit tydligare men med smiley'n så trodde jag nog att det framgick att min post inte var helt allvarlig.

Hur som helst hoppas på en re-match om bältet framöver.

Bailah 2011-08-24 21:41

Citat:

Ursprungligen postat av Tricklew (Inlägg 5244968)
Allt han säger är sant? :D

Tvivlar starkt att Noguiera brothers trodde att en buss var en ko :p

Kwon 2011-08-24 21:44

Ni såg väl videon där han avslöjar att det inte var sant det där med bussen? :D

DIDNT HAPPEN! :D
Runt 2:40

Tricklew 2011-08-24 21:55

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 5245045)
Tvivlar starkt att Noguiera brothers trodde att en buss var en ko :p

Var kanske inte tydlig nog, jag trodde aldrig att Chael's skitsnack var sant, påpekandet var bara så lustigt att det förtjänade ett inlägg och ett smiley som skrattade åt påståendet.

Bailah 2011-08-24 22:04

Ja tror ingen tror att det är sant, so oroa dig inte hehe. Därför jag gjorde en ":p"
Sen finns det väl säkerligen ett par nascar wt folk som tror på sonnen ^^

Pansartax 2011-08-24 23:54

Citat:

Ursprungligen postat av Bailah (Inlägg 5245045)
Tvivlar starkt att Noguiera brothers trodde att en buss var en ko :p

Det går ju in under en sån sak som han gör sig lustig över, och det är ju skillnad. Ett så kallat skämt, och givetvis är det ju just ett skämt.

Däremot när han pratar om pride-fighters och hur det går för dessa i UFC, som 205 klassen e.t.c så tycker jag han är rätt så mycket "mitt i prick".

Grazzafukkinrazzi 2011-08-25 00:07

Citat:

Ursprungligen postat av Pansartax (Inlägg 5245375)
Det går ju in under en sån sak som han gör sig lustig över, och det är ju skillnad. Ett så kallat skämt, och givetvis är det ju just ett skämt.

Däremot när han pratar om pride-fighters och hur det går för dessa i UFC, som 205 klassen e.t.c så tycker jag han är rätt så mycket "mitt i prick".

Jo precis, Fedor gick inte en riktig match innan han förlorade mot Werdum. Likaså Kid Yamamoto, första riktiga matchen var debuten i UFC.

http://files.myopera.com/fernandiinh...rey-rindo2.gif


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:02.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)