Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Ny MMA-tråd (varning för spoilers!) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=107588)

JusupWillkosz 2011-03-19 18:33

Citat:

Ursprungligen postat av adis (Inlägg 4936373)
Hmm, har inte canal plus, och telia stängde 18:00 ( kan inte beställa den ) :(
Någon annanstans jag kan beställa eventet/matcherna? För jag orkar inte se den i skitig stream kvalité ?!?!?

C-sports för 99 kronor. Där får du bra kvalitet och du slipper en stream som går ner varje halvtimme.

adis 2011-03-19 18:37

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4936385)
Inte så värst. Väldigt självsäkert dock. Skulle han säga, "jag skulle lätt ta overeem, Shogun och Fedor", eller "alla fighters förutom mig suger", DET är arrogans det. Folk borde börja med att slå upp vad arrogans betyder. ;)
EDIT: Som vanligt som påpekades ovan så tas det ur kontext, dessutom.

Dock är det ju en lögn.... ? om inte arrogans, Overeem har tappat ut svartbältare och vunnit ADCC kvalifikationerna, vad har Jones gjort för att bevisa att han har bättre BJJ än Overeem?

adis 2011-03-19 18:40

Citat:

Ursprungligen postat av JusupWillkosz (Inlägg 4936393)
C-sports för 99 kronor. Där får du bra kvalitet och du slipper en stream som går ner varje halvtimme.

Inte för sent att beställa något och funkar det även om jag har allt på telia?

Doctor Snuggles 2011-03-19 18:43

Citat:

Ursprungligen postat av adis (Inlägg 4936402)
Dock är det ju en lögn.... ? om inte arrogans, Overeem har tappat ut svartbältare och vunnit ADCC kvalifikationerna, vad har Jones gjort för att bevisa att han har bättre BJJ än Overeem?

Lögn? Var säger han att han ÄR bättre? Förstår du vad "I look at myself as" betyder?

JusupWillkosz 2011-03-19 18:45

Citat:

Ursprungligen postat av adis (Inlägg 4936414)
Inte för sent att beställa något och funkar det även om jag har allt på telia?

Det enda du behöver göra är att regga dig på sidan, ta fram pappas vip-kort, slå in koden och så har du en gala. Skadar heller inte om du har en steinhardt bredband. Jusup brukar göra detta nån timme innan galan börjar.

adis 2011-03-19 18:47

Citat:

Ursprungligen postat av JusupWillkosz (Inlägg 4936423)
Det enda du behöver göra är att regga dig på sidan, ta fram pappas vip-kort, slå in koden och så har du en gala. Skadar heller inte om du har en steinhardt bredband. Jusup brukar göra detta nån timme innan galan börjar.

Du är en gud Jusup! :) Tusen tack! Är du nöjd med kvalitén? Glöm inte att matcherna börjar på facebook 01:00

adis 2011-03-19 18:51

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4936419)
Lögn? Var säger han att han ÄR bättre? Förstår du vad "I look at myself as" betyder?

Vad fattar du inte ?

"I look at myself as an Overeem with better wrestling, and better jiu-jitsu"

Jag ser mig själv som Overeem med BÄTTRE brottning OCH BÄTTRE JIU-JITSU"...

Så ännu en gång, hur har han bättre jiu jitsu än Alistair ?

JusupWillkosz 2011-03-19 18:59

Citat:

Ursprungligen postat av adis (Inlägg 4936428)
Du är en gud Jusup! :) Tusen tack! Är du nöjd med kvalitén? Glöm inte att matcherna börjar på facebook 01:00


Det är ju ingen HD-upplösning, men det slår alla gratisstreams som läggs upp.

Doctor Snuggles 2011-03-19 19:07

Citat:

Ursprungligen postat av adis (Inlägg 4936436)
Vad fattar du inte ?

"I look at myself as an Overeem with better wrestling, and better jiu-jitsu"

Jag ser mig själv som Overeem med BÄTTRE brottning OCH BÄTTRE JIU-JITSU"...

Så ännu en gång, hur har han bättre jiu jitsu än Alistair ?

Då tar vi det långsamt:
"Jag ser på mig själv", betyder att det är hans åsikt om SIG själv. Om den stämmer eller inte har inget med saken att göra.
Du argumenterar mot att han sade "Jag är (objektivt sett) bättre än Overeem". Vilket är ett helt annat slags påstående, som kräver någon slags verifiering för att tas seriöst, t.ex. meriter osv.

Vad man tycker man är och vad man är, är två helt skilda saker.

eternallord 2011-03-19 19:10

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4936462)
Då tar vi det långsamt:
"Jag ser på mig själv", betyder att det är hans åsikt om SIG själv. Om den stämmer eller inte har inget med saken att göra.

Men det har det ju. Att han anser sig ha bättre jits än Overeem är bara trams.

Doctor Snuggles 2011-03-19 19:15

Citat:

Ursprungligen postat av eternallord (Inlägg 4936467)
Men det har det ju. Att han anser sig ha bättre jits än Overeem är bara trams.

Men herregud. Nej. Att DU tycker det är trams är en annan fråga. Detta är hans egen åsikt om sig själv, vad han tycker. Adis påstod att han ljög, men för att ljuga så måste man göra ett objektivt verifierbart uttalande. Eller menar ni att han ljuger när han säger att han tycker så - att han egentligen inte tycker så om sig själv? :D
Det går dock fortfarande inte att verifiera.
Så sluta trolla nu.

eternallord 2011-03-19 19:19

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4936477)
Men herregud. Nej. Att DU tycker det är trams är en annan fråga. Detta är hans egen åsikt om sig själv, vad han tycker. Adis påstod att han ljög, men för att ljuga så måste man göra ett objektivt verifierbart uttalande. Eller menar ni att han ljuger när han säger att han tycker så - att han egentligen inte tycker så om sig själv? :D
Det går dock fortfarande inte att verifiera.
Så sluta trolla nu.

Jag säger inte att det är lögn, det har jag aldrig gjort heller. Jag säger att det är arrogant att säga som han säger.

adis 2011-03-19 19:24

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor Snuggles (Inlägg 4936462)
Då tar vi det långsamt:
"Jag ser på mig själv", betyder att det är hans åsikt om SIG själv. Om den stämmer eller inte har inget med saken att göra.
Du argumenterar mot att han sade "Jag är (objektivt sett) bättre än Overeem". Vilket är ett helt annat slags påstående, som kräver någon slags verifiering för att tas seriöst, t.ex. meriter osv.

Vad man tycker man är och vad man är, är två helt skilda saker.

hur som helst, så säger han något som inte stämmer, vare sig han skämtar eller hur han än ser sig själv, han har inte bättre jits än Overeem, over n out

hertzman 2011-03-19 19:30

Citat:

Ursprungligen postat av JusupWillkosz (Inlägg 4936450)
Det är ju ingen HD-upplösning, men det slår alla gratisstreams som läggs upp.

Jag ska nog köpa en stream från csports inatt. Är det Rogan med polare och inte några skräpiga svenska kommentatorer?

Bailah 2011-03-19 19:31

Men togs inte detta lite ur context? Jones sa väl detta om den Overeem shogun slogs mot 100 år sen?


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:24.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)