Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   KD-topp har tankar på underklassafari (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=178909)

Spinkis 2012-01-31 22:44

KD-topp har tankar på underklassafari
 
http://www.dn.se/nyheter/sverige/kd-...rna-att-svalla

Citat:

Ordagrant har KD-toppen uttryckt sig så här om önskvärda inslag under safarin: ”Bland annat ska det finnas en hög andel socialbidragstagare, vanartiga skrikande ungdomar, enbart bestå av hyresrätter i miljonprogrammet, nedlagda butiker, utarmad samhällsservice, vara slitet och mängder med klotter.”
http://a2.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot..._5413723_n.jpg

tossefar 2012-01-31 22:50

Ptja, är det verkligen dummare än överklassafarin?

Spinkis 2012-01-31 22:53

Ja!

För det första så är överklassafari inte påhittat av en högt uppsatt politiker.
För det andra är det bara så jävla korkat att uttrycka sig nedvärderande om något så tragiskt som "underklassen"(hur man nu kan uttrycka sig så).

Baluu 2012-01-31 23:00

Det blev nog mer safari än resenärerna hade förväntat sig. Bussen drog in savannen och lockade snabbt till sig de yngre medlemmarna ur flocken. Sakta men säkert började allt fler samlas runt bussen, klättra upp på fordonet och visa sina verktyg (Iphone, Iphone!). Vissa blir upprörda till den grad att man kastade vad som kunde hittas på besökarna. Vid skymningen tappade man intresset och det var dags för sömn.

Skulle vara kulare i Rosengård :D

Fredron 2012-01-31 23:03

Som de flesta människor förstår så var det "KD-toppen" sa en ironisk kommentar angående det överklassafari som anordnats.
Lite tråkigt när folk väljer att misstolka och försöker skapa rubriker så fort någon öppnar munnen.

olle lindblad 2012-01-31 23:15

Med det jobbet borde han ju fatta att oavsett hur han yttrar sig om en eventuell underklassafari så kommer han att få skit för det.

Drfg 2012-01-31 23:18

Haha roligt ju :D

EkarN 2012-01-31 23:21

Bra comeback på "överklass-safarin".

filmjölk 2012-01-31 23:24

Vad är det för fel på detta? Han vill ju visa sina kollegor en annan sida av Sverige än trivsamma villakvarter och skärgårdsidyll.

Det skulle nog vara väldigt nyttigt om andra Politiker gjorde det samma, verkligen upplevde alla aspekter av det land de är satta att bestämma över.

Visst, kanske lite klumpigt uttryckt med att kalla det för "Safari", men det här är en bra sak att göra, att besöka dessa delar som finns i vårt land, och se hur det är istället för att sticka huvudet i sanden som andra politiker gör.

EkarN 2012-01-31 23:37

Citat:

Ursprungligen postat av filmjölk (Inlägg 5571556)
Vad är det för fel på detta? Han vill ju visa sina kollegor en annan sida av Sverige än trivsamma villakvarter och skärgårdsidyll.

Det skulle nog vara väldigt nyttigt om andra Politiker gjorde det samma, verkligen upplevde alla aspekter av det land de är satta att bestämma över.

Det finns en väldigt bra poäng i det du säger faktiskt:)

thatice 2012-01-31 23:48

Som en riktig lågavlönad knegare hade jag gärna åkt på en "underklassafari" och se vart 33% av min lön tar vägen, men jag vill ha skottsäker väst innan jag sätter mig i en buss genom malmö.

Och den ska vara skattefinansierad.

Brunfel 2012-02-01 06:09

Citat:

Ursprungligen postat av thatice (Inlägg 5571602)
Som en riktig lågavlönad knegare hade jag gärna åkt på en "underklassafari" och se vart 33% av min lön tar vägen, men jag vill ha skottsäker väst innan jag sätter mig i en buss genom malmö.

Och den ska vara skattefinansierad.

+1 På detta. NU är man väl medelinkomsttagare, men har mest haft folk runt mig sim utnyttjat systemet vilket gör en bitter att betala skatt :)

Ignatius72 2012-02-01 07:10

OM jag inte missminner mig så är väl överklass safarin en rip off på gettosafarin i slumstäder. KD: s utspel var dock roligt.

Spinkis 2012-02-01 08:15

Citat:

Ursprungligen postat av filmjölk (Inlägg 5571556)
Vad är det för fel på detta? Han vill ju visa sina kollegor en annan sida av Sverige än trivsamma villakvarter och skärgårdsidyll.

Det skulle nog vara väldigt nyttigt om andra Politiker gjorde det samma, verkligen upplevde alla aspekter av det land de är satta att bestämma över.

Visst, kanske lite klumpigt uttryckt med att kalla det för "Safari", men det här är en bra sak att göra, att besöka dessa delar som finns i vårt land, och se hur det är istället för att sticka huvudet i sanden som andra politiker gör.

Jaaahaaa var det det han ville! Jag som trodde att det var ett försök till skämt om överklassafarin bara det att han inte vet hur man uttrycker sig.

Jag undrar vad det var som stoppade honom från att även kopiera uttrycket "odla klasshatet".

Citat:

Ursprungligen postat av Fredron (Inlägg 5571518)
Som de flesta människor förstår så var det "KD-toppen" sa en ironisk kommentar angående det överklassafari som anordnats.
Lite tråkigt när folk väljer att misstolka och försöker skapa rubriker så fort någon öppnar munnen.

Lite tråkigt att en politiker i det högmoraliska KD inte kan förstå hur man uttrycker sig. Sen om man läser artikeln så får har han även själv fått uttala sig.

Morty 2012-02-01 08:45

Är ju en toppenidé att de också ska få se klassamhället, gentrifiering, segregering etc in action.

Men personen som sade det var ju inte seriös. Tyvärr.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:25.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)