Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Diet, Deff & Fettminskning (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Viktminskning (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=7215)

alias 2002-12-12 12:14

Viktminskning
 
Tjena.

Har tränat ett tag med varierande resultat men nu skall jag köra på hårt men vet inte hur jag skall göra. Har fått mage på senare efter för mkt öl konsumtion kan man misstänka. Min fråga är skall jag först sikta in mig på att bli av med överflödigt fett och sedan börja bygga, vad jag har förstått så kan man inte gå ner i fett samt bygga samtidigt.

5 dagar i vecka så kör jag på bandet eller cykeln i 45 minuter.
Utöver det så tränar jag även på eftermiddagarna.

Jag har börjat äta nyttigare och oftare, har ganska bra förhållanden då jag tränar på jobbet och bor ca 5 minuter bort.

Vad tror ni?

Jag är drygt 1.84 lång och väger 72 kg.

mag 2002-12-13 12:07

självklart ska du träna styrketräning medans du försöker bli av med fett!styrketräningen gör mycket för förbränningen och visst kan du bygga och bränna samtidigt,se bara till att inte gå för lågt med maten och käka mycket protein så ordnar det sig!

alias 2002-12-13 13:06

Tack för svaret, då kör jag på då..

Muskelsmurfen 2002-12-13 19:47

Kan ingen berätta om någon mirakelkur som förbränner nästan allt underhudsfett på noll och ingen tid.... :angel:
Det finns stor risk för deff efter jul... :insane:

Nils 2002-12-31 13:27

184 och 72 kilo?
Hhmm, jag skulle nog lagt på mig en hel del mer muskler innan jag bekymrat mig alltför mycket om att ta bort det sista fettet.
Nils

Speedy Gonzales 2003-01-06 05:18

Om du inte ska göra båda samtidigt, så tycker jag att du ska bygga först och deffa sen. Jag gjorde själv så och det funkade bra. Däremot måste du ju äta vettigt när du ska bygga, annars får du inte ut lika mycket resultat. Jag känner några som gjorde tvärtom och det verkade som de inte riktigt ork att bygga ordentligt när den dan kom.

:bpump:

Örjan 2003-01-06 05:31

För guds skull, det finns väl ingen anledning att gå ner i fettvikt med de måtten? Bulk, bulk, bulk!

joshish 2006-03-09 15:13

går inte
 
hej


jag har har alltid haft"problem" me vikten jag är 183cm och väger runt 87 kilo eller något vilket är för mycket... jag började styrke träna och step up och sånt 3 ggr i veckan och joggar en dag i veckan i 3 månader...och INGET har hänt...gör jag något fel för man blir inte precis upmuntrad..jag vet att muskler ersätter fett o sånt men man borde gå ner åtminstone 1 kilo? jag kör ganska hårt

tack på förhand

King Grub 2006-03-09 15:15

Citat:

Ursprungligen postat av joshish
hej


jag har har alltid haft"problem" me vikten jag är 183cm och väger runt 87 kilo eller något vilket är för mycket... jag började styrke träna och step up och sånt 3 ggr i veckan och joggar en dag i veckan i 3 månader...och INGET har hänt...gör jag något fel för man blir inte precis upmuntrad..jag vet att muskler ersätter fett o sånt men man borde gå ner åtminstone 1 kilo? jag kör ganska hårt

tack på förhand

Muskler "ersätter" inte fett.

Minskar du inte fettvikt äter du minst lika mycket energi som du förbrukar. Svårare är det inte.

Cykelmannen 2006-03-09 15:20

Citat:

Ursprungligen postat av joshish
hej


jag har har alltid haft"problem" me vikten jag är 183cm och väger runt 87 kilo eller något vilket är för mycket... jag började styrke träna och step up och sånt 3 ggr i veckan och joggar en dag i veckan i 3 månader...och INGET har hänt...gör jag något fel för man blir inte precis upmuntrad..jag vet att muskler ersätter fett o sånt men man borde gå ner åtminstone 1 kilo? jag kör ganska hårt

tack på förhand

Om du tror att du tränar hårt... så tror du fel. Öka träningsdosen och minska på intaget. Snart börjar cykelsäsongen ju :0

joshish 2006-03-09 15:24

nej men alltså ja äter mindre än ja gjorde INNAN ja tränade så därför ja glömde skriva det bara...tack

Cykelmannen 2006-03-09 15:25

Frågorna är: hur mycket mindre? Och: Är du säker på det?

joshish 2006-03-09 15:28

ja brukade äta mycket chips o drack coca cola...d har ja slutat med helt jag äter ba det ja får hemma*vanlig mat* sen kanske nått på helgerna men ja menar ja tränar skapligt mycket.... men får väl testa träna hårdare..

Cykelmannen 2006-03-09 15:29

Ja gör det så ska du se att du får resultat.

joshish 2006-03-09 15:30

okej tack för hjälpen...


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:56.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)