Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Kosttillskott (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Vita/mineral (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=2277)

spinkoo 2002-04-27 13:49

Vita/mineral
 
Vilket vitamin/mineral tillskott bör jag välja. Jag håller en otroligt grönsaksrik kost, (därav alltid kommentarer i skolmatsalen). Men för "den tränande" behövs mera vitaminer och mineraler och jag är ute efter en 1 gång om dagen tabelett eller nåt. Vad använder ni?
Jag tror för övrigt inte på EU och att man dör av vitaminer.. :)

Det är ju billigt, nästan gratis..
har provat multi-man, fast den var ganska dyr. Förslag?????!

Tack på förhand/spinkoo

Kjellstroem 2002-04-27 14:05

själv använder jag vitamineral från apoteket.

Dom har ju även MittVal Sport.

Mycket billiga båda två

cjs 2002-04-27 17:06

Jag kör med TNT (Total Nutritional Tablet) från Great Earth. Innehåller ordentligt med vitaminer och mineraler, samt extra kalcium och enzymer för matsmältningen osv. Jag är mycket nöjd med den. :D

Ca-pris 145kr / burk (120 tab.)

Baha 2002-04-27 17:51

jag kör oxå vitamineral från apoteket, tror inte på super mega doser av vitaminer som är helt omöjliga att ens uppnå genom att bara äta mat

Viveqa 2002-04-27 19:41

Det viktigaste är att äta näringsrik och varierad mat, du gör helt rätt!

Det finns väldigt mycket olika ämnen och alla är ej upptäckta, svårt att få med allt i ett piller, men det är väl inte fel att komplementera lite extra.

Använder själv "MittValSport" från apoteket.

spinkoo 2002-04-28 10:29

Låter sóm alla handlar på apoteket...

MittValSport och Vitamineral från apoteket. Är nån av dem en "en-gång-om-dan" tablett. Vill inte springa runt med piller i fickorna hela dagarna...

Táck på förhadn.../spinkoo

Lave 2002-04-28 10:52

Använder V&M.. Tycker den e bra.. ;)

Lella 2002-04-28 12:32

Tänkte bara säga att jag för typ ett år sedan blev förgiftad (?) - ja det var det enda läkarna kunde komma på som kunde orsaka mina besvär (plågsamma kramper) och urkassa levervärden.. Alla andra värden var jättebra.

Vi hittade aldrig vad som orsakade eländet (som höll på ett halvår) men de anmälde mina vitaminpiller till läkemedelsverket. Nu har jag inte namnet på burken; den var köpt i hälsokostbutik (vit plastburk, vitamintillskott för vegetarianer) med grön text och företagets symbol var ett träd i silver tror jag.

Hörde inget om hur anmälan gått, men jag slutade med pillrena och med helt vegetarisk kost (fast jag menar inte att en (välskött) vegetarisk kost är dåligt) och har nu normala levervärden och mår så gott så! :D

Käkar inga vitaminpiller, och vet inte hur jag ska göra framöver heller.. *velar*
:( :confused:

Men, alltså.. en liten varning.. hellre varierad kost än piller!

Kjellstroem 2002-04-28 15:24

Citat:

Ursprungligen skickat av spinkoo:
<STRONG>Låter sóm alla handlar på apoteket...

MittValSport och Vitamineral från apoteket. Är nån av dem en "en-gång-om-dan" tablett. Vill inte springa runt med piller i fickorna hela dagarna...

Táck på förhadn.../spinkoo</STRONG>
En tablett av dem täcker ju dagsbehovet så om man dessutom äter någorlunda allsidigt ska det räcka med en.

MiCkE W 2002-04-28 23:25

jag tycker du ska använda mivi total plus. mivi total plus innehåller dåde vitaminer, miniraker, spårelement och aminosyror. dessutom Q10, bioflavonoider, alfalfa och fibrer. deta är i flytande form. det är både vatten och fett lösliga vitaminer i tableter är det bara vattenläsliga vitaminer så det är helt klart en bra produkt. :D


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:04.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)