Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Kosttillskott (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Hi-Whey vs. Protec+ (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=2248)

Cina 2002-04-25 19:49

Hi-Whey vs. Protec+
 
Liten fundering som kräver en snabb lösning :rolleyes:

Vilken är skillnaden mellan Eiselts Hi-Whey och Protec+? Funderar på att testa någon av dessa proteinpulver men vill veta vad som skiljer dem åt - förutom priset :confused:

Tacksam för hjälp!

//Cina

muskelbyggarn 2002-04-25 20:02

Skillnaden är att Hi-Whey är ett rent vassleisolat och Protec+ en blandning av Kasein och Vassle + lite tillsatt L-Glutamin (fördelning ca:70/25/5).

Protec+ passar utmärkt som mellanmål och innan läggdags. Hi-Whey direkt efter träning och på morgonen.

Vänl,,,
Tobbe

spinkoo 2002-04-25 20:02

Hi.whey är vassle protein och protec är mjölk protein

vassle= snabbt upptag ,muskeluppbyggande, bra efter träning eller på morgonen då kroppen är någotsädär tom!, funkar som mellanmål tror jag.

mjölk protein: 20% vassle och 80% kasein
kasien är enligt utsago mera muskelbevarande, men bygger tydligen musler också. bättre som mellanmål kanske.

MVH/spinkoo

spinkoo 2002-04-25 20:03

*grrr...muskelbyggarn han före :D :D :D

spinkoo

hulken 2002-04-25 20:05

Hi-Whey är ett vassle isolat som är jättebra att ta direkt efter träning och direkt på morgonen därför att det tas upp snabbt av kroppen.
Protec+ innehåller casein som tas upp långsammare av kroppen och är därför bra att tas på kvällen eller som mellanmål,den innehåller även extra tillsatt glutamin.

hulken 2002-04-25 20:06

Faan va snabba alla är :D

Cina 2002-04-25 20:19

En liten fråga till...

Vad skall jag köpa om jag vill bygga upp lite mer muskler och tillsätta lite mer protein pga otillräckligt dagsintag?

Efter fruktosten, mellanmål eller direkt efter träningen - vad är bäst om jag inte tar något annat tillskott?

Tacksam :rolleyes:

//Cina

muskelbyggarn 2002-04-25 21:38

>spinkoo och Hulken

Rena rama Jeopardy-mentometerknappar :D


>Cina
Prioritet:1 vad gäller protein och proteinintag är att se till att ha ett så jämt intag under dagen som möjligt. Gärna försöka få i sig protein var 2-4 timme.

För dig tror jag att Protec+ kan vara det "bästa" valet, då det har ett bra pris/kvalité förhållande och lämpar sig väl att ta under hela dagen.

Börja med detta för att få upp det totala proteinintaget till ca:2g/kg. Givetvis går även vanlig proteinrik mat bra.
Sedan kan du börja experimentera med andra proteintyper för att maximera upptag m.m


Lycka till
Vänl,,,
Tobbe

Cina 2002-04-25 21:45

>Tobbe

Tack för snabbt svar - jättesnällt av dig! Köper Protec+ så får vi se vart det leder :rolleyes:

//Cina


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:37.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)