Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Träning - Vikter & Kondition (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Finns det bra online träningsgrupper? (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=241144)

lykos 2020-08-01 09:21

Finns det bra online träningsgrupper?
 
Hej alla,

jag börjar sakna gemenskapen att träna tillsammans och ha gemensamma utmaningar och mål. Många skriver ju träningsdagböcker online för att få lite social input, och jag har själv gjort det i perioder.

Men jag saknar något mer uppstyrt, dvs att man är en grupp och att det finns krav på dagliga incheckningar, en coach som peppar och ryter när det krävs, osv. Ungefär som i Hälsoresan/16 Weeks of Hell.

Jag har googlat som en tok men det är en djungel. Därför tänkte jag höra om någon här har koll och tips. Det är så sjukt motiverande att göra grejer med andra, och jag saknar det.

Diomedea exulans 2020-08-01 09:46

Starta en tråd på detta forum med syftet!

lykos 2020-08-01 17:01

Citat:

Ursprungligen postat av Diomedea exulans (Inlägg 8147885)
Starta en tråd på detta forum med syftet!

Ja, jag kanske får göra det. Värt ett försök.

LASEGAR 2020-08-01 18:22

Greg Nuckols hade ett 'program party' för hans senaste 21 veckors program, via reddit. Vet ej om man kan bli medlem i den gruppen nu,
det annonserades på r/weightroom och på deras podcast.
Jag är medlem, men påbörjade inte programmet med alla andra, men reddit kan kanske vara ett ställe att hitta nå. Testa på r/weightroom

Korvil 2020-08-01 20:20

Crossfit?

lykos 2020-08-01 20:29

Citat:

Ursprungligen postat av LASEGAR (Inlägg 8147993)
Greg Nuckols hade ett 'program party' för hans senaste 21 veckors program, via reddit. Vet ej om man kan bli medlem i den gruppen nu,
det annonserades på r/weightroom och på deras podcast.
Jag är medlem, men påbörjade inte programmet med alla andra, men reddit kan kanske vara ett ställe att hitta nå. Testa på r/weightroom

Bra tips. Gick in och kollade, de har ställt in pga corona för att undvika att folk går på gym. Men värt att hålla utkik där.

Citat:

Ursprungligen postat av Korvil (Inlägg 8148029)
Crossfit?

Boxar som kör online? Värt att kolla. Inget jättefan, men träning som blir av är bättre än ingen träning...

Lade upp en tråd nu i allmänna forumet om någon är sugen att haka på. Tänkte köra Stronglifts 5x5 så kan alla haka på. Det gäller ju trots allt framför allt oss som behöver en kickstart just nu, ni som redan håller på med avancerade grejer antar jag redan är i form :)

Jeneric 2020-08-02 01:11

Anders T Bergström och Stefan Ågren kör online gruppträning där man får schema varje vecka och privat Facebook grupp där man kan lägga upp filmer och få coachning.

www.atb.nu

ceejay 2020-08-02 09:24

juggernaut AI har väl någon grupp för de som kör via det också.

LASEGAR 2020-08-02 13:49

Citat:

Ursprungligen postat av ceejay (Inlägg 8148085)
juggernaut AI har väl någon grupp för de som kör via det också.

Jag var rätt peppad på JAI, var nära på köpa det när det fortfarande var beta för att få det billigare priset. Fick sen se ett utdrag ur programmet (typ 4 veckor eller nå), och peppen försvann.
Vet inte vad jag förväntade mig egentligen, och det är väl kanske själva uträkningarna man betalar för, och inte SxR.

edit: Kollade just, och om jag inte minns fel, kostar det fortfarande lika mycket som under betan.

edit2: Appen är inte ute än, så de kanske fortfarande kör beta-pris.

Korvil 2020-08-02 14:18

Citat:

Ursprungligen postat av lykos (Inlägg 8148033)
Inget jättefan, men träning som blir av är bättre än ingen träning...

Absolut. Jag har inte tränat på skitlänge och skulle väl börja skriva på en journal här bara för att men senaste tre dygnen:

Dag 1:
Knäböj
Frivändningar

Dag 2:
Marklyft
Bänkpress
och lite tid så körde 1 set var av kabelrodd med v-handtag och tricepspressar med rakt handtag.

Dag 3:
Knäböj
Militärpress
Skivstångsrodd
Och så slängde jag på ett set magmaskin

Det är ju liten volym och 20-30 min / tillfälle men .. Å andra sidan har jag kört de tre passen på raken.

Åkt rätt mycket inlines men grejen är ju att jag behöver ju få upp lite kondition / vana med att göra mer jobb men ett 45 minuterspass skulle ju fungera nu med det är bara att jag kommer dit sent. Å andra sidan kanske 45 minuter eller mer riskerar leda till att jag möjligen inte vill köra helkropp varje dag. Vilket inte är ett jätteproblem men det går ju bra nu.

lykos 2020-08-02 21:31

Tack för roliga alternativ. Men det skulle kräva lite mer efterforskningar för att hitta rätt.

Jag kör på min plan med Stronglifts, kanske fler hakar på längs vägen så vi får en pepp-grupp (hittade två till på twitter).

Är du med Korvil? Om du skriver dagbok/journal här så lovar jag göra det också, och hålla koll på din :)

Riddle 2020-08-02 22:50

Jag kan vara sugen om det handlar om mer än att kika in i varandras journaler, vill ha det mer samlat ��

lykos 2020-08-03 16:00

Citat:

Ursprungligen postat av Riddle (Inlägg 8148269)
Jag kan vara sugen om det handlar om mer än att kika in i varandras journaler, vill ha det mer samlat ��

Det hade varit grymt med något mer uppstyrt, har du någon bra idé hakar jag gärna på. Just nu är vi fyra stycken på twitter också, vet inte om de går att lura hit. I den andra tråden jag startade i Allmänt är det också en som gärna är med.

Jag antar att den förste som är beredd att ta på sig projektledarrollen får jobbet :)

Riddle 2020-08-03 17:32

Discord kanske? Alla får varsin kanal och enkelt att navigera runt

lykos 2020-08-03 19:53

Citat:

Ursprungligen postat av Riddle (Inlägg 8148414)
Discord kanske? Alla får varsin kanal och enkelt att navigera runt

Har aldrig testat, men ser ju perfekt ut! Ska vi köra?

Edit: Laddade just ner Discord så är redo


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:20.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)