Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Kosttillskott (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Lite hjälp till en nybörjare =) (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=114268)

Estac 2008-06-01 12:16

Lite hjälp till en nybörjare =)
 
Tjena, jag har tränat nu i ca 6 månader och kört med kreatin och starnutrions whey-80.
Men nu vill jag veta hur "Testo-boosters" funkar? Funkar det bra, ger det bra effekt? Vad är dåligt/bra? Vad för andra 'kosttillskott' rekomenderar ni?

Bara spamma mig med tips etc så jag inte gör bort mig när jag beställer nytt nästa gång. Tack.

Prankie 2008-06-01 12:52

Hur gammal är du? Behöver du verkligen extra testo?

Estac 2008-06-01 12:54

Citat:

Ursprungligen postat av Prankie (Inlägg 3021714)
Hur gammal är du? Behöver du verkligen extra testo?

Jag är 17år. Om jag behöver testo vet jag inte, därför vill jag att ni ska förklara/beskriva nackdelar och fördelar med att använda det när man är yngre (;

Prankie 2008-06-01 12:56

Citat:

Ursprungligen postat av Estac (Inlägg 3021718)
Jag är 17år. Om jag behöver testo vet jag inte, därför vill jag att ni ska förklara/beskriva nackdelar och fördelar med att använda det när man är yngre (;

Du är i peak av din egen testosteron produktion. Utan att kolla innehåll antar jag det är Tribulus terrestris som är huvudingredienser. Kör en quote från King Grub.

Citat:

Ursprungligen postat av King Grub (Inlägg 392375)
En nackdel är väl att det inte fungerar...

Int J Sport Nutr Exerc Metab. 2000 Jun;10(2):208-15.

The effects of Tribulus terrestris on body composition and exercise performance in resistance-trained males.

Antonio J, Uelmen J, Rodriguez R, Earnest C.

Human Performance Laboratory, University of Nebraska, Kearney, NE 68849-3101, USA.

The purpose of this study was to determine the effects of the herbal preparation Tribulus terrestris (tribulus) on body composition and exercise performance in resistance-trained males. Fifteen subjects were randomly assigned to a placebo or tribulus (3.21 mg per kg body weight daily) group. Body weight, body composition, maximal strength, dietary intake, and mood states were determined before and after an 8-week exercise (periodized resistance training) and supplementation period. There were no changes in body weight, percentage fat, total body water, dietary intake, or mood states in either group. Muscle endurance (determined by the maximal number of repetitions at 100-200% of body weight) increased for the bench and leg press exercises in the placebo group (p <.05; bench press +/-28.4%, leg press +/-28.6%), while the tribulus group experienced an increase in leg press strength only (bench press +/-3.1%, not significant; leg press +/-28.6%, p <.05). Supplementation with tribulus does not enhance body composition or exercise performance in resistance-trained males.


Prankie 2008-06-01 13:05

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=21348

Läs gärna hela tråden. Men i din åldern är det allafall onödig att ta extra testosteron.

Eddie Vedder 2008-06-01 13:16

Citat:

Ursprungligen postat av Estac (Inlägg 3021718)
Om jag behöver testo vet jag inte, därför vill jag att ni ska förklara/beskriva nackdelar och fördelar med att använda det när man är yngre (;

Det kan ingen av oss veta. Om du nu misstänker det så sök sjukvård och inte testoboostande kosttillskott.

Men jag tvivlar på att du skulle lida av en underproduktion av testosteron.

Estac 2008-06-01 13:39

Citat:

Ursprungligen postat av Eddie Vedder (Inlägg 3021763)
Det kan ingen av oss veta. Om du nu misstänker det så sök sjukvård och inte testoboostande kosttillskott.

Men jag tvivlar på att du skulle lida av en underproduktion av testosteron.

Jag har/hade hört att tesoboosters ska ge bra effekt i träningen och därför ville jag ställa frågan här och veta om det är något att ha, eller om jag ska fortsätta köra på kreatin och whey-80/gainer..

Rahf 2008-06-01 13:43

Citat:

Ursprungligen postat av Estac (Inlägg 3021790)
Jag har/hade hört att tesoboosters ska ge bra effekt i träningen och därför ville jag ställa frågan här och veta om det är något att ha, eller om jag ska fortsätta köra på kreatin och whey-80/gainer..

Du har fått svar, läs den fetstilta texten i citatet ovan och byt ut "tribulus" mot "testohöjande".

Sniggel 2008-06-01 14:34

Om det är något att ha? Nej. Slöseri med pengar. Kör på gainer/whey och kreatin. Finns inte så mycket annat som är effektivt eller värt pengarna.

Johan_P 2008-06-01 17:15

Om du undrar om du "behöver" testo-booster som 17-åring är du nog i behov av att läsa på lite om kroppen. I all välmening :)

Musselbank 2008-06-01 17:16

Citat:

Ursprungligen postat av Sniggel (Inlägg 3021882)
Om det är något att ha? Nej. Slöseri med pengar. Kör på gainer/whey och kreatin. Finns inte så mycket annat som är effektivt eller värt pengarna.

Koffein möjligen.

Estac 2008-06-01 17:55

Citat:

Ursprungligen postat av Musselbank (Inlägg 3022118)
Koffein möjligen.

Koffein? Tillsammans med Kreatin? Vad jag har läst om kreatin så ska man helst inte dricka något med koffein? Är det någon myt? Försämrar det effekten av kreatin om man skulle dricka lite Cola tex, eller ta en kaffe?

Trance 2008-06-01 20:56

Citat:

Ursprungligen postat av Estac (Inlägg 3022174)
Koffein? Tillsammans med Kreatin? Vad jag har läst om kreatin så ska man helst inte dricka något med koffein? Är det någon myt? Försämrar det effekten av kreatin om man skulle dricka lite Cola tex, eller ta en kaffe?

Om du nödvändigtvis måste dricka kaffe precis när du tar ditt kreatin så kan du ju alltid ta en större dos bara. Kreatin är billigt.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:44.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)