Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum

Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum (https://www.kolozzeum.com/forum/index.php)
-   Allmänt Forum (https://www.kolozzeum.com/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   "Islam will take over the world in 50 years" (https://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=189280)

Fordon 2012-09-11 21:09

"Islam will take over the world in 50 years"
 
Kan dessa siffror stämma?
Är något felaktigt i videon?
Innan nån börjar fråga om min hidden agenda så är jag emot religion och obviously är jag nojjig över islam. Därav tråden. Diskussion om invandrare undanbedes starkt. Håll er borta från det ämnet i denna tråd.


Rikard Jansson 2012-09-11 21:10

Det vore ett jävla steg bakåt isåfall, man får väl ändå hoppas att organiserad religion blir mindre och mindre.

Rahf 2012-09-11 21:28

Denna diskussion dök upp mellan mig och en rysk jude som trodde på vit makt. Jag ställde honom denna fråga:

Hur många av dessa muslimer tror du kommer vara hängivna sin tro? Hur många tror du kommer vara sekulariserade till den punkt att dom anser sig vara medborgare av respektive land dom bor i? Kan det inte vara så att människor dras mot en mer agnostisk samhällsstandard i länder som Sverige?

Spinkis 2012-09-11 21:28

Oj ett nytt ämne, vad spännande..

petah 2012-09-11 21:29

I teorin kan det säkert stämma.

Men det är sällan saker långt fram i tiden blir som i teorin. Finns alla möjliga uträkningar om hur världen skulle gått under för längesen pga naturen, överbefolkad, alla dött av bomber osvosv när folk har bara tagit ett x antal faktorer och satt sig och räknat och antagit att det ska utvecklas EXAKT likadant framöver.

Det missas alltid nått och sedan så händer inte det som man räknat fram ska hända.

Chill.

Tänk doomsday prophecy, dvs bullshit.

Prost 2012-09-11 21:30

Kan säkert mycket väl stämma. Tråkigt bara att det räcker med så lite som att vara emot sharia-lagar för att stämplas som rasistnazist iaf i Sverige. Allt är bara svart eller vitt. Breivik vs "kärlekens" och "toleransens" hjälte. Som kristen själv så säger jag att jag gillar inte det som Islam resulterar i, ju mer av det desto bättre och mer kärlek va? Detta är iaf den politiskt korrekta sanningen. Jag drivs inte av något hat mot muslimer men jag vill säga nej till t.ex sharia men allt är ju bara myter och det finns inga krafter som vill verka för det..? Det är iaf den politiskt korrekta sanningen.

Jag själv tror på Jesus Kristus och Uppenbarelsebokens profetior lovar verkligen inte några trevligheter och önskedrömmar i stort för de som tror på Jesus. Dock så tror jag att det kan bli någon sorts världsreligion av ett nytt slag i slutet av tiden men många av mina trosbröder och systrar blir dagligen dödade och torterade av Islam dvs Koranens bud. Som av påven och hans falska kyrka förr i tiden.

"Sedan uppmanade draken vilddjuret att uttala hädelser mot Herren, och han fick makt att behärska jorden under fyrtiotvå månader.

6 Under denna tid hädade han Guds namn och hans tempel och alla som bor i himlen.

7 Draken gav honom också makt att strida mot Guds folk och att vinna över dem och makt att regera över alla länder och folk i hela världen.

8 Och alla människor, vars namn inte fanns inskrivna i det slaktade Lammets livsbok från världens början, tillbad vilddjuret.

9 Var och en som kan höra, lyssna nu noga:

10 Den som är bestämd till att bli tillfångatagen ska fängslas och föras bort, och den som är bestämd till att dödas med svärd kommer att dödas med svärd. Här gäller det att Guds folk visar uthållighet och tro."

smocken 2012-09-11 21:30

Dom följer inte ens innehållet i deras älskade koran...

petah 2012-09-11 21:37

Citat:

Ursprungligen postat av Prost (Inlägg 5977073)
"

Alltså Prost... Jag vet inte vad jag ska säga. Vad i hela friden är det för tomterier du citerar.

Nordström 2012-09-11 21:39

Det finns knappast 23 miljoner muslimer i Ryssland, senast jag kollade var det runt 8. Sedan är de flesta muslimer tatarer som har funnits i Ryssland en längre tid och är väl integrerade.

Spinkis 2012-09-11 21:39

Citat:

Ursprungligen postat av Prost (Inlägg 5977073)
Kan säkert mycket väl stämma. Tråkigt bara att det räcker med så lite som att vara emot sharia-lagar för att stämplas som rasistnazist iaf i Sverige. Allt är bara svart eller vitt. Breivik vs "kärlekens" och "toleransens" hjälte. Som kristen själv så säger jag att jag gillar inte det som Islam resulterar i, ju mer av det desto bättre och mer kärlek va? Detta är iaf den politiskt korrekta sanningen. Jag drivs inte av något hat mot muslimer men jag vill säga nej till t.ex sharia men allt är ju bara myter och det finns inga krafter som vill verka för det..? Det är iaf den politiskt korrekta sanningen.

Jag själv tror på Jesus Kristus och Uppenbarelsebokens profetior lovar verkligen inte några trevligheter och önskedrömmar i stort för de som tror på Jesus. Dock så tror jag att det kan bli någon sorts världsreligion av ett nytt slag i slutet av tiden men många av mina trosbröder och systrar blir dagligen dödade och torterade av Islam dvs Koranens bud. Som av påven och hans falska kyrka förr i tiden.

"Sedan uppmanade draken vilddjuret att uttala hädelser mot Herren, och han fick makt att behärska jorden under fyrtiotvå månader.

6 Under denna tid hädade han Guds namn och hans tempel och alla som bor i himlen.

7 Draken gav honom också makt att strida mot Guds folk och att vinna över dem och makt att regera över alla länder och folk i hela världen.

8 Och alla människor, vars namn inte fanns inskrivna i det slaktade Lammets livsbok från världens början, tillbad vilddjuret.

9 Var och en som kan höra, lyssna nu noga:

10 Den som är bestämd till att bli tillfångatagen ska fängslas och föras bort, och den som är bestämd till att dödas med svärd kommer att dödas med svärd. Här gäller det att Guds folk visar uthållighet och tro."

http://media.tumblr.com/tumblr_m3on6qPmzB1rn6ys0.gif
what the..

BelowAverage 2012-09-11 21:39

Islam är inte värre än Kristendom.
Däremot verkar det som fler av dess utövare tolkar koranen mer bokstavligt än de flesta kristna tolkar bibeln (med undantag på bägge sidor).
Jag kan föreställa mig en större sekularisering av Islam 50 år fram i tiden.
Sekulariserad islam ~ sekulariserad kristendom imo.
Röstade Fordon på SD?

Spartansk 2012-09-11 21:41

Citat:

Ursprungligen postat av petah (Inlägg 5977085)
Alltså Prost... Jag vet inte vad jag ska säga. Vad i hela friden är det för tomterier du citerar.

Jag tror draken är Satan och vilddjuret islam, och att 42 månader är en metafor för "en viss tid".

petah 2012-09-11 21:44

Citat:

Ursprungligen postat av Spartansk (Inlägg 5977096)
Jag tror draken är Satan och vilddjuret islam, och att 42 månader är en metafor för "en viss tid".

Ok tack, jag har inte läst den fantasy-serien.

TREX 2012-09-11 21:44

Varför diskuterar vi det här på kolozzeum för?

stafh 2012-09-11 21:44

Citat:

Ursprungligen postat av Prost (Inlägg 5977073)
Kan säkert mycket väl stämma. Tråkigt bara att det räcker med så lite som att vara emot sharia-lagar för att stämplas som rasistnazist iaf i Sverige.

Detta är en myt som bara propageras av wannabe martyr-rasister.


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:55.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)